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소비자 : 차세대 서비스

Future Comms

리서치사 Analysys Mason
발행정보 연간구독 상품 코드 294415
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소비자 : 차세대 서비스 Future Comms
발행정보 : 페이지 정보 : 영문 Subscription Program

한글목차

Analysys Mason이 제공하는 본 연간정보 서비스 프로그램은 시장에 대한 충분한 전문지식이 있는 애널리스트가 상업, 기술, 규제 측면의 다양한 동향에 기인한 과제와 관련지어 클라이언트가 직면하는 여러가지 문제를 설명한 것입니다. 본 서비스의 조사 보고서와 예측은 통신 서비스와 미디어 서비스 사업에 관한 중요한 의사결정에 필수적인 정보를 제공합니다.

본 서비스 개요

  • 통신사업자의 중요한 고객 가치 제안에 영향을 미치는 혁신적인 차세대 서비스(Next Generation Service)에 초점을 맞춘 프로그램입니다.
  • 본 서비스의 주요 목적은 최종사용자의 동향을 이해하여 업계 베스트 프랙티스로 연결해 나가는 것에 있으며, IMS/VoLTE/RCS, 클라우드/OTT(over-the-top), 제휴 등 기술과 사업에 관한 다양한 접근에 초점을 맞춥니다.
  • 본 프로그램이 바탕으로 하고 있는 것은 Analysys Mason이 오랜 기간 축적해 온 음성 서비스와 메시징 서비스에 관한 조사 프로그램의 성과물이며, 지금까지 실시한 고정 브로드밴드 서비스와 미디어 서비스에 관한 조사 프로그램에서 다룬 OTT나 부가가치 서비스(VAS) 관련 정보도 포함됩니다.

주요 테마

  • OTT 통신 서비스, 비디오 서비스, 소비자용 클라우드 서비스 시장의 최종사용자 동향
  • 비약적인 기술과 새로운 비지니스 모델
  • 각종 신규 서비스가 통신사업자의 수익원에 미치는 영향
  • 통신 서비스 및 중요성이 높은 VAS에 대한 통신사업자의 전략적인 대응
  • 기반이 되는 기술(IMS/RCS/VoLTE, WebRTC, 클라우드 기반/OTT 서비스 등)
본 프로그램의 성과물 : 차세대 서비스
성과물의 종류발행 횟수
(12개월간)
리포트 : 예측, 정량적 모델링, 리포트, 중요 토픽에 대한 상세한 분석4회
View Point : 업계내 개별 문제에 초점을 맞춘(베스트 프랙티스 사례 연구, 혁신적인 비지니스 모델, 각종 서비스 예측, 기술적 동향)6-8회
해설 : 업계 최신 동향에 관한 충분한 정보를 바탕으로 한 견해10-12회
추적 조사 : OTT 통신 서비스에 관한 추적 조사4회

성과물의 주요 내용

2014년판에서 제공될 예정인
데이터 리포트와 추적 조사
본 서비스에서 다루어질 예정인 토픽
(변경되는 경우가 있습니다)

예측[동향 분석과 성장 촉진요인에 대한 논고] :

  • OTT 통신 서비스의 영향 : 2014-2019년 세계 시장 예측
    • 통신사업자와 그 이외 기업이 제공하는 VoIP, 영상 통화, IP 기반 메시징 서비스 등을 포함한 각 지역 시장에서의 음성, 메시지, 비디오 서비스 동향을 예측
  • OTT 비디오 서비스 : 2014-2019년 세계 시장 예측
    • 각 지역 시장에서의 OTT 비디오 엔터테인먼트 서비스 예측

1차 조사 :

  • 소비자의 스마트폰 이용 상황 조사 : 디바이스 이용 상황 추적 애플리케이션을 이용한 조사(OTT 통신 서비스)
    • 1차 조사에 의해 유럽과 미국의 스마트폰 이용 동향을 설명(스마트폰 이용에 관한 Arbitron Mobile의 조사 데이터에 근거한 리포트)
  • 2014년 네트워크 접속 서비스 이용에 관한 소비자 조사 : 차세대 통신 서비스와 미디어 서비스
    • 유럽 4개국과 미국 시장에서 소비자의 OTT 통신 서비스와 비디오 서비스 이용 상황과 선호도

각종 데이터 추적 조사

  • OTT 통신 서비스에 관한 추적 조사
    (분기마다 최신판을 발행)
    • 기존 서비스를 대체하는 주요 OTT 통신 서비스, 대형 통신사업자가 추진하는 차세대 서비스 구상에 관한 중요 실적평가 지표(KPI) 추적 조사
  • 통신 서비스 시장
    • 커뮤니케이션 API 및 관련 플랫폼 비지니스의 각종 모델에 대응하는 시장 기회 평가
    • 완벽한 LTE 환경에서의 음성 서비스 제공 : VoLTE와 클라우드/OTT 음성 서비스
    • RCS(Rich Communication Suite), WebRTC(웹 기반 실시간 통신 표준), 통신사업자의 OTT 서비스, 통신사업자의 차세대 통신 서비스 제공 개시 등의 토픽을 지속적으로 추적 조사
    • OTT 통신 전략 사례 연구 : KakaoTalk, LINE, Microsoft 등
    • 통신사업자가 제공하는 OTT 서비스 사례 연구 : Etisalat, Telefónica, Verizon 등
  • 미디어 서비스 시장
    • OTT 비디오 서비스가 기존의 유료 TV 사업에 미치는 수익 측면의 영향
    • OTT 미디어 사례 연구 : BskyB, IPLA, Netflix, VOYO 등
    • 온라인 게임과 음악 유통 서비스
    • 소비자용 클라우드 서비스의 시장 기회
LSH 14.06.16

영문목차

Analysys Mason's Next-Generation Services research programme helps service providers, vendors, regulators and other players to understand and prepare for the dramatic changes that communications and media markets are undergoing, such as:

  • the impact of over-the-top (OTT) players on communications and media markets
  • the long-term evolution of these markets and its implications for the value chain and for service provider business models
  • end-user trends in OTT communication, video and consumer cloud services, and the increased focus on user experience
  • the impact of disruptive technologies and business models on core telecoms services.

Our Next-Generation Services programme analysts bring their deep market expertise to bear on client issues relating to market challenges around commercial, technology and regulatory developments. Our research, forecasts and insight provide critical inputs to our clients' key communication and media services business decisions.

Market commentary by lead analyst

“As LTE becomes more widespread, operators will need to work hard to differentiate their services from over-the-top (OTT) alternatives. Most operators cannot afford to cede more reputational ground on (what were historically considered to be) core services.” Stephen Sale, Principal Analyst.

The service in detail

For a typical 12-month subscription, our clients can expect:

  • expert analysis of the next-generation services market and associated technology : in-depth analysis of the major dynamics in the next-generation services market and advice on optimal strategies for different market players, including analysis of disruptive technologies and key issues, such as platform business models and partnering strategies
  • strategic impact reports and regular market commentary : thought leadership delivered via in-depth reports and regular commentary on developments and innovative business models in next-generation services
  • 5-year forecasts for next-generation services market KPIs , including annually updated, in-depth forecasts of user numbers and traffic for operator and non-operator OTT services in all regions worldwide and for 47 individual countries
  • OTT communications tracker : tracking KPIs for major alternative OTT communications apps as well as major operator next-generation initiatives
  • access to experts : unmetered access to our subject matter experts and thought leaders for additional insight and opinion, in response to ad hoc questions relating to our research.

Programme highlights

The programme provides comprehensive analysis of the key issues affecting the market for next-generation services. We will be covering critical industry issues, including:

  • the market opportunity for communications APIs and associated platform business models
  • consumer smartphone usage : on-device usage tracker (OTT communication services)
  • provision of voice services in an all-LTE environment: VoLTE versus cloud/OTT voice
  • IMS/VoLTE/RCS, 'telco OTT ' and WebRTC initiatives
  • strategic operator responses in key value-added services (VAS) markets , such as music, gaming and consumer cloud services
  • making the most of infrastructure assets in an LTE world - strategies for enabling core service innovation
  • best practice next-generation services strategies , including case studies of operator and Internet players.

Programme deliverables

Forecasts

Analysys Mason's Next-Generation Services research programme provides in-depth forecasts of the following KPIs for operator and non-operator OTT services in all regions worldwide and for 47 individual countries.

Users of non-operator/OTT services

  • VoIP and IP messaging
  • Smartphone, tablet, PC/laptop

Traffic

Non-operator/OTT:

  • VoIP and IP messaging
  • Smartphone, tablet

Operator (mobile):

  • CS voice, IP voice
  • SMS, IP messaging
  • Smartphone, basic handset

Mobile operator connections

  • CS voice, IP voice
  • Prepaid, contract
  • Smartphone, basic handset

Mobile revenue

  • Voice, messaging
  • Retail revenue
  • Average spend per user (ASPU)

The programme also provides forecasts of the following KPIs for OTT video to the TV in Western Europe, Central and Eastern Europe and 18 individual countries in those regions.

  • OTT video service adoption and household penetration, split by:
    • service type (primary and secondary)
    • device type (games consoles, smart TVs, connected DVD and Blu-ray players, media streamers)
  • Spend
  • Average spend per subscriber (ASPS)

Trackers

The Next-Generation Services programme's OTT communications tracker provides:

  • KPIs for major alternative OTT communication services
  • details of operators' VoLTE, RCS and telco OTT service launches.

Geographical coverage

Analysys Mason's Next-Generation Services research programme provides worldwide 5-year forecasts split into the following eight regions:

  • North America
  • Western Europe
  • Central and Eastern Europe
  • Developed Asia-Pacific
  • Emerging Asia-Pacific
  • Latin America
  • Middle East and North Africa
  • Sub-Saharan Africa

Forecasts are also provided for the following individual countries:

  • Argentina
  • Austria
  • Belgium
  • Brazil
  • Bulgaria
  • Canada
  • China
  • Croatia
  • Czech Republic
  • Denmark
  • Egypt
  • Estonia
  • Finland
  • France
  • Germany
  • Greece
  • Hong Kong
  • Hungary
  • India
  • Indonesia
  • Egypt
  • Estonia
  • Finland
  • France
  • Germany
  • Greece
  • Hong Kong
  • Hungary
  • India
  • Indonesia
  • Egypt
  • Estonia
  • Finland
  • France
  • Germany
  • Greece
  • Hong Kong
  • Hungary
  • India
  • Indonesia
  • Sweden
  • Switzerland
  • Turkey
  • Ukraine
  • UAE
  • UK
  • USA
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