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사물지능통신(M2M), 사물인터넷(IoT), 만물인터넷(IOE)

M2M, IOT & IOE

리서치사 ABI Research
발행정보 연간구독 상품 코드 487391
페이지 정보 영문
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사물지능통신(M2M), 사물인터넷(IoT), 만물인터넷(IOE) M2M, IOT & IOE
발행정보 : 페이지 정보 : 영문

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ABI Research가 제공하는 사물지능통신(M2M), 사물인터넷(IOT), 만물인터넷(IOE) 시장에 관한 본 연간구독 서비스는 각종 디바이스와 접속 기술, 서비스를 포함한 IoT 밸류체인을 다각도에서 분석한 것으로, 데이터, 동향, 예측 리포트 등 다채로운 정보를 제공합니다. IoT 데이터 취득, 스트리밍, 저장, 통합, 시각화 등에 관련된 클라우드 서비스, 분석 서비스로서의 IoT 플랫폼 빅데이터와 분석법 시장의 새로운 동향과 성장 전망 등도 담고 있습니다. 또, IoT 관련 제품과 서비스의 이상적인 소비 방법, 조직의 내부 구조, 제휴 상대와의 관계 등을 크게 변화시킬 것으로 예상되는 시장 개척 전략, 주요 비지니스 모델에 대해서도 분석했으며, 이러한 기술을 도입하는 기업이 네트워크 접속 가능한 기기로 구성되는 새로운 세계에서 확실한 리더가 될 수 있도록 지원합니다.

1. 첨단 기술 조기 도입을 검토하고 있는 기업들의 질문

  • IoE 관련 구상 실현을 위해 시장 개척 전략을 어떻게 개선해 나갈 수 있는가?
  • IoT 밸류체인에서 공급업체에 의해 만들어지는 관계와 매출은?
  • IoT 밸류체인에서 자사에 적절한 분야는?
  • 자사 IoT 솔루션에 의해 운용기술(OT)과 정보기술(IT)의 단절을 효과적으로 연결할 수 있는가?
  • 빅데이터와 분석 서비스를 어떠한 형태로 이용하면 좋은가? 어디에 개선 여지가 있는가?
  • 자사의 기존 제품과 향후 개발하는 제품은 IoE 에코시스템에 적합한가?
  • IoT 분야의 제휴 프로그램에 참가해야 하는가?
  • IoE에 관련된 뛰어난 기술과 보완 기술을 입수하기 위해서 어느 기업 인수를 검토하면 좋은가?
  • IoT 분야 제휴 프로그램으로 최대 이익을 가져올 가능성이 있는 것은 어느 기업인가?
  • 현시점에서 IoT 분야 제휴 프로그램 에코시스템에 맞추려면?
  • IoT 플랫폼을 이용하여 각종 응용 기술을 개발해야 하는가? 그렇지 않으면 국내 시스템 통합사업자(SI)와 최대예상손실액(VaR)을 고려해서 독자적으로 개발해야 하는가?
  • IoT 분석 서비스를 제공하고 있는 기업에게 있어서 차별화를 위한 중요한 요인은 무엇인가?
  • 제품 주도 모델에서 서비스 주도 모델로 전환할 때에 직면할 것으로 예상되는 조직적 문제는?
  • 자사가 타겟으로 해야 할 IoT 응용 분야는?
  • IoT 비지니스 기회를 평가하고, 조직내 자원이나 공급업체, 고객에 맞춘 IoT 전략을 구축하려면?
  • 셀룰러 통신 기술과 LoRa 방식 무선 접속 기술을 사용해야 하는가? 그렇지 않으면 5G 서비스가 개시될 때까지 기다려야 하는가?

2. 본 서비스에서 다루는 영역

  • IoT 시장의 지금까지 동향
  • IoT 게이트웨이
  • IoT 에코시스템
  • IoT 관련 데이터 서비스
  • IoT 데이터 거버넌스
  • IoT 관련 시장
  • IoT 셀룰러 모듈 벤더
  • 빅데이터와 IoT 분석법
  • 클라우드 서비스
  • 산업 인터넷
  • 시스템 통합사업자
  • IoT 관련 제휴 프로그램
  • 센서 네트워크 플랫폼과 서비스
  • 지능형사물통신(M2M)
  • Machine Learning as a Service
  • IoT 관련 응용 기술 시장

발행 예정 신간 보고서 사례(변경되는 경우도 있습니다.)

  • IoT Business Models: Assessing New IoT Revenue Models and Offers for Impact on Organizations and Work Practices
  • The Role of Open Source for IoT Platform Success
  • APIs and Internet of Things
  • Machine Learning and AI as a Service in IoT
  • Latin American Mobile Operator M2M Analysis
  • M2M Services in Manufacturing and the Role of IoT Platforms

발행된 보고서 사례

LSH 17.12.06

영문목차

ABI Research's M2M, IoT & IoE market intelligence provides a 360-degree view of the IoT value chain across devices, connectivity, and services. Our extensive research, which includes data, trend, and forecast reports, uncovers emerging trends and predictions for market growth across big data and analytics in IoT platforms as cloud and analytics services relate to IoT data ingestion and streaming, storage, integration, and visualization. We explore go-to-market strategies and leading business models expected to transform IoT product and service consumptions, as well as internal organizational structures and partner relationships, to help technology implementers best navigate the connected world.

TOP QUESTIONS WE RECEIVE FROM INDUSTRY INNOVATORS:

  • How can we improve our go-to-market plan for our IoE intiatives?
  • What is the end-to-end view of the connections and revenues generated by suppliers in the IoT value chain?
  • Where does my company fit on the IoT value chain?
  • How can my company better bridge the OT/IT divide with our IoT solutions?
  • How does my company utilize big data and analytics services? Where is there room for improvement?
  • Do my company's current and upcoming products fit into the IoE ecosystem?
  • Should my company be engaging in an IoT partner program?
  • What companies should we consider acquiring with superior or complementary IoE technologies?
  • Which companies would offer my organization the best benefits in an IoT partner program?
  • How does my company currently fit into the IoT partner program ecosystem?
  • Should my company use an IoT platform to build applications, or should my company DIY the applications by leveraging our local system integrators (Sis) and values at risk (VARs)?
  • What are the key differentiators for suppliers offering IoT analytics services?
  • What organizational challenges should my company expect when switching from a product-led to a service-led model?
  • What IoT application segments should my company target?
  • How should my organization assess IoT opportunities? How can we build an IoT strategy aligning internal resources, suppliers, and customers?
  • Should my company use cellular or LoRA wireless connectivity, or should we wait until 5G instead?

COVERAGE AREAS:

  • IoT Market Tracker
  • IoT gateways
  • IoT ecosystem
  • IoT data services
  • IoT data governance
  • IoT marketplaces
  • IoT cellular module vendors
  • Big data and IoT analytics
  • Cloud services
  • Industrial Internet
  • System integrators
  • IoT partner programs
  • Sensor network platforms and services
  • M2M
  • Machine Learning as a Service
  • IoT application markets
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