Global Information
회사소개 | 문의

애널리틱스 소프트웨어 전략

Analytics Software Strategies

리서치사 Analysys Mason
발행정보 연간구독 상품 코드 294421
페이지 정보 영문 Subscription Program
가격
자세한 내용은 문의바랍니다.

애널리틱스 소프트웨어 전략 Analytics Software Strategies
발행정보 : 페이지 정보 : 영문 Subscription Program

한글목차

Analysys Mason의 애널리틱스 소프트웨어 전략(Analytics Software Strategies) 프로그램은 애널리틱스 시장 동향과 벤더에 관한 조사와 상세한 분석 정보를 제공하며 통신 서비스 제공업체(CSP)가 애널리틱스 솔루션을 다양한 용도로 도입하고 있는 사례를 제공합니다. 본 프로그램은 애널리틱스가 얼마나 비지니스 절차에 대응하고 있는지, 그로 인해 얻을 수 있는 혜택이 무엇인지, 그리고 혁신적인 애널리틱스 솔루션을 도입하기 위해서 필요한 운용 체제 구축 방식에 대해 CSP 및 벤더가 이해할 수 있는 내용으로 구성되어 있습니다.

본 프로그램은 현재 CSP가 자사내에서 애널리틱스를 어떻게 응용하고 있는지, 그리고 이것들이 운용상 애널리틱스 및 관련 시스템에 의해서 어떻게 지원되고 있는지에 대한 통합화된 비지니스 사례집을 제공합니다. 이 프로그램은 또 이른바 '빅데이터'가 확립된 시스템에 미치고 있는 영향과 잠재적 혜택에 대해서도 분석했습니다.

애널리틱스 프로젝트에서 CSP의 성공과 실패를 평가하고, 주요 소프트웨어 및 솔루션 공급업체를 비교했으며, 다양한 사용 사례를 통한 시장 구분 등 이 시장 부문에서 투자를 지지하는 주요 요소에 대해 알아봅니다.

산업 애널리스트가 아래 사항과 관련해 도움을 드립니다.

  • 업계의 애널리틱스 솔루션 도입 모범 사례에 관한 이해
  • 애널리틱스 시장의 제품과 벤더의 포지셔닝에 관한 이해
  • 자사의 전략적 방향성에 관한 정보에 근거한 사업상 의사결정
  • 기술 및 서비스 투자에 대한 명확한 입장 확립

아래와 같은 테마를 다룹니다.

  • 애널리틱스의 요건에 대한 빅데이터 요건의 영향
  • 애널리틱스가 도입되고 있는 장소와 시장에서 성공을 거두기에 적격인 벤더는?
  • 기업 규모의 애널리틱스 솔루션을 도입하기 전에 검토해야 할 도입 선택사항과 의사결정 사항

서비스 개요

서비스 범위

  • 애널리틱스가 현행 비지니스 모델에 어떠한 변화를 꾀하고 있으며 그로 인해 CSP가 달성할 수 있는 수익 조사
  • 애널리틱스 툴 도입에 이용되는 운용 체제와 필요한 지원 인프라
  • 애널리틱스 주도형 비지니스 절차 지원에 있어서 소프트웨어 솔루션을 제공하는 벤더 분석
  • 애널리틱스 시장 분류 제공

주요 테마

  • 애널리틱스에 근거한 새로운 비지니스 모델 구축 : 애널리틱스 기능은 확립된 비지니스 절차를 강화할 뿐만 아니라 새로운 절차 구축에도 이용할 수 있습니다.
  • 기업 규모의 애널리틱스 체제 도입 : 본 프로그램은 CSP가 현재 및 향후의 요구를 지원하는 애널리틱스 체제를 구축할 수 있도록 도움을 드립니다. 그리고 확립된 절차를 강화하고 정책을 지원하기 위해서 데이터가 견실하고 효율적이며 시기적절한 형태로 사용되고 있음을 보증하는 것의 중요성을 검토합니다.
  • 빅데이터를 지원 : 본 프로그램은 '빅데이터'를 정의하고 그것을 가장 효과적으로 사용할 수 있는 절차가 어느 것이며, 어떻게 사용될 것인지를 확인하고 어느 소프트웨어 툴과 시스템이 필요한지를 결정합니다.

서비스 상세

12개월 정기 구독을 통해 클라이언트에게 제공될 것으로 예상되는 혜택은 다음과 같습니다.

  • 전략보고서 : 애널리틱스 소프트웨어를 위한 전략적 체제 구축
  • 견해 : 특정 애널리틱스 소프트웨어 이용 사례로 범위를 축소한 분석(베스트 프랙티스 연구, 사례 연구, 혁신적인 비지니스 모델, 특정 서비스 전망, 기술 동향)
  • 코멘트 : 최신 산업 동향에 관한 소식통의 의견
  • 사례 연구 : 통신 서비스 제공업체(CSP)의 분석 소프트웨어 전개 사례
  • 전문가와의 대화 : 조사에 관련된 특정 질문에 대한 응답으로서 실용적인 조언을 제공하는 새로운 견해와 의견을 얻기 위한 테마 관련 전문가 및 사상적 지도자와의 대화 서비스를 정액 요금으로 이용 가능

본 프로그램에서 제공되는 성과물

성과물의 종류발행 횟수
(12개월간)
전략보고서1회
견해3회
코멘트6회
사례 연구5회
LSH 14.04.09

영문목차

Analysys Mason's Analytics Software Strategies programme provides research on and in-depth analysis of trends and vendors in the analytics market, as well as examples of how communications service providers (CSPs) implement different uses of analytics solutions. It is designed for both CSPs and vendors to help them understand how analytics address business processes, what the benefits are, and how to create the operational frameworks needed to implement innovative analytics solutions.

The programme provides a consolidated set of business examples of how analytics are being applied within CSPs today and how these are supported operationally by analytics and related systems. The programme also examines the impact that so-called 'big data' is having on established systems and its potential benefits.

We evaluate CSPs' successes and failures with analytics projects, compare leading software and solution suppliers, and identify the primary factors contributing to investments in this market segment, including the segmentation of the market through different use cases.

Our industry analysts will help you to:

  • understand industry best practices for implementing analytics solutions
  • understand the positioning of products and vendors in the analytics market
  • make informed business decisions on the strategic direction of your company
  • establish a clear position for your investments in technologies and services.

Some of the issues we address include:

  • the impact of big data requirements on analytics requirements
  • where analytics are being deployed and which vendors are best suited to succeed in the market
  • the deployment choices and decision that need to be considered before rolling out an enterprise-wide analytics solution.

SERVICE OVERVIEW

Coverage

  • Looking at how analytics is driving changes to current business models and the benefits that CSPs can achieve.
  • The operational frameworks that are being used for implementing analytics tools and the supporting infrastructure that is needed.
  • Analysis of vendors that provide software solutions in supporting analytics led business processes.
  • Provision of an analytics market taxonomy.

Key themes

  • Building new business models based on analytics: Analytics capabilities not only enhance established business processes, but can also be used to create new ones.
  • Implementation of an enterprise-wide analytics framework: The programme helps CSPs to create a framework that supports their current and future needs for analytics. It considers the importance of ensuring that data is used consistently, efficiently and in a timely fashion to enhance established processes and support initiatives.
  • Supporting big data: The programme defines ‘big data', identifies what and how processes can best use it, and determines which software tools and systems are needed.

The service in detail

For a typical 12-month subscription, our clients can expect the following:

  • A strategic report: building a strategic framework for analytics.
  • Viewpoints: targeted analysis of specific analytics use cases (best-practice case studies, innovative business models, forecasts of specific services, technology trends).
  • Comments: informed opinion on the latest industry developments.
  • Case studies: examples of CSP analytics deployments.
  • Access to experts: unmetered access to our subject matter experts and thought leaders for additional insight and opinion, providing practical advice in answer to ad hoc questions relating to our research.

Programme deliverables

Back to Top
아시아 최대 시장정보 제공
전세계에서 발행되고 있는 모든 시장조사보고서를
다루고 있습니다.
사이트에서 검색되지 않는 보고서도 문의 바랍니다.