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유럽의 유선 브로드밴드 시장

Fixed Broadband Services

리서치사 Analysys Mason
발행정보 연간구독 상품 코드 82178
페이지 정보 영문 Subscription Program
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유럽의 유선 브로드밴드 시장 Fixed Broadband Services
발행정보 : 페이지 정보 : 영문 Subscription Program

한글목차

유선 브로드밴드 서비스 시장은 선진국가에서 포화상태가 되고 있는 반면 신흥국가는 부진을 겪고 있습니다. 이 시장에서 이익을 확보하면서 점유율을 유지하거나 늘리고 싶어하는 기업에게 있어서 통신사업자, 케이블 사업자, 통신 관련 및 미디어 관련 기업이 밝히고 있는 제품이나 가격 설정, 번들링 관련 전략은 매우 중요한 의미를 가지고 있습니다.

Analysys Mason이 제공하는 연간 계약형 정보 서비스는 유선 브로드밴드와 유료 TV 서비스 시장에서의 비지니스 기회를 최대한 살리는 데 있어서 중요한 의미를 가지는 문제를 인식하고 이해하는 데에 도움이 됩니다.

  • 멀티플레이 서비스 전략 : 유선, 미디어, 모바일 등의 서비스를 번들링했을 경우, 통신 서비스의 가격 포지셔닝은 매우 어렵게 됩니다. 본 정보 서비스에서는 예측, 베스트 프랙티스 사례 연구, 요금 플랜 벤치마킹을 통해 복수의 서비스를 번들링할 때의 옵션과 영향에 대해 밝혔습니다.
  • 고객 유지와 만족도 : 고객 만족도를 높이는 요인, 이탈률을 적정한 수준으로 유지하기 위한 전략, 선진국가 시장에서 얻을 수 있었던 베스트 프랙티스 사례 등을 소개합니다.
  • 디지털홈 에코시스템 : 밸류체인 전체를 조감하고 사업 기회와 제휴 전략 분석, 매출 증대 시나리오를 파악합니다.
  • 차세대 액세스(NGA) 서비스 : NGA 수요를 환기시키고 끌어올려 매출을 확보하기 위한 방책, 서비스 제공업체의 전략, 새로운 서비스의 상품화 등에 대해 알아봅니다.

본 서비스의 상세

일반적인 12개월간 계약에서 제공되는 서비스

  • 전략적인 영향에 대한 보고서와 정기적으로 발행되는 시장 해설 : 유선 브로드밴드나 유료 TV/미디어 서비스 시장의 발전과 기술 혁신을 위한 전략에 대한 상세한 보고서 및 정기적으로 발행되는 시장 해설을 통해 오피니언 리더(Opinion Leader)로서의 식견을 쌓을 수 있습니다.
  • 유선 브로드밴드, 유선 음성, 유료 TV 서비스의 중요 실적평가 지표(KPI)에 관한 향후 5년간 예측 : 세계 각 지역의 유선 통신 서비스 시장 예측, 유럽 30개국의 유선 브로드밴드, 유선 음성, 유료 TV 서비스 시장에 관한 상세한 예측, 접속 건수, 월간 통신사업 수입, 매출액, 액세스 기술을 포함한 KPI 예측 데이터 등을 제공합니다
  • 시장 점유율과 가격 추적 조사 : 멀티플레이 서비스 요금에 관한 벤치마크 평가를 통해 유럽에 있는 50개 이상의 주요 통신사업자가 소비자를 대상으로 제공하고 있는 디지털 가입자 회선(DSL), 케이블 모뎀, FTTB 기반 주택용 멀티플레이 서비스 등을 추적해 분석한 것으로 시장 진출기업이 자시의 실적과 성과를 평가하는 데에 활용할 수 있습니다. 또 60개국의 통신사업자가 제공하는 브로드밴드 서비스 가입자수, 액세스 기술, 시장 점유율 등에 관한 최신 데이터도 분기별로 제공합니다.
  • 소비자용 네트워크 접속 서비스 최종사용자에 관한 조사 보고서 : 6개국(유럽과 북미)의 최종사용자 6,000명을 대상으로 연 1회 실시하는 조사 보고서로 브로드밴드와 동영상 서비스 이용 상황, 지출액, 소비자로서의 의식 등을 파악할 수 있습니다.
  • 전문 애널리스트과의 질의응답 : 본 서비스 테마에 정통한 전문 애널리스트나 오피니언 리더가 제한 시간 없이 대응하도록 되어 있어서 질문에 대한 응답과 보완적인 견해 및 의견을 들을 수 있습니다.

본 서비스의 특징

  • 멀티플레이 서비스 전략 : 유선, 미디어, 모바일 등의 서비스를 번들링했을 경우 통신 서비스의 가격 포지셔닝은 매우 어려워집니다. 본 정보 서비스에서는 예측, 베스트 프랙티스 사례 연구, 요금 플랜 벤치마킹을 통해 복수의 서비스를 번들링할 때의 옵션과 그 영향에 대해 알아봅니다.
  • 고객 유지와 만족도 : 고객 만족도를 높이는 요인, 이탈률을 적정한 수준으로 유지하기 위한 전략, 선진국가 시장에서 얻을 수 있는 베스트 프랙티스 사례 등을 소개합니다.
  • 디지털홈 에코시스템 : 밸류체인 전체를 조감하고 사업 기회와 제휴 전략 분석, 매출 증대 시나리오를 살펴봅니다.
  • 차세대 액세스(NGA) 서비스 : NGA 수요를 환기시키고 끌어올려 매출을 확보하기 위한 방책, 서비스 제공업체의 전략, 새로운 서비스의 상품화 등에 대해 알아봅니다.

본 서비스에서 제공되는 성과물

성과물의 종류발행 횟수(12개월간)
보고서 :
예측, 정량적 모델링, 조사 보고서, 중요 토픽에 대한 상세한 분석
4회
관점(전망) :
업계가 직면하는 개별 문제에 초점을 맞춘 분석(베스트 프랙티스 사례 연구, 혁신적인 사업 모델, 각종 서비스 예측, 기술적 동향)
5-7회
해설 :
업계 최신 동향에 관한 충분한 정보가 뒷받침하는 견해
7-8회
추적 데이터 : KPI에 대응하는 지금까지의 시장 데이터
  • 멀티플레이 서비스 요금 설정에 관한 벤치마크 평가(연 2회 발행)
  • 유선 브로드밴드 가입자와 회선에 대한 데이터(분기별 발행)

2회, 4회

예측

Analysys Mason이 제공하는 유럽의 유선 브로드밴드와 멀티플레이 서비스에 관한 이 조사 프로그램은 세계 8개 지역의 향후 5년간 예측과 유럽 30개국에 제공되고 있는 유료 TV, 유선 음성, 유선 브로드밴드 서비스에 관한 상세한 예측 정보를 제공합니다.

유선 브로드밴드 서비스 접속 건수와 소매 판매 매출

  • 주택용과 사업소용으로 분류한 데이터
  • 액세스 기술(DSL, 케이블 모델, 주택용 FTTB 등)별 데이터
  • 소매 매출과 사이트당 평균 지출액

유선 음성 접속

  • 접속 건수
  • 접속 1회당 지출액
  • 가입자당 평균 매출(ARPU)
  • 트래픽 발신 시간
  • 1분당 지출액

유선 브로드밴드 보급 상황

  • 주택용과 사업소용으로 분류한 데이터

유료 TV 서비스에 대한 평가 지표(유럽 18개국)

  • 가입자수
  • 매출과 사이트당 평균 지출액
  • 플랫폼별 데이터 - 아날로그, 디지털 케이블, IPTV, 유료 지상 디지털 방송, 위성방송

멀티플레이 서비스 번들(유럽 9개국)

  • 유선 음성, 유료 TV, 모바일 음성, 모바일 브로드밴드를 포함한 유선 브로드밴드 기반 더블 플레이, 트리플 플레이, 쿼드러플 플레이, 퀸튜플 플레이 서비스
  • 유선 통신과 모바일 통신을 번들한 서비스 보급
  • 번들에 포함할 수 있는 유선 통신 서비스의 가정 보급 상황
  • 유선 브로드밴드에 번들된 서비스의 RGU(한 고객이 가입한 상품 수) 동향

추적 조사

Analysys Mason이 제공하는 이 조사 프로그램에서는 과거와 현재의 시장 데이터가 제공됩니다.

  • 유선 브로드밴드 소매 시장에 관한 추적 조사는 세계 60개국의 주요 브로드밴드 서비스 프로바이더를 대상으로 했으며, 유선 브로드밴드 회선에 관한 최신 데이터와 시장 점유율을 액세스 기술 및 서비스 프로바이더별로 정리하여 제공합니다. 유럽 30개국의 유선 음성 채널(내로우 밴드, VoIP, 케이블), 트래픽, 지출액(액세스, 통화, 유선 회선 1분당 평균), 월간 통신사업 수입 등에 관계된 지표도 제공합니다. 대상 국가는 아래 리스트에 포함되어 있는 국가이며, 데이터는 분기마다 갱신됩니다.
  • 유럽22개국 50개사 이상의 주요 통신사업자가 소비자용으로 제공하고 있는 DLS, 케이블 모뎀, FTTB 기반 주택용 멀티플레이 서비스 요금 설정에 관한 벤치마크 평가 보고서가 연 2회 발행됩니다.

본 서비스에서 다룬 국가와 지역

본 연간정보 서비스의 조사 프로그램에서는 아래 8개 지역 시장에 관한 향후 5년간의 예측 데이터가 제공됩니다.

  • 북미
  • 서유럽
  • 중유럽 및 동유럽
  • 아시아태평양 지역 선진국가
  • 아시아태평양 지역 신흥국가
  • 남미
  • 중동과 북아프리카
  • 사하라 이남 아프리카

본 서비스에서 제공되는 유선 브로드밴드 서비스와 유선 음성 서비스의 국가 레벨 예측은 아래 표에 굻은 문자로 표시된 국가들에 관한 것입니다. 또 유료 TV 서비스에 대해서는 (*)가 붙어 있는 국가 예측, 발트해 연안, 북유럽, 서유럽, 중유럽 및 동유럽 나머지 국가에 관한 지역 레벨 예측입니다.

  • 호주
  • 오스트리아
  • 바레인
  • 벨기에
  • 브라질
  • 불가리아*
  • 캐나다
  • 중국
  • 크로아티아
  • 키프로스
  • 체코*
  • 덴마크
  • 이집트
  • 에스토니아
  • 핀란드
  • 프랑스*
  • 독일*
  • 그리스
  • 헝가리*
  • 아이슬란드
  • 인도
  • 아일랜드
  • 이스라엘
  • 이탈리아*
  • 일본
  • 요르단
  • 라트비아
  • 리투아니아
  • 룩셈부르크
  • 몰타
  • 멕시코
  • 몬테네그로
  • 모로코
  • 네덜란드*
  • 뉴질랜드
  • 노르웨이
  • 오만
  • 폴란드*
  • 포르투갈
  • 카타르
  • 루마니아*
  • 러시아*
  • 사우디아라비아
  • 세르비아
  • 슬로바키아
  • 슬로베니아
  • 남아프리카공화국
  • 한국
  • 스페인*
  • 스웨덴
  • 스위스
  • 대만
  • 튀니지
  • 터키*
  • 우크라이나*
  • 아랍에미리트
  • 영국
  • 미국
  • 예멘

LSH 14.04.23

영문목차

The fixed broadband market is saturating in developed markets, and growth in emerging markets is limited. Product, pricing and bundling strategies for telcos, cablecos, and other communications and media players are absolutely critical for organisations looking to retain and increase their share of the market, while continuing to protect margins.

To make the most of fixed broadband and pay-TV opportunities, Analysys Mason's Fixed Broadband and Multi-Play research programme helps market players to qualify and understand:

  • multi-play strategies: the bundling of fixed, media and mobile services adds significant complexity to the price-positioning of telecoms services; through forecasts, best-practice case studies and tariff benchmarks, we qualify the options and impact of multi-play bundling
  • customer retention and satisfaction: drivers for customer satisfaction, strategies to optimise churn and best-practice examples from developed markets
  • the digital home ecosystem: opportunities and partnering strategies across the value chain and revenue growth scenarios
  • next-generation access (NGA) services: driving demand, take-up and returns for NGA, service provider strategies and productising new services.

Market commentary by lead analyst

“Traditional fixed broadband, pay-TV and fixed voice services face saturation or low growth rates in mature markets. This is the time when operators and their partners need to focus on innovation and must ensure that their tactical moves line up to a bigger-picture strategy. Customer retention, upsell and new business development can all be achieved through shrewd service bundling, judicious use of next-generation access (NGA) and by generating a sense of value in the mind of the consumer beyond that of the constituent services that an operator offers.” Martin Scott, Principal Analyst, Head of Consumer Services Research.

The service in detail

For a typical 12-month subscription, our clients can expect:

  • strategic impact reports and regular market commentary: thought leadership delivered via in-depth reports and regular commentary on fixed broadband and pay-TV/media market developments and innovative strategies
  • 5-year forecasts for fixed broadband, fixed voice and pay-TV KPIs: clients get access to worldwide fixed forecasts, split by region, and more-detailed fixed broadband, fixed voice and pay-TV forecasts for 30 individual European countries. Forecast KPIs include connections, ARPU, revenue and access technology
  • market share and pricing trackers: our Multi-play pricing benchmark tracks and analyses DSL, cable-modem and residential FTTB-based multi-play services for consumers from more than 50 leading players across Europe, enabling market players to benchmark their performance and successes. We also provide quarterly updates on broadband subscribers, access technologies and market share for operators in 60 countries
  • Connected Consumer end-user survey report: we survey 6000 end users annually, in six countries (Europe and North America), about usage, spending and attitudes towards broadband and video services
  • access to experts: clients get unmetered access to our subject matter experts and thought leaders for additional insight and opinion, in response to ad hoc questions relating to our research.

Programme highlights

  • Multi-play strategies: the bundling of fixed, media and mobile services adds significant complexity to the price-positioning of telecoms services; through forecasts, best-practice case studies and tariff benchmarks, we qualify the options and impact of multi-play bundling
  • Customer retention and satisfaction: drivers for customer satisfaction, strategies to optimise churn and best-practice examples from developed markets
  • The digital home ecosystem: opportunities and partnering strategies across the value chain and revenue growth scenarios
  • Next-generation access (NGA) services: driving demand, take-up and returns for NGA, service provider strategies and productising new services.

Programme deliverables

Forecasts

Analysys Mason's Fixed Broadband and Multi-Play research programme provides the following 5-year forecasts for 8 regions worldwide, plus more-detailed forecasts for pay TV, fixed voice and fixed broadband in 30 European countries.

Fixed broadband connections and retail revenue

  • residential and business split
  • access technology split (DSL, cable modem, residential FTTB, other)
  • retail revenue and average spend per site.

Fixed voice connections

  • connections
  • spend per connection
  • ARPU
  • outgoing minutes of traffic
  • spend per minute.

Site penetration of fixed broadband

  • residential and business split.

Pay-TV metrics (for 18 European countries)

  • subscribers
  • revenue and average spend per site
  • splits of the above by platform - analogue and digital cable, IPTV, pay DTT and satellite.

Multi-play bundle (for 9 European countries)

  • all permutations of fixed broadband-based double-, triple, quadruple- and quintuple-play service bundles, which may include fixed voice, pay-TV, mobile voice and mobile broadband services
  • fixed-mobile bundle penetration
  • household penetration of fixed telecoms services that could be included in a bundle
  • the evolution of revenue-generating units (RGUs) bundled with fixed broadband.

Trackers

Analysys Mason's Fixed Broadband and Multi-Play research programme also provides the following historical and current market data:

  • The Fixed retail market tracker covers major broadband service providers in 60 countries worldwide. It provides updated fixed broadband line data and market share split by access technology and service provider. It also includes metrics related to fixed voice channels (narrowband, VoIP and cable), traffic, spend (access, calls and average per fixed minute) and ARPU for 30 European countries. Country coverage is listed below. Updated quarterly.
  • The Multi-play pricing benchmark covers DSL, cable-modem and residential FTTB-based multi-play services for consumers from more than 50 major players in 22 European countries. Updated bi-annually.

Geographical coverage

The programme provides worldwide 5-year forecasts split into the following 8 regions:

  • North America
  • Western Europe
  • Central and Eastern Europe
  • Developed Asia-Pacific
  • Emerging Asia-Pacific
  • Latin America
  • Middle East and North Africa
  • Sub-Saharan Africa.

Country-level fixed broadband and fixed voice forecasts are provided for the countries marked in bold below. Pay-TV forecasts are provided for the countries marked with a ‘*', as well as at a regional level for the Baltics, the Nordics, the rest of Western Europe and the rest of Central and Eastern Europe.

  • Australia
  • Austria
  • Bahrain
  • Belgium
  • Brazil
  • Bulgaria*
  • Canada
  • China
  • Croatia
  • Cyprus
  • Czech Republic*
  • Denmark
  • Egypt
  • Estonia
  • Finland
  • France*
  • Germany*
  • Greece
  • Hungary*
  • Iceland
  • India
  • Ireland
  • Israel
  • Italy*
  • Japan
  • Jordan
  • Latvia
  • Lithuania
  • Luxembourg
  • Malta
  • Mexico
  • Montenegro
  • Morocco
  • Netherlands*
  • New Zealand
  • Norway
  • Oman
  • Poland*
  • Portugal
  • Qatar
  • Romania*
  • Russia*
  • Saudi Arabia
  • Serbia
  • Slovakia
  • Slovenia
  • South Africa
  • South Korea
  • Spain*
  • Sweden
  • Switzerland
  • Taiwan
  • Tunisia
  • Turkey*
  • Ukraine*
  • UAE
  • UK
  • USA
  • Yemen
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