Global Information
회사소개 | 문의

중동 및 아프리카(MEA)의 통신 시장

The Middle East and Africa

리서치사 Analysys Mason
발행정보 연간구독 상품 코드 219631
페이지 정보 영문 Subscription Program
가격
자세한 내용은 문의바랍니다.

중동 및 아프리카(MEA)의 통신 시장 The Middle East and Africa
발행정보 : 페이지 정보 : 영문 Subscription Program

한글목차

Anamysys Mason의 중동 및 아프리카 지역 조사 프로그램은 중요 데이터와 통신 시장의 기회 및 과제 분석, 두바이 지사의 현장 서포트 및 자원을 활용한 성과를 클라이언트에게 제공합니다.

조사 대상 범위

  • 서비스, 가입자수, 매출, 투자 기회 및 네트워크 기술 전략을 포함한 중동 및 아프리카의 통신 시장
  • 조사 대상 지역 : 중동 및 아프리카 15개국(리스트는 다음 슬라이드 참조)

주요 테마

  • 모바일 이용 동향과 데이터 수익화 : MEA 디바이스 및 서비스 동향, 데이터 수익화, 가격 설정, 번들링, 마케팅 전략;휴대 단말 전략 및 예측
  • OTT 서비스의 혁신 : OTT 음성, 메시징 및 미디어;우수 사례, 오퍼레이터의 전략과 시장의 도전자;소비자의 행동과 매출에 대한 영향
  • 무선 기술 전략 : LTE, 2G에서 3G로의 이동 전략, Wi-Fi 통합 및 비지니스 모델, 트래픽 증가 및 동향, 인프라 공유, 아웃소싱을 포함한 비용 절감 전략
  • 접속성 확장 : 역내 브로드밴드(모바일 및 고정)에 대한 액세스 촉진
  • 역내에서의 새로운 디지털 서비스 기회 : B2C 및 B2B 시장과 밸류체인;M2M/사물인터넷, 모바일 머니 및 모바일 결제, 모바일 헬스(m-health), 모바일 교육
본 프로그램의 성과물 : 중동 및 아프리카 통신 시장 리포트
성과물의 종류발행 횟수
(12개월간)
보고서 : 예측·조사 및 상세 분석지역 시장 예측
(연 2회 업데이트)
전략 보고서 : 2회
View Point : 업계내 각 문제와 기업에 초점을 맞춘 분석(사례 연구, 베스트 프랙티스, 각종 서비스 예측)6-8회
국가별 보고서 : 통신 및 미디어 현황, 기업, 규제 개요와 시장 전망15회
해설 : 업계 최신 동향에 관한 충분한 정보를 바탕으로 한 견해10-12회

성과물의 주요 내용

데이터 리포트 및 추적 조사 다룰 예정인 토픽

예측
(동향 분석과 성장 요인 검토)

  • 중동 및 북아프리카 지역의 통신 시장
  • 사하라 사막 이남 아프리카 지역의 통신 시장
  • 스마트폰 동향과 예측 :
    중동·북아프리카 및 사하라 사막 이남 아프리카 지역

MEA의 소비자 서비스 및 디바이스

  • 소비자의 모바일 인터넷 이용, 모바일 서비스 지출 및 선호, 태블릿에 관한 지역에서의 1차 조사
  • 모바일 데이터 수익화 전략 : 가격 설정, 번들링, VAS, 2G에서 3G, 3G에서 4G로의 이동 전략
  • 디바이스의 적정 가격화 촉진 : 융자, 보조금, 저가 스마트폰, OS의 영향

MEA 지역의 새로운 디지털 서비스 전략

  • 혁신적인 대처, 매출 기회, 비지니스 모델 및 우수 사례(예 : 모바일 머니, 모바일 헬스(m-health))
  • MEA의 OTT 서비스 제공, 파트너십과 그 영향
  • MEA의 M2M 시장, 기회, 산업
  • 네트워크와 인프라
  • 중동 및 북아프리카의 LTE 전망
  • MENA(중동 및 북아프리카) 및 SSA(사하라 이남 아프리카)의 무선 및 고정 트래픽 예측
  • MEA 지역의 인프라 공유 : 전략, 발전 촉진요인, 영향
  • 중동의 고속 브로드밴드 수요 촉진요인 - 용도, 서비스(예 : IPTV, 백홀, VoIP), 매출 기회, 기본적인 접속성

국가별 보고서 :

  • 중동 및 북아프리카 지역 : 알제리, 이집트, 이스라엘, 모로코, 사우디아라비아, 수단, 아랍에미리트, 카타르, 쿠웨이트
  • 사하라 사막 이남 아프리카 지역 : 가나, 케냐, 나이지리아, 남아프리카공화국, 탄자니아, 우간다

국가별 보고서에는 국가 레벨의 핵심성과지표(KPI), 고정 및 모바일 서비스 오퍼레이터의 시장 점유율 정보가 포함되어 있습니다.

LSH 14.06.20

영문목차

Telecoms markets in the Middle East and Africa present a dynamic combination of mature and developing environments. Operators in the Middle East and North Africa (MENA) are considering next-generation infrastructure investments while facing increasingly competitive mobile markets - many of which are already saturated. Effective customer segmentation, ARPU growth and the introduction of new content and media services are critical issues for service providers.

In the rapidly growing telecoms market in Sub-Saharan Africa (SSA), mobile is king - mobile services will replace fixed in most countries, and operators and vendors must plan investment and product development accordingly.

Key issues for the Middle East and Africa include:

  • consumer mobile usage trends and innovation: device and service trends in the Middle East and Africa - particularly in emerging markets - which will we cover through consumer surveys, analysis of handset strategies and forecasts of take-up, and an examination of the mobile money and payments markets
  • enterprise services: supply - and demand-side views and key market drivers
  • extending connectivity: international, national and access-level fibre connectivity in the region
  • cost-reduction and network expansion strategies: infrastructure sharing and outsourcing
  • customer retention and acquisition in high-churn, low ARPU-markets.

    Analysys Mason's The Middle East and Africa regional research programme offers clients critical data and insight into the opportunities and challenges of this telecoms market, and benefits from the on-the-ground support and resources of our office in Dubai.

    Market commentary by lead analyst

    “Service providers and vendors in the Middle East and North Africa must focus on maximising subscriber value and loyalty, driving mobile data usage and understanding requirements for next-generation services, while Sub-Saharan Africa offers a significant opportunity for service providers to drive mobile and fixed penetration affordably.” Karim Yaici, Analyst.

    The service in detail

    For a typical 12-month subscription, our clients can expect:

    • strategic impact reports and regular market commentary: thought leadership delivered via in-depth reports and commentary on developments and strategies for success in the telecoms market in the Middle East and Africa
    • five-year forecasts for key regional telecoms markets: mobile and fixed KPIs for MENA, SSA and 15 individual countries (listed below). Forecast KPIs include connections, ARPU and revenue, technology, usage and traffic
    • country reports: 15 detailed profiles that identify key market issues, discuss the strategies and market shares of major players, evaluate the regulatory environment and provide comprehensive KPIs. Country profiles support competitive analysis, market prioritisation and entry strategies, benchmarking and investment decisions
    • access to experts: unmetered access to our subject matter experts and thought leaders for additional insight and opinion, in response to ad hoc questions relating to our research.

    Programme highlights

    Analysys Mason provides comprehensive analysis of the key issues affecting all parts of the telecoms value chain in the Middle East and Africa. We will be covering critical industry issues, including:

    • content and apps strategies in the MEA region: innovative approaches and impact on operator success
    • building customer loyalty in prepaid/emerging markets: operator strategies for building loyalty in heavily prepaid and multiple-SIM environments, including segmentation, promotions and bundling
    • enterprise connectivity services in Africa: competitive landscape, end-user demand drivers, key challenges and market outlook
    • consumer mobile Internet usage, mobile services spending and preferences
    • infrastructure sharing: the impact of, and strategies for, infrastructure sharing for operators in the MEA region
    • fibre connectivity: overview of fibre buildout in the region, including drivers for expanding capacity requirements, the impact of increased connectivity on pricing, and services and adoption.

    Programme deliverables

    Geographical coverage

    Analysys Mason's The Middle East and Africa regional research programme provides operational KPIs for fixed, mobile and broadband players in, as well as country reports for 15 key countries:

    • Algeria
    • Egypt
    • Ghana
    • Israel
    • Kenya
    • Kuwait
    • Morocco
    • Nigeria
    • Qatar
    • Saudi Arabia
    • South Africa
    • Sudan
    • Tanzania
    • UAE
    • Uganda.

    Regional-level forecasts are provided for two sub-regions:

    • the Middle East and North Africa (MENA)
    • Sub-Saharan Africa (SSA).

    Market data

    Analysys Mason's The Middle East and Africa regional research programme provides the following key data and five-year market forecasts, which are updated on an annual basis:

    MobileBroadbandFixed
    • Subscribers and mobile penetration split by:
      • contract type (prepaid/contract) and technology generation
      • connection type (handset, mobile broadband and M2M).
    • Handsets:
      • split by type (smartphone and non-smartphone)
      • penetration rate.
    • Service and retail revenue:
      • split by contract type (prepaid/contract)
      • split by service type (voice, messaging data, mobile broadband, M2M, handset data and interconnect)
      • as a percentage of GDP
      • per capita.
    • Service ARPU split by:
      • contract type
      • service type (handset voice and handset non-voice).
    • Traffic - total network voice traffic, outgoing voice traffic.
    • Connections by technology (DSL, cable, fibre and other)
    • Retail revenue by technology (DSL, cable, fibre and other).
    • Connections by service type (voice, dial-up and IPTV)
    • Service and retail revenue by service type (voice, dial-up, broadband, IPTV and business network services)
    • Outgoing voice traffic.
  • Back to Top
    아시아 최대 시장정보 제공
    전세계에서 발행되고 있는 모든 시장조사보고서를
    다루고 있습니다.
    사이트에서 검색되지 않는 보고서도 문의 바랍니다.