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SME 전략

Small and Medium Enterprise Strategies

리서치사 Analysys Mason
발행정보 연간구독 상품 코드 294418
페이지 정보 영문 Subscription Program
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SME 전략 Small and Medium Enterprise Strategies
발행정보 : 페이지 정보 : 영문 Subscription Program

한글목차

Analysys Mason의 SME 전략 프로그램은 서비스 프로바이더 및 벤더가 어떻게 중소기업(SME) 및 소호(SOHO)의 요구에 효과적으로 대응할 수 있는지 검증합니다. 이를 효과적으로 진행하기 위해 시장 관계자는 사업과제, 기술적인 옵션 및 시장 채널에 대해 충분히 이해할 필요가 있습니다.

Analysys Mason의 SME 전략 애널리스트는 모든 비지니스 공급망 관계자와의 접촉을 계속 유지하면서 클라이언트 조직 전반에 이르는 가치를 추가합니다. 벤더, 서비스 프로바이더 및 채널 파트너, IT에 영향력을 가진 인사 및 의사결정자와의 지속적 교류에 의해 Analysys Mason의 조사 방향성과 시장 조사 결과의 정당성이 입증됩니다. Analysys Mason은 SME 및 SOHO의 향후 요구에 관한 독자적인 인사이트를 제공하며, 이와 같은 요구가 창출하는 서비스 프로바이더 및 벤더에 대한 시장 기회를 제시합니다.

1. 조사 범위

  • 중소기업(SME) 및 SOHO에 통신·IT솔루션을 제공하기 위한 전략·전술 및 경쟁 환경, 시장 세분화, 제공 모델, 시장에 대한 채널 및 파트너십
  • 주로 채택하는 지역은 선진국 시장;신흥 시장의 SME 전략도 분석
  • 지역별 및 세계 시장 예측;주요 선진국 시장에 대해서는 특정국 시장을 추출

2. 주요 테마

  • 시장 전략 : 시장규모 측정, 기술 의사결정 촉진요인, 소비자화/BYOD, 거시적 동향
  • SME/SOHO 전술 : 오퍼레이터 전략, 시장규모 측정, 디바이스, 우수 사례, 산업별 비지니스 모델
  • 마케팅 우수 사례 : 타겟 부문, 제품/솔루션 개발, 가격 전략, 시장 포지셔닝/광고
  • SME/SOHO에 도달하기 위한 판매·지원 채널 : 엔드 투 엔드 솔루션을 제공하기 위해 필요한 사항 확인, 시장에 대한 직접 및 간접 루트 이용
  • 주요 시장 채널 분석 : 직접 및 간접 채널 포함
본 프로그램의 성과물 : 중소기업의 IT 전략
성과물 종류발행횟수(12개월간)
보고서 : 예측, 정량적 모델링, 조사보고서 및 주요 토픽에 관한 상세 분석2-3회
관점 : 업계내 개별 문제에 초점을 맞춘 분석(베스트 프랙티스 사례 연구, 혁신적인 비지니스 모델, 각종 서비스 예측, 기술면의 동향)8-10회
코멘트 : 최신 업계 동향에 관한 충분한 정보를 바탕으로 한 견해10-12회

3. 성과물의 주요 내용

데이터 리포트 및 트래커채택 예정 토픽(가정)

예측[+동향 분석 및 발전 촉진요인에 관한 논의]

  • 8개 지역 시장의 매출, ARPU, 계약자수 및 기업 규모별 내역 포함
  • 국가별 분류 :
    • 프랑스, 독일, 이탈리아, 스페인, 스웨덴, 터키, 영국 및 미국
  • 사업 규모에 의한 세분화 :
    • 극소(직원수 1-9명)
    • 소(직원수 10-49명)
    • 중(직원수 50-249명)
  • 솔루션 종류에 의한 세분화 :
    • 클라우드 서비스
    • 액세스 기술
    • 모바일 및 고정회선 서비스
  • 시장 채널에 의한 세분화 :
    • 대면
    • 텔레세일(전화 판매)
    • 온라인
    • 오퍼레이터 소유 점포
    • 대리점
    • 판매업체
    • 제삼자 소유 점포
  • SME 경쟁 분석 개요 : 오퍼레이터 12사의 어프로치와 측정 기준(부문, 제품/서비스, 가격결정 전략, 번들링, 메시징/브랜딩, 시장 채널)
  • 2014년 SME의 주요 기술 동향
  • SME용 BYOD 및 모바일 디바이스 관리
  • SME 및 SOHO 통신 서비스를 위한 번들링, 가격결정 및 가입자 이탈률
  • SME의 클라우드 서비스 : 기술 벤더의 어프로치, 서비스 프로바이더 성공 사례
  • SME의 판매채널 및 전략에 관한 사례 연구
KSA 14.06.12

영문목차

Analysys Mason's SME Strategies programme examines how service providers and vendors can successfully serve the needs of small and medium-sized enterprises (SMEs) and small office/home office (SOHO) enterprises. To do this effectively, market players need to have a deep understanding of their key business challenges, technology options and channels to market.

Issues we address include:

  • segmentation strategies for SMEs and SOHOs, with an emphasis on size segment, industry segment and employee clusters
  • the delivery models required, whether premises-based, cloud or hybrid
  • the sales and support channels that are most critical, using direct and indirect routes to market
  • the increasingly complex partnership arrangements required to offer end-to-end solutions.

Analysys Mason's SME Strategies analysts add value throughout the client organisation by maintaining contact with participants in the entire business supply chain. Our ongoing interactions with vendors, service providers and channel partners, as well as IT influencers and decision-makers, help to validate our research directions and market findings. We offer unique insight into the future needs of SMEs and SOHOs and the opportunities these create for service providers and vendors.

“The world's 219 million small and medium-sized enterprises (SMEs) and small office/home office (SOHO) organisations purchase technology to help drive growth in their businesses, protect their businesses from risk and simplify all aspects of doing business. Segmentation of the SME and SOHO market is critical if operators and vendors plan to successfully target this mass market.” Chris Nicoll, Principal Analyst, Head of Network and Enterprise Research.

SERVICE OVERVIEW

Programme highlights

Analysys Mason provides comprehensive analysis of the key issues affecting SME and SOHO operators, vendors and other stakeholders. We will be covering critical industry issues, including:
  • Sizing the SME and SOHO market, including a five-year worldwide forecast
  • top technology trends for SMEs
  • bundling, pricing and churn for SMEs and SOHOs
  • key business challenges for SMEs
  • SME mobile applications and productivity tools
  • providing SMEs and SOHOs with business-grade support
  • case studies on SME sales channels and strategies
  • cloud services for SMEs: technology vendors' approaches
  • service provider successes in offering SME and SOHO cloudbased solutions
  • successful product and sales channel strategies for SMEs in emerging markets
  • bring your own device, mobile device management and mobile workforce solutions and trends.

The service in detail

For a typical 12-month subscription, our clients can expect:

  • strategic impact reports and regular market commentary: our analysts produce thought leadership via in-depth strategic reports and regular commentary on major industry developments and innovative offerings
  • case studies of the leading players' product and service offerings, with a focus on disruptive technologies and services that will revolutionise the technology landscape for SME and SOHO service providers, including cloud, mobile applications, UC and more
  • five-year forecasts for key services and technologies in the SME and SOHO market: clients gain access to comprehensive regional- and country-level forecasts for SME services, enabling them to identify changing patterns of consumption
  • access to experts: we also offer unmetered access to our subject matter experts and thought leaders for additional insight and opinion, in response to ad hoc questions relating to our research areas.

Programme deliverables

Forecasts

Analysys Mason's SME Strategies research programme provides the following key five-year worldwide market forecasts, split into eight geographical regions and updated annually:

SME and SOHO services

Split by business size segment:

  • micro (1-9 employees)
  • small (10-49 employees)
  • medium (50-249 employees).

Split by channel to market:

  • direct (face-to-face, operator owned retailstore, telephone and online)
  • indirect (agent or value-added reseller (VAR), third-party owned retail store, distributor).

Split by solution type:

  • mobile voice and data
  • fixed voice
  • fixed broadband
  • TV
  • cloud services

Geographical coverage

The programme provides granular information for the following eight regions:

  • Western Europe
  • Central and Eastern Europe
  • North America
  • Latin America
  • Developed Asia-Pacific
  • Emerging Asia-Pacific
  • Middle East and North Africa
  • Sub-Saharan Africa.

The programme also offers detailed country information for:

  • France
  • Germany
  • Italy
  • Poland
  • Spain
  • Sweden
  • UK
  • USA.
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