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중동 및 북아프리카(MENA)의 유료 TV 서비스 : 동향과 예측(2017-2022년)

Pay-TV Services in the Middle East and North Africa: Trends and Forecasts 2017-2022

리서치사 Analysys Mason
발행일 2018년 03월 상품 코드 358676
페이지 정보 영문 9 Slides
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중동 및 북아프리카(MENA)의 유료 TV 서비스 : 동향과 예측(2017-2022년) Pay-TV Services in the Middle East and North Africa: Trends and Forecasts 2017-2022
발행일 : 2018년 03월 페이지 정보 : 영문 9 Slides

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한글목차

중동 및 북아프리카(MENA)의 기존 유료 TV 서비스 시장은 2022년까지 42억 달러에 이를 것으로 예측됩니다. 이 지역에서의 경쟁은 치열하며, 시장은 포화 상태여서 기존 서비스 번들에 있어서 OTT 제휴는 주요 차별화 요인이 될 전망입니다.

중동 및 북아프리카(MENA)의 유료 TV 서비스(Pay-TV Services) 시장을 조사 분석했으며, 유료 TV 세대수, 서비스, 지출 및 가입자당 평균매출(ARPU) 예측, 유료 TV 플랫폼별(케이블(아날로그, 디지털), IPTV, 유료 DTT, 위성 및 OTT 비디오) 예측, MENA 지역 전체 및 국가별 예측, 시장 동향과 성장 촉진요인 등의 정보를 전해드립니다.

1. 목차

2. 지역 예측과 국가별 비교

  • 중동 및 북아프리카 : 기존 TV 및 OTT TV 모두 강력한 매출 성장
  • 중동 및 북아프리카 : 번들링 및 저작권 침해는 이 지역의 성장에 영향을 미치는 큰 요인
  • 중동 및 북아프리카 : IPTV의 강력한 성장은 지역 위성 방송국의 오랜 지배력에 도전
  • 중동 및 북아프리카 : 불법 스트리밍의 인기는 OTT 도입을 방해
  • 중동 및 북아프리카 : IPTV 가입자 점유율은 증가하고, 유료 TV, OTT-TV 침투율은 특정 국가에서만 높아진다

3. 국가별 동향

  • 오만 : 모든 접근 기술은 가격 경쟁과 OTT 번들링이 보급을 자극하기 때문에 진보
  • 카타르 : 기존 유료 TV 시장 침투율은 높기는 하지만, OTT 의욕은 높다 - 제휴가 중요
  • 사우디아라비아 : IPTV는 2022년까지 기존 유료 TV 서비스의 30%를 구성 - 브로드밴드를 이용한 기본적인 서비스 번들은 무료
  • UAE : Etisalat, Du의 IPTV 번들이 시장에서 계속 우세를 유지할 전망

4. 예측 방법 및 전제조건

5. 저자 및 ANALYSYS MASON 소개

6. 도표 리스트

LSH 18.03.30

영문목차

"Strong growth in IPTV will challenge the long-established dominance of regional satellite broadcasters in the Middle East and North Africa."

The traditional pay-TV market in the Middle East and North Africa (MENA) will be worth USD4.2 billion by 2022. Competition in the region is strong; in saturated markets, over-the-top (OTT) partnerships may prove to be the key differentiator for traditional service bundles.

This report provides:

  • forecasts for the number of pay-TV households, services, spend and average spend per user (ASPU)
  • forecasts split by pay-TV platform: cable (analogue and digital), IPTV, pay DTT, satellite and OTT video delivered to the TV set
  • forecasts for four individual countries and the MENA region as a whole
  • an overview of the trends and drivers in the market
  • top-level overviews of the key countries in the region.

GEOGRAPHICAL COVERAGE:

RegionCountries
Middle East and North AfricaOman, Saudi Arabia, Qatar and UAE.

Table of Contents

  • 5.Regional forecasts and cross-country comparison
  • 6.Middle East and North Africa: revenue growth will be strong in both traditional and OTT to the TV segments
  • 7.Middle East and North Africa: bundling and piracy are some of the key factors that affect growth in the region
  • 8.Middle East and North Africa: strong growth in IPTV will challenge the long-established dominance of regional satellite broadcasters
  • 9.Middle East and North Africa: the popularity of illegal streaming will be a barrier to OTT adoption
  • 10.MENA: IPTV subscriber share will increase and paid-for, OTT-to-the-TV penetration will be significant in certain countries only
  • 11.Individual country forecasts
  • 12.Oman: all access technologies will make gains as price competition and OTT bundling stimulate take-up
  • 13.Qatar: the traditional pay-TV market is highly penetrated, but appetite for OTT is high -partnerships become important
  • 14.Saudi Arabia: IPTV will account for 30% of traditional pay-TV services by 2022 -basic services bundled free with broadband
  • 15.UAE: IPTV-based bundles from Etisalat and du will continue to dominate the market
  • 16.Forecast methodology and assumptions
  • 17.Our spend forecasts focus on linear and on-demand content to the TV set
  • 18.Our definition of ‘OTT-video-to-the-TV' services
  • 19.About the author and Analysys Mason
  • 20.About the author
  • 21.Analysys Mason's consulting and research are uniquely positioned
  • 22.Research from Analysys Mason
  • 23.Consulting from Analysys Mason

List of figures

  • Figure 1: Pay-TV spend by service type and ASPU for traditional and OTT-to-the--set services, Middle East and North Africa, 2013-2022
  • Figure 2: Pay-TV total spend and growth rates by service type, Middle East and North Africa, 2016-2022
  • Figure 3: Pay-TV connections and growth rates by type, Middle East and North Africa, 2016-2022
  • Figure 4: Selected factors that affect the take-up and value of pay-TV services in the Middle East and North Africa
  • Figure 5: Pay-TV connections and ASPU by access technology, Middle East and North Africa, 2013-2022
  • Figure 6: The number of traditional pay-TV connections as a percentage of the number of households, Middle East and North Africa countries, 2013-2022
  • Figure 7: The number of OTT to the TV set users as a percentage of the number of households, Middle East and North African countries, 2013-2022
  • Figure 8: Traditional pay-TV connections by technology and OTT video to the TV set users as a percentage of the number of households by country, MENA,
  • Figure 9: Household penetration of pay TV by access technology, Oman, 2013-2022
  • Figure 10: Household penetration of pay TV by access technology, Qatar, 2014-2022
  • Figure 11: Household penetration of pay TV by access technology, Saudi Arabia, 2014-2022
  • Figure 12: Household penetration of pay TV by access technology, UAE, 2014-2022
  • Figure 13: Scope of our pay-TV spend forecasts
  • Figure 14: Definition of OTT video services to the TV
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