Global Information
회사소개 | 문의

서비스 보증

Service Assurance

리서치사 Analysys Mason
발행정보 연간구독 상품 코드 294428
페이지 정보 영문 Subscription Program
가격
자세한 내용은 문의바랍니다.

서비스 보증 Service Assurance
발행정보 : 페이지 정보 : 영문 Subscription Program

한글목차

시장 점유율 및 예측 데이터와 세계 통신 소프트웨어 시장의 동향에 관한 상세 분석을 제공합니다. 서비스 보증은 이 조사 스트림의 프로그램 중 하나입니다. CSP 서비스 보증 시스템 및 고객 만족 시스템이 사업 지원 시스템(OSS)을 구성합니다.

조사 범위

  • 차세대 네트워크 기술의 엔드 투 엔드 품질 보증
  • 주요 중점 지역은 4개 지역을 포함한 세계 시장이며, 여기에 특정 통신 서비스 부문 분석(모바일, 고정 브로드밴드, 비지니스) 추가

주요 테마

  • 차세대 기술의 최신 정보 관리 : LTE, 캐리어 이더넷, 클라우드 인프라. 패시브, 액티브 프로브, 네트워크 모니터링, 장애 분리 및 검사를 이용하는 컨트롤 및 사용자 플레인에 주목
  • 가입자 체험 및 SLA 리포팅 : 서비스 관리 부문에서 고객 유지, 체험 엔드 투 엔드 품질 및 SLA 보증에 대응
  • 네트워크 업그레이드 및 신세대 기술의 영향 : 특히 4G가 실시간 데이터 분석 및 멀티 벤더 모니터링을 얼마나 필요로 하는가?
  • 용량 계획 및 고객 케어의 보증 시스템 활용 : 서비스 보증 데이터는 풍부한 사용자 세션 데이터를 보유, 이는 작업외 보조 시스템 지원 가능
프로그램 성과물
성과물 종류발행 횟수(12개월간)
전략 보고서 : 예측, 시장 점유율 및 중요 토픽 분석3회
관점 : 업계내 개별 문제와 기업에 초점을 맞춘 분석(베스트 프랙티스, 사례 연구, 혁신적 비지니스 모델 등)1회
개요 : CSP 및 벤더 개요7회
설명 : 업계 최신 동향에 관한 충분한 정보를 바탕으로 한 견해8회

성과물의 주요 내용

발행 성과물
(과거 12개월간)
발행 예정 성과물
(향후 6개월간의 잠정적 계획)
  • AIRCOM International : 서비스 보증
  • 서비스 보증 시스템 : 세계 시장 예측
  • 서비스 지향형 향상 슈퍼 스위트 지향
  • 서비스 보증 시스템 : 세계 시장의 점유율
  • BICS Cisco Prime Network 이용이 IP 서비스 업무의 작업상 이점을 창출
  • Oracle이 Tekelec을 인수, 통신사업에 대한 강한 관심을 입증
  • Cisco Live 2013에서 CSP의 요구에 맞출 수 있는 '새로운' Cisco System을 발표
  • '빅데이터' - 보물인가, 통신사업자에게 또 하나의 사라진 기회인가?
  • InfoVista : 서비스 보증
  • InfoVista가 Mentum을 인수 : 목표는 하이브리드 SON
  • 온라인 세미나? 서비스 보증 멀티 클라이언트 설명회 2012
  • The Now Factory : 서비스 보증
  • Polystar : 서비스 보증
  • 서비스 보증 시스템 : 세계 시장 예측
    • 지역별, 서비스 부문별 5개년 예측
    • 프로브 시스템, 장애, 성능, 서비스 관리, 노동력 자동화 하위 부문 분석
    • 엑셀 스프레드 시트
  • 코멘트 : 주요 산업 동향에 관한 애널리스트의 관점

테마와 토픽
(향후 12개월간의 잠정적 계획)

  • 전략적 보고서 : 새로운 서비스에 대한 준비? IP 프로브 시장 분석
    • 프로브 시장에서 4G, VoLTE, 클라우드, M2M 및 기타 IP 서비스를 지원하기 위한 지출 평가
    • 시장의 주요 공급업체 상세 평가 및 사용 사례 연구 포함
  • 관점 보고서 : NOC로부터 SOC로의 진화. 본 보고서는 다분야·다지역 업무 환경의 서비스 일체화 향상을 향한 동향을 평가합니다.
KSA 14.07.10

영문목차

Analysys Mason's Telecoms Software Markets research stream provides market share and forecast data, as well as in-depth analysis of trends in the worldwide telecoms software market. Service Assurance is one of the programmes in this research stream. A CSP's service assurance and fulfilment systems constitute its operations support systems (OSS).

Our industry analysts will help you to:

  • establish a clear position on technologies and services affecting the telecoms software market
  • make informed business decisions on the strategic direction of your company
  • understand from the data we provide how quickly a market is developing.

Some of the issues we address include:

  • when service assurance spending will materialise, and in what areas to support LTE, carrier Ethernet and cloud computing
  • which mobile CSPs are making investments in service quality and customer experience management
  • real-time network analytics
  • emerging market opportunities in M2M, cloud and mobile broadband services
  • integration with OSS and BSS systems, such as radio access network (RAN) optimisation in network planning and policy management.

SERVICE OVERVIEW

The service in detail

For a typical 12-month subscription, our clients can expect:

  • Market share report: provides analysis of the service assurance segment overall, based on continuous briefings and market analysis. It includes market shares of leading vendors, vendor comparisons, market definitions and recommendations.
  • Market forecast report: provides analysis of the service assurance segment overall, based on continuous briefings and market analysis. It includes five-year market forecasts for major service assurance sub-segments, analysis of the business environment, an examination of market drivers, and recommendations for clients.
  • Strategic report: a comprehensive overview of the latest strategic approaches to service assurance.
  • Viewpoint: covering a specific area in telecoms software or a new market opportunity relevant to our clients. It includes a market definition, analysis of the topic's importance and potential impact on the client, and a prediction of market development in the next three years.
  • Comments: include concrete examples of specific company approaches as well as pertinent commentary on trends and developments.
  • Company profiles: include financial data, details of main products and key customers, an analysis of market position and of strengths, weaknesses, opportunities and threats.
  • Access to experts: unmetered access to our subject matter experts and thought leaders for additional insight and opinion, providing practical advice in answer to ad hoc questions relating to our research.

Programme deliverables

Telecoms software market segments

Service assurance sub-segments explained

  • Service management systems link customers to their individual services, and enable CSPs to generate granular reports on each customer and service to validate service-level commitments.
  • Fault and event management systems interface with the network elements and element management systems supplied by equipment manufacturers. Their value is measured by their ability to reduce the time required to resolve a problem in the network.
  • Performance monitoring systems collect circuit-switched and packet data from the network elements and element management systems supplied by equipment manufacturers. Most commercial systems provide reports for operations staff.
  • Workforce automation software is used to track incidents resulting from service disruption and to dispatch field resources effectively.
  • Probe systems rely on dedicated hardware and software agents to collect signalling and media data from the network.
Back to Top
아시아 최대 시장정보 제공
전세계에서 발행되고 있는 모든 시장조사보고서를
다루고 있습니다.
사이트에서 검색되지 않는 보고서도 문의 바랍니다.