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모바일 디바이스

Mobile Devices

리서치사 Analysys Mason
발행정보 연간구독 상품 코드 294413
페이지 정보 영문 Subscription Program
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모바일 디바이스 Mobile Devices
발행정보 : 페이지 정보 : 영문 Subscription Program

한글목차

Analysys Mason이 제공하는 본 연간 정보 서비스를 활용하면 모바일 디바이스 시장에서의 비지니스 기회와 과제를 파악하여 타 경쟁사의 기선을 제압할 수 있습니다. 이 프로그램의 분석에는 통신사업자와 벤더 등 시장에 관련된 기업 및 단체 사이에서 끊임없이 행해지고 있는 의견 교환, Analysys Mason이 단독 실시하는 소비자를 대상으로 한 1차 조사 결과가 반영되어 있으며, 시장에 대한 예측과 견해에 확실한 근거를 제시하고 있습니다. Analysys Mason의 역할은 시장의 다양한 동향을 빨리 파악함으로써 클라이언트가 고객의 니즈에 잘 대응하고, 수익을 유지하여, 사업이 성장할 수 있도록 돕는 것에 있습니다.

본 서비스 개요

  • 본 조사 프로그램은 통신사업자의 비지니스 모델에 관한 Analysys Mason의 전문지식과 이해를 바탕으로 한 것이며, 아래와 같은 정보를 제공함으로써 네트워크 접속 가능 디바이스와 서비스의 관계를 구체화했습니다.
    • 기존 디바이스(스마트폰이나 태블릿)의 밸류체인에서 포지셔닝과 새로운 카테고리 디바이스(웨어러블 디바이스(Werable Device) 등)에 대응하는 유망한 전략
    • 매출을 확보하면서 로엔드 디바이스 이용자를 스마트폰으로 이동시키는 계획의 베스트 프랙티스
    • 벤더의 전략 개요, 서비스 측면에서의 경쟁을 비롯해 에코시스템에 대한 관여와 컨텐츠 유통에 이르기까지 통신사업자가 전개하고 있는 사업의 모든 측면에 대한 영향
  • 보조금, 가격 설정, 할부 융자, 디바이스와 OS의 에코시스템, 판매 채널 전략 등 각종 중요 토픽

주요 테마

  • 스마트폰, 태블릿, 새로운 카테고리의 디바이스에 대응하는 밸류체인 분석
  • 보조금, 할부 융자, 판매 채널
  • LTE 디바이스의 발전과 영향
  • 로엔드 디바이스와 선불식 휴대폰 전략
본 프로그램의 성과물 : 모바일 디바이스
성과물의 종류발행 횟수
(12개월간)
보고서 : 예측, 정량적 모델링, 조사 보고서, 중요 토픽에 대한 상세한 분석4회
View Point : 업계 내의 각 문제점에 초점을 맞춘 분석(베스트 프랙티스 사례 연구, 혁신적인 비지니스 모델, 각종 서비스 예측, 기술적 동향)6-8회
해설 : 업계의 최신 동향에 관한 충분한 정보를 바탕으로 한 견해10-12회
추적 조사 : 디바이스 보조금 추적 조사2회

성과물의 주요 내용

2014년판에서 제공될 예정인 데이터 리포트와
추적 조사
본 서비스에서 다루어질 예정인
토픽(변경되는 경우가 있습니다)

예측[동향 분석과 성장 촉진요인에 대한 논고] :

  • 태블릿 : 2014-2019년 세계 시장 예측
    - 스크린 사이즈와 OS별 예측, 세계 8개 지역 시장 및 조사 대상국의 전국 수준 데이터
  • 스마트폰 : 2014-2019년 세계 시장 예측
    - 가격과 OS별 예측, 세계 8개 지역 시장 및 조사 대상국의 전국 수준 데이터

1차 조사 :

  • 2014년 네트워크 접속 서비스 이용에 관한 소비자 조사 : 스마트폰, 태블릿, 모바일 디바이스 에코시스템
    - 유럽 5개국과 미국 시장에서의 모바일 디바이스에 대한 소비자의 태도, 선호도, 구입 의향 등을 조사
  • 소비자의 스마트폰 이용 상황 조사 : 디바이스 이용 상황 추적 애플리케이션를 이용한 조사
    - 주요 조사결과, 스마트폰 트래픽 분석
    - 유럽 3개국과 미국의 애플리케이션 및 서비스 이용 상황에 대한 디바이스 변경(OS, 로엔드/미드레인지/하이엔드 디바이스)의 영향을 조사(디바이스상에서 가동하는 수동 모니터링 애플리케이션를 이용해 수집된 독자적인 스마트폰 이용 상황 평가 데이터에 근거한 리포트)

각종 데이터 추적 조사

  • 디바이스 보조금 추적 조사(연 2회 발행)
    - 오스트리아, 프랑스, 독일, 노르웨이, 포르투갈, 스페인, 스웨덴, 영국의 각종 iPhone 플랜 총보유 비용과 보조금 전략에 관한 벤치마크
  • 스마트폰 및 태블릿 판매와 이용 : 모바일 OS 시장 점유율 분석, 통신사업자의 디바이스 전략, 고객 구분(하이엔드, 미드레인지, 로엔드 스마트폰 시장의 발전)
  • 모바일 디바이스 요금 설정 모델 : 스마트폰 할부 융자 플랜, 보조금, 임대 플랜 분석과 통신사업자의 재무 상황에 대한 영향(서비스와 디바이스로부터 얻을 수 있는 매출 등)
  • 새로운 모바일 디바이스
    - 스마트 워치, 안경형 단말기, 융합형 게임기 등 새로운 형태의 디바이스에 관련된 서비스 제공업체의 비지니스 기회
    - 디바이스 벤더의 전략과 4G 단말기의 시장 투입
    - 신흥 시장/선불형 휴대폰 시장을 위한 디바이스 전략
  • 제4의 스마트폰 OS 전망 : Firefox OS나 Tizen 등 새로운 OS가 통신사업자나 벤더에게 가져오는 잠재수요 평가
  • 복수 디바이스 보유 동향과 비지니스 기회 : 복수 디바이스를 사용하는 경우의 요금 모델과 디바이스 매출, 부대적인 접속 서비스 요금에 미치는 영향
  • 모바일 디바이스 유통 밸류체인 :
    - 유통 밸류체인에서 통신사업자의 포지셔닝
    - 통신사업자 브랜드의 디바이스 : 사례 연구
    - SIM 판매 전략 : SIM, 복수 SIM 번들, 임베디드 SIM
LSH 14.06.11

영문목차

The rapid evolution of the mobile device market has had a dramatic affect on operators' and vendors' revenue and service strategies during the past few years. As the market continues to evolve and the multi-device ecosystem flourishes, operators and vendors need to innovate in many ways, taking into account the following issues.

  • Value chain positioning : Operators need to assess the impact of device manufacturers' ecosystems on their positioning and role in distributing devices to the consumer.
  • Maximising smartphone adoption : Operators need to determine the best practices for migrating low-end and prepaid customers to smartphones profitably.
  • Pricing structures : Pricing models must now extend over a wide variety of customer segments and device types (from entry-level smartphones to the iPad Air), while minimising subscriber acquisition cost for service providers.
  • The impact of new devices : Operators also need to size and understand multi-device ownership and usage trends. Tablets, wearables and other connected consumer electronic devices will be major drivers of mobile data traffic and application usage, and will create new experiences for consumers

Analysys Mason's Mobile Devices research programme enables clients to understand the opportunities and challenges in this market, and stay a step ahead of competitors. Our analysis reflects our ongoing dialogue with operators, vendors and other market players, as well as our proprietary primary consumer research, which provide a solid grounding for our forecasts and views on the market. We identify trends early, enabling clients to better address their customers' needs, and protect and increase revenue.

Market commentary by lead analyst

“Mobile consumer spend is shifting from services to devices. Service providers should look to monetise smartphone demand via early handset upgrades and leasing plans, while device vendors need to develop a service strategy to improve the 'stickiness' of their multi-device ecosystem.” Ronan de Renesse, Principal Analyst.

The service in detail

For a typical 12-month subscription, our clients can expect:

  • expert analysis of the mobile devices market and technology : examination of the major dynamics in the mobile device market, and advice on optimal strategies for revenue growth and customer management for operators and vendors
  • strategic impact reports and regular market commentary : thought leadership delivered via in-depth reports and regular commentary on developments and innovative strategies in the mobile device market
  • 5-year forecasts for the mobile device installed base and shipments , including annually updated, in-depth smartphone and tablet forecasts for all regions worldwide and for up to 65 individual countries
  • Connected Consumer end-user survey report : in-depth report based on our annual survey of more than 6000 end users in six countries (in Europe and North America), providing insight into and analysis of device purchase intentions, sales channels and multi-device ownership trends
  • access to experts : unmetered access to our subject matter experts and thought leaders for additional insight and opinion, in response to ad hoc questions relating to our research.

Programme highlights

The programme provides comprehensive analysis of the key issues affecting the market for mobile devices. We will be covering critical industry issues, including:

  • smartphone and tablet sales and usage : mobile OS market share analysis, operator device strategy, customer segmentation (high-, mid- and low-end smartphone market evolution)
  • mobile device pricing models : financing plans, subsidies and leasing plans analysis for smartphones and their impact on operator financials (that is, service versus device revenues)
  • emerging mobile devices : service provider opportunities around smart watches, connected glasses, converged gaming devices and other new form factors
  • smartphone market analysis : device vendor strategies, 4G handset releases, device strategies for emerging/prepaid markets
  • fourth smartphone OS prospect s: market potential assessment for operators and vendors regarding new OSs, such as Firefox OS and Tizen
  • multiple-device ownership trends and opportunities : multiple-device pricing models and their impact on device sales and connectivity attachment rates
  • the value chain for mobile device distribution : operator positioning in the distribution value chain, operator-branded devices and SIM distribution strategies (SIM-only, multiple-SIM bundles and embedded SIMs).

Programme deliverables

Forecasts

Analysys Mason's Mobile Devices research programme provides 5-year forecasts of the following KPIs in the mobile devices market:

Handset sales and installed base, split by:

  • connectivity capabilities (3G, 4G)
  • subscription method (contract and prepaid)

Smartphone sales and installed base, split by:

  • operating system (Android, iOS, Windows Phone and others)
  • device manufacturer (such as Apple, HTC, Huawei, LG, Motorola, Samsung and ZTE)
  • connectivity capabilities (3G, 4G)
  • price tier
  • subscription method (contract and prepaid)

Tablet sales and installed base, split by:

  • operating system (Android, iOS and others)
  • manufacturer (Amazon, Apple, Google, Samsung and others)
  • connectivity type (3G/4G active versus others)
  • screen size (less than 8 inches and others).

Some of the forecasts listed in this section are under development and scheduled for publication by the end of 2014.

Trackers

The Mobile device subsidy tracker provides:

  • an overview of device subsidy strategies for 16 operators in 5 European countries
  • scenario-based modelling of subsidy levels by operator for different levels of data usage.

Geographical coverage

The programme provides worldwide 5-year forecasts split into the following 8 regions:

  • North America
  • Western Europe
  • Central and Eastern Europe
  • Developed Asia-Pacific
  • Emerging Asia-Pacific
  • Latin America
  • Middle East and North Africa
  • Sub-Saharan Africa.

The programme also provides 5-year forecasts at country level for 65 countries.

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