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위치정보 기술

Location Technologies (Subscription)

리서치사 ABI Research
발행정보 연간구독 상품 코드 487272
페이지 정보 영문
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위치정보 기술 Location Technologies (Subscription)
발행정보 : 페이지 정보 : 영문

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ABI Research가 제공하는 위치정보 기술에 관한 연간구독서비스는 최신 데이터와 동향을 분석하고 향후 동향을 예측한 것으로, 기존 야외 위치정보 시스템과 내비게이션 시스템 이외 범위로 확대되는 시장 동향 정보를 제공합니다. 각종 데이터, 동향 분석, 예측 리포트 등 다양한 정보가 제공되는 본 서비스는 위치정보 기술 시장의 에코시스템을 구성하는 기본 요소 분석, 스마트홈과 스마트 시티, 의료, 소매, 자동차, 산업용 IoT, 증강현실(AR)/가상현실(VR), 실내 위치정보, 내비게이션, 자산관리, 비콘을 이용한 측위, 로보틱스 등 시장에서의 사업 추진 전망에 대해서도 전해드립니다.

본 서비스의 목적은 기술 실용화에 임하고 있는 기업이 부상하고 있는 사물인터넷(IoT) 시장에서 새로운 이용 사례와 비지니스 기회를 모색하고, 사업을 구축하데 도움이 되는 신뢰성 높은 정보를 제공하는 것에 있습니다.

업계 혁신 기업에게 받는 주요 질문

  • 자사의 위치정보 기술과 추적 기술을 이용했을 경우 어떠한 새로운 용도에 대응하는 제품을 만들어낼 수 있는가?
  • 자사 제품은 소매 기업이 실내 위치정보 기술을 이용할 때에 어떠한 형태로 도움이 되는가?
  • 계속 부상하고 있는 IoT 시장의 새로운 비지니스 기회 중에서 자사 제품과 서비스에 최적인 것은?
  • 어떻게 하면 기존의 야외 위치정보 시스템과 내비게이션 시스템의 테두리를 넘어 새로운 IoT 시장으로 사업을 확대할 수 있는가?
  • 어떻게 하면 자사 소매 점포가 특성 파악이나 리타겟팅을 통해서 위치정보 기반 광고로부터 이익을 얻을 수 있는가?
  • 어떻게 하면 자사 소매 점포가 근접성(proximity) 기술을 이용하여 점포 외에서 고객과 관계를 구축할 수 있는가?
  • 위치정보 기술 분야에서 혁신적인 대처를 실시하고 있는 기업은? 또 그 이유는?
  • 점포에서의 광고나 마케팅 대처를 강화하기 위해 제휴를 맺어야 할 위치정보 기술 및 추적 기술 분야 기업은?
  • 위치정보 기술 시장 경쟁 기업의 세력도에서 자사는 어떠한 위치에 있는가?
  • 내비게이션 중심 기술에서 LaaS(Location Technologies)로 이동할 때 도입을 검토해야 할 기술은?

본 서비스에서 다루는 영역

  • 실내 위치정보 기술
  • 자산관리 기술
  • 실내 내비게이션 시스템
  • 옥외 광고
  • 옴니채널 소매 사업
  • 모바일 광고
  • 소비자용 서비스와 공공 서비스
  • GPS
  • 하이브리드 위치정보 기술
  • 야외 위치정보 기술
  • 셀룰러 기술
  • LTE Direct
  • Wi-Fi Direct
  • 저소비전력 광역 통신망(LPWAN)
  • 무선자동식별(RFID)
  • 초광대역 무선통신(UWB)
  • LED
  • 가시광선통신(VLC)
  • 신호
  • 센서 융합
  • 각종 카메라 기술
  • 실시간 위치정보 시스템(RTLS)
  • 지리정보시스템(GIS)

발행 예정 신간 보고서 사례(변경되는 경우도 있습니다.)

  • Physical Web & Cloud Location Services
  • Visible light communications for enabling indoor location and navigation
  • Geographic Information Systems (GIS) and Enabling location technologies
  • Beacon Technologies for Proximity Services

발행된 보고서 사례

LSH 18.04.03

영문목차

ABI Research's Location Technologies market intelligence uncovers new data, trends, and forecasts that extend beyond the traditional outdoor positioning and navigation systems. Our extensive coverage examines the foundational technology building blocks of location ecosystems, as well as the potential deployment prospects in various environments including, retail, smart-building, smart city, automotive, manufacturing, logistics and warehouses, enterprise and robotics. Typical use cases include seamless indoor-outdoor navigation, asset tracking, asset management, people and pet tracking, geo-fencing, and proximity services. We aim to provide technology implementers with authoritative insight to help them discover and shape new uses cases and opportunities in emerging IoT markets. The service will equip technology suppliers with comprehensive vertical-level market intelligence and competitive analysis to support their go to market strategies and help them implement adequate business models for their solutions.

TOP QUESTIONS WE RECEIVE FROM INDUSTRY INNOVATORS

Technology Suppliers

  • What new use cases can my company target through our location and tracking technologies?
  • How can my company's products help implementers capitalize on indoor location technologies?
  • What new deployment opportunities in new and emerging IoT markets best suit my company offerings?
  • Who are the companies and organizations my company should partner with to create adequate solutions for the verticals are targeting?
  • Where does my company fit in the location technologies competitive landscape?
  • What technologies should my company consider moving from navigation product-centric to Location as a Service (LaaS)?

Implementers

  • How can my company expand beyond traditional outdoor positioning and navigation systems to tap into new IoT markets?
  • How can my retail store benefit from location-based advertising through attribution and retargeting?
  • How can my retail store use proximity technology to engage customers outdoors?
  • Who are the location technology innovators, and why?
  • How do I choose the right location technologies that fit best to the specific use case my company is targeting?
  • How do I evaluate revenue opportunities and cost saving the next generation location technologies will enable?

COVERAGE AREAS

  • Location and tracking techniques (AoA, TDOA, ToA, Fingerprinting, LoS, RSSI)
  • Global navigation satellite system (GNSS)
  • Cellular-based location technologies
  • Wi-Fi based location technologies
  • Bluetooth-based location technologies
  • Low power wide area networks (LPWAN) based location technologies
  • Radio-frequency identification (RFID) based location technologies
  • Ultra wideband (UWB) based location technology
  • Visible light communication (VLC) based location technology
  • Computer vision based location technology
  • Geomagnetic based location technology
  • Sensor fusion
  • Ultrasound based location technology
  • Beacons
  • Hybrid technologies
  • Simultaneous Localization and Mapping (SLAM) technologies
  • Real-Time Location Systems (RTLS)
  • Geographic information systems (GIS)
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