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중국의 소셜 및 미디어 네트워크 시장

Social and Media Networks - China - May 2015

리서치사 Mintel China
발행일 2015년 05월 상품 코드 305536
페이지 정보 영문
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중국의 소셜 및 미디어 네트워크 시장 Social and Media Networks - China - May 2015
발행일 : 2015년 05월 페이지 정보 : 영문

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한글목차

특정 사용자 요구에 대응해 주요 네트워크로부터 차별화를 도모하는 특화형 소셜 및 미디어 네트워크가 증가하고 있습니다. 일반적인 소셜 및 미디어 네트워크에 비해 이러한 틈새 플랫폼은 목표로 정한 사용자와 특화된 기능에 의해 브랜드에게 마케팅 기회를 제공하고 있습니다.

특화형 소셜 및 미디어 네트워크(Social and Media Networks)의 개요, 브랜드에 의한 활용, 시장 동향, 소셜 및 미디어 네트워크의 고객 서비스 분석 등의 정보를 전해드립니다.

제1장 서론

  • 정의
  • 소셜 네트워크
  • 미디어 네트워크
  • 통계적 그룹
  • 조사 방법
  • 약어집

제2장 주요 요약

  • 시장 동향
  • 주류가 되는 IM 타입 소셜 네트워킹
  • 특화형 소셜 및 미디어 네트워크의 등장
  • 차별화를 위해 자가 생산형 컨텐츠를 사용하는 미디어 네트워크
  • 미디어 네트워크에서 "Bullet Comments"의 인기
  • 공통 기능이 되는 마이크로 비디오
  • 소비자
  • 중국의 소셜 미디어 네트워크를 리드하는 WeChat
  • 다크호스가 되는 Meipai의 등장
  • 소셜 및 미디어 네트워크의 일부가 되는 온라인 쇼핑
  • 공식 계정과의 소통에 적극적인 소비자
  • 소셜 및 미디어 네트워크를 통해 구입하는데 적극적인 중국 소비자
  • 소비자를 유인하는 독창적이고 재미있는 광고
  • 주요 문제
  • 특화형 소셜 및 미디어 네트워크가 경쟁하는 방법
  • 브랜드가 대상 사용자와 소통하기 위한 특화형 소셜 및 미디어 네트워크 활용 방법
  • 소셜 커머스는 주류가 될 것인가?
  • 소셜 및 미디어 네트워크에서 고객 서비스의 중요성
  • 결론

제3장 문제점과 통찰

  • 특화형 소셜 및 미디어 네트워크가 경쟁하는 방법
  • 사실
  • 통찰
  • 브랜드가 대상 사용자와 소통하기 위한 특화형 소셜 및 미디어 네트워크 활용 방법
  • 사실
  • 통찰
  • 소셜 커머스는 주류가 될 것인가?
  • 사실
  • 통찰
  • 소셜 및 미디어 네트워크에서 고객 서비스의 중요성
  • 사실
  • 통찰

제4장 동향 응용

  • 리뷰의 브랜드 광고로서의 활용
  • 맞춤형 서비스나 제품의 소비자 가이드로서의 촉진
  • 스페셜 오퍼를 더욱 재미있고 저렴하게

제5장 시장 동향

  • 주요 사항
  • 2014년 말 중국의 네티즌은 약 6억 5,000만 명
  • 모바일에서 소셜 및 미디어 네트워크를 활성화하는 4G 네트워크
  • 인터넷 사용자 5명 중 4명 이상은 휴대폰을 사용해 인터넷 액세스
  • IM 타입 소셜 네트워킹이 시장을 활성화
  • 증가하는 틈새 소셜 및 미디어 네트워크
  • 독점적 TV 프로그램으로 차별화를 도모하는 미디어 네트워크
  • "Bullet Comments"로 프로그램을 모방
  • 일반적이 되는 마이크로 비디오의 공유

제6장 혁신자

  • 주요 사항
  • 라이브 콘서트의 새로운 채널이 되는 미디어 네트워크
  • Weibo Sports의 위치 기반 마케팅의 새로운 시장 기회
  • 자신의 미디어 네트워크를 발전시키기 위한 기존 TV 방송국의 인터넷 활용

제7장 기업과 제품

  • 소셜 네트워크
  • QQ
  • 최근의 개발
  • Qzone
  • 최근의 개발
  • WeChat
  • 최근의 개발
  • Sina Weibo
  • 최근의 개발
  • LinkedIn
  • 최근의 개발
  • 새로운 소셜 네트워크
  • 미디어 네트워크
  • Youku Tudou Inc.
  • 최근의 개발
  • Douban
  • 최근의 개발
  • Baidu Tieba
  • 최근의 개발
  • Zhihu
  • 최근의 개발
  • 새로운 미디어 네트워크

제8장 소비자 분석 : 소셜 및 미디어 네트워크 사용자 개요

  • 조사 방법과 차트 읽는 방법
  • 주요 소셜 및 미디어 네트워크

제9장 소비자 분석 : 소셜 및 미디어 네트워크 이용

  • 주요 사항
  • 주요 소셜 및 미디어 네트워크 이용 동향
  • 인기를 지지하는 모바일 앱
  • 소비자가 소수 사이트에 주목한다고 암시하는 조짐
  • 다중 플랫폼 사용자는 소셜 및 미디어 네트워크를 통해서 다양한 요구를 충족
  • 중국의 소비자는 새로운 소셜 및 미디어 네트워크에 매우 개방적

제10장 소비자 분석 : 소셜 및 미디어 네트워크에 대한 태도와 행동 개요

  • 주요 사항
  • 소셜 및 미디어 네트워크에 필수적인 기능이 되고 있는 온라인 쇼핑
  • 소비자의 절반이 선호하는 공식 계정을 다른 사람에게 추천하는 것에 적극적
  • 한편 개인 정보는 여전히 첫번째 우려사항
  • 필수적인 온라인 정보 출처가 되고 있는 소셜 및 미디어 네트워크
  • 창조적이고 관련성 있는 광고는 소비자의 흥미를 잃게 만들지 않는다
  • 인터랙티브 광고 추진에 대해 브랜드는 더욱 신중해져야 한다

제11장 소비자 분석 : 성별과 연령

  • 주요 사항
  • 소셜 및 미디어 네트워크로 새로운 친구를 만드는 것에 관심이 높은 남성
  • 이용 네트워크 종류가 많은 남성
  • 공식 계정을 통한 스페셜 오퍼를 선호하는 여성
  • 소셜 커머스의 중심이 되는 25-29세
  • 소셜 및 미디어 네트워크에서의 구입 후 고객이탈률이 높은 남성
  • 타겟 광고 및 인터랙티브 광고 효과가 높은 남성

제12장 소비자 분석 : 수입, 교육 수준과 근무처

  • 주요 사항
  • 소셜 및 미디어 네트워크의 이용이 많은 고수입층
  • 온라인 토론에 대한 참여 비율이 높은 고수입층
  • 고수입층은 브랜드의 공식 계정에 의한 소셜 미디어 참여에 호의적
  • 구입 및 리뷰 작성도 실시
  • 고수입 소비자는 맞춤형 광고를 선호

제13장 소비자 분석 : 도시 급(Tier)

  • 주요 사항
  • 저급(Lower Tier) 소비자 사이에서 인기있는 Qzone, Baidu Tieba, Renren
  • 저급 도시 소비자는 오락에 대한 선호도가 높다
  • 1급 도시 소비자에게 어필하는 네트워크로의 스페셜 오퍼 제공
KSM 15.07.31

영문목차

"There are an increasing number of specialised social and media networks , which differentiate themselves from the leading networks by focusing on a specific group or fulfilling specific user needs. Compared to fully-featured social and media networks that serve the mass audience, these niche platforms offer brands good marketing opportunities due to their targeted audiences and specialised features."

- Ivy Jiang , Research Analyst

This report answers the following key questions:

  • How can specialised social and media networks compete?
  • How can brands embrace specialised social and media networks to talk to their target audience?
  • Will social commerce be a trend?
  • How important is customer service on social and media networks?

Chinese consumers are shown to have an open attitudes and active behaviour towards social and media networks. They are more accepting of targeted advertisements (based on their purchasing/ browsing history) than UK consumers, and they are more likely to make a purchase on social and media networks than US consumers.

It is a good sign for brands to market to Chinese consumers by utilising their receptive attitude and behaviour on networks. Mintel also finds that brands marketing on social media networks are less developed compared to western countries.

For instance, marketing on Vine or Instagram via micro-video has become one of the vital marketing strategies for brands in the western world, while the Chinese equivalent site, Meipai, has attracted few brands to market themselves on it. This indicates that brands in China need to start to utilise specialised networks for their marketing strategy .

Table of Contents

1. Introduction

  • Definition
  • Social networks
  • Media networks
  • Demographic groups
  • Methodology
  • Abbreviations

2. Executive Summary

  • Market trends
    • Figure 1: The usage of internet access devices in China, 2013-14
  • IM-type social networking becomes a trend
    • Figure 2: Penetration of IM-type and microblogging platforms in China, 2013-14
  • The emergence of specialised social and media networks
  • Media networks use self-produced content to differentiate
  • The popularity of "bullet comments" on media networks
  • Micro video becomes a common feature
  • The consumer
  • WeChat leads China's social media networks
    • Figure 3: Frequency of using leading social and media networks, February 2014 and March 2015
  • Meipai emerges to be a dark horse
    • Figure 4: Usage of emerging social and media networks, March 2015
  • Online shopping becomes an integrated part of social and media networks
    • Figure 5: Reasons for using social and media networks, March 2015
  • Consumers are willing to interact with official accounts
    • Figure 6: Consumer interaction with and attitudes towards official accounts, March 2015
  • Chinese consumers are more likely to make a purchase via social/media networks
    • Figure 7: Purchase-related behaviour on social and media networks, March 2015
  • Creative and entertaining advertising is attractive to consumers
    • Figure 8: Attitudes towards advertisements on social and media networks, March 2015
  • Key issues
  • How can specialised social and media networks compete?
  • How can brands embrace specialised social and media networks to talk to their target audience?
  • Will social commerce be a trend?
  • How important is customer service on social and media networks?
  • What we think

3. Issues and Insights

  • How can specialised social and media networks compete?
  • The facts
  • The implications
  • How can brands embrace specialised social and media networks to talk to their target audience?
  • The facts
  • The implications
  • Will social commerce be a trend?
  • The facts
  • The implications
  • How important is customer service on social and media networks?
  • The facts
  • The implications

4. Trend Application

  • Utilising reviews as brand advertisements
  • Promoting customised services and products to guide consumers
  • Make special offers more fun and less cheap

5. Market Trends

  • Key points
  • China has almost 650 million netizens by 2014
    • Figure 9: The number of netizens and internet penetration in China, 2010-14
  • 4G network boosts mobile social and media networking
  • Over four fifths of internet users connect to the internet via mobile phones
    • Figure 10: Usage of internet access devices in China, 2013-14
  • IM-type social networking drives the market
    • Figure 11: Penetration of IM-type and microblogging platforms in China, 2013-14
    • Figure 12: Monthly active users of leading social networks, as at 31 December of each year, 2013-14
  • A number of niche social and media networks are emerging
  • Media networks differentiate by exclusive TV programmes
  • Mock the show with "bullet comments"
  • Micro-video sharing becomes more common

6. Who's Innovating?

  • Key points
  • Media networks become the new channel for live concerts
  • More opportunities for location-based marketing with Weibo Sports
  • Traditional TV stations embrace the internet to develop their own media networks

7. Companies and Products

  • Social networks
  • QQ
  • Latest developments
  • Qzone
  • Latest development
  • WeChat
  • Latest development
  • Sina Weibo
  • Latest development
  • LinkedIn
  • Latest development
  • Emerging social networks
  • Media networks
  • Youku Tudou Inc.
  • Latest developments
  • Douban
  • Latest developments
  • Baidu Tieba
  • Latest development
  • Zhihu
  • Latest developments
  • Emerging media networks

8. The Consumer - User Profile of Social and Media Networks

  • Methodology and how to read the charts
  • Leading social and media networks
    • Figure 13: User profile of leading social and media networks, by gender and age, March 2015
    • Figure 14: User profile of leading social and media networks, by monthly personal income and city tier, March 2015

Figure 15: User profile of leading social and media networks, by education level and type of organisation, March 2015 QQ Qzone WeChat Sina Weibo LinkedIn Momo Renren Jiayuan Youku Douban Baidu Tieba Zhihu Emerging social and media networks Figure 16: User profile of emerging social and media networks, by gender and age, March 2015 Figure 17: User profile of emerging social and media networks, by monthly personal income and city tier, March 2015

Figure 18: User profile of emerging social and media networks, by education level and type of organisation, March 2015 Laiwang Yixin Meipai Weishi YY Papa Changba Guokr Bilibili Shise Duitang Same

9. The Consumer - Usage of Social and Media Networks

  • Key points
  • Usage trends in leading social and media networks
    • Figure 19: Frequency of using leading social and media networks, February 2014 and March 2015
  • Mobile apps drive popularity
    • Figure 20: Frequency of using leading social networks (continued), March 2015
  • Signs to suggest consumers are focusing on fewer sites
    • Figure 21: Numbers of social and media networks being used, March 2015
  • Multiple platform users fulfil various needs through social and media networks
    • Figure 22: Reasons for using social and media networks, by the number of leading social and media networks being used, March 2015
  • Chinese consumers are quite open to new social and media networks
    • Figure 23: Penetration of emerging social and media networks, March 2015

10. The Consumer - Overview of Behaviours on and Attitudes towards Social and Media Networks

  • Key points
  • Online shopping has become an essential function for social and media networks
    • Figure 24: Reasons for using social and media networks, March 2015
  • Half of consumers are willing to recommend their favourite official account to others
    • Figure 25: Consumer usage habits on brands' official accounts, March 2015
  • ...but personal information is still the top concern
    • Figure 26: Consumers' concern over official accounts, March 2015
  • Social/media networks have become an essential online information resource
    • Figure 27: Purchase-related behaviour on social and media networks, March 2015
  • Creative and relevant advertisements don't turn off consumers
    • Figure 28: Attitudes towards advertisements on social and media networks, by content related issues, March 2015
  • Brands need to be more cautious on promoting interactive advertisements
    • Figure 29: Attitudes towards advertisements on social and media networks, by format related issues, March 2015

11. The Consumer - Gender and Age

  • Key points
  • Men are more interested in meeting new friends on social and media networks
    • Figure 30: Selected reasons for using social and media networks, by gender and age, March 2015
  • Men use more types of networks
    • Figure 31: Numbers of social and media networks being used, by gender and age, March 2015
  • Females prefer to get special offers via official accounts
  • Embrace 25-29 year-olds in social commerce
    • Figure 32: Purchase-related behaviour have been done on social and media networks, by age, March 2015
  • Men have a higher churn rate after making a purchase on social and media networks
    • Figure 33: Consumer behaviour on "making a purchase by clicking an ad social and media networks", by gender, March 2015
  • Targeted and interactive advertisements are more appealing to men
    • Figure 34: Selected attitudes towards advertisements on social and media networks, by gender and age, March 2015

12. The Consumer - Income, Education Level and Working Organisation

  • Key points
  • High earners use more social and media networks
    • Figure 35: Numbers of social and media networks being used, by monthly personal income, March 2015
    • Figure 36: Selected usage of leading social and media networks, by monthly personal income, March 2015
    • Figure 37: Selected usage of emerging social and media networks, by monthly personal income, March 2015
  • High earners participate more in online discussion
    • Figure 38: Selected reasons for using social and media networks, by monthly personal income, March 2015
    • Figure 39: Selected reasons for using social and media networks, by education level and working organisation, March 2015
  • High earners see brands' official accounts on social media in a more positive way...
    • Figure 40: Selected consumer usage habits on official accounts, by monthly personal income, March 2015
  • ...and they are also making more purchases and posting reviews
    • Figure 41: Purchase-related behaviour done on social and media networks, by monthly personal income, March 2015
  • Consumers with high income prefer customised advertising
    • Figure 42: Selected attitudes towards advertisements on social and media networks, March 2015

13. The Consumer - City Tiers

  • Key points
  • Qzone, Baidu Tieba and Renren are popular among lower tier consumers
    • Figure 43: Selected usage of leading social and media networks, by city tier, March 2015
  • Consumers from lower tier cities are more entertainment driven
    • Figure 44: Selected usage of emerging social and media networks, by city tier, March 2015
  • Offering special offers on networks appeal more to consumers in tier one cities
    • Figure 45: Selected purchase-related behaviour have been done on social and media networks, by city tier, March 2015
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