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소비자 및 시장 인사이트 : 중국의 아이스크림 시장

Consumer and Market Insights: Ice Cream in China

리서치사 GlobalData
발행일 2016년 11월 상품 코드 345274
페이지 정보 영문 51 Pages
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소비자 및 시장 인사이트 : 중국의 아이스크림 시장 Consumer and Market Insights: Ice Cream in China
발행일: 2016년 11월 페이지 정보 : 영문 51 Pages

한글목차

중국은 세계 최대의 인구 대국으로 세계 최대의 아이스크림 시장이기도 하나 1인당 소비량은 아직 낮으며 시장 확대 기회는 매우 크다고 할 수 있습니다. 최근 급속한 공업화·도시화에 의해 생활이 바빠지는 가운데 휴식·현실 도피 수단으로 아이스크림을 소비하는 사람들이 증가하고 있습니다. 또한 지금보다 고품질의 아이스크림에 대한 요구도 강해지고 있습니다.

중국의 아이스크림 시장에 대해 종합적으로 분석했으며, 전체적인 시장 규모 동향(수량·금액 기반, 과거 6년간·향후 5년간), 카테고리별·브랜드별·포장별 상세 동향, 연령별·남녀별 소비 경향, 다양한 소비자 동향(총 20항목)이 시장에 초래하는 영향, 향후 시장 기회 등에 대해서 조사하여 전해드립니다.

1. 서론

  • 분석 개요와 정의
  • 시장 개요

2. 시장 개요

  • 거시경제 지표 : 인구·연령 구조, 국내총생산(GDP), 소비자물가지수(CPI)
  • 중국 전국 소매업·푸드서비스 산업의 지표 : 주요 포인트
  • 중국 시장의 시장 규모(금액·수량 기반)
  • 중국 시장의 소비액 추이와 예측
  • 중국 시장의 소비 수준 인상/인하 정도
  • 중국의 아이스크림 시장과 주요 국가 시장과의 비교
  • 중국의 시장 규모(수량 기반) : 카테고리별
  • 중국의 시장 규모 추이와 예측(금액 기반) : 카테고리별
  • 중국 시장의 승자와 패자
  • 중국 시장 각 카테고리의 시장 점유율과 변동
  • 자체브랜드의 보급률 : 카테고리별
  • 자체브랜드의 실적 : 내셔널 브랜드와의 비교
  • 중국 시장의 대표적 기업 : 카테고리별
  • 중국 시장의 대표적 브랜드 : 카테고리별

3. 소매업체와 포장

  • 중국 식품 시장의 대표적 소매업체
  • 중국 시장의 대표적 유통 채널
  • 중국 시장의 대표적 유통 채널 : 카테고리별
  • 중국 시장의 포장 방법별 내역
  • 중국 시장의 포장용 마개/아우터별 내역
  • 중국 시장의 포장 방법별 내역 : 예측

4. 인구 구조와 소비 패턴

  • 전체적인 소비 기회 : 연령별·남녀별
  • 자체브랜드의 소비 기회 : 연령별·남녀별
  • 과소/과잉 소비 레벨 : 연령별·남녀별
  • 아이스크림의 소비 빈도 : 연령별·남녀별
  • 자체브랜드의 소비 빈도와 전체적인 소비 빈도의 비교 : 연령별·남녀별

5. 소비자 동향 분석

  • 소비자 동향이 아이스크림 소비량에 미치는 영향의 정도
  • 카테고리별 시장 규모와 동향
  • 중국 아이스크림 시장의 주요 경향
    • 소비자 동향의 영향도 : 주요 연령대별
    • 소비자 동향이 시장에 영향을 미치는 방법
    • 중국 시장을 개척하는 방법
    • 향후 시장 동향 전망

6. 혁신 사례

  • 중국 시장에서 발매된 신제품 사례
  • 세계 시장에서 발매된 신제품 사례

7. 행동과 제안

  • 중국의 아이스크림 시장을 효과적으로 개척하는 방법

8. 부록

9. 도표

KSA 15.12.10

이 페이지에 게재되어 있는 내용은 최신판과 약간 차이가 있을 수 있으므로 영문목차를 함께 참조하여 주시기 바랍니다. 기타 자세한 사항은 문의 바랍니다.

영문목차

Summary

The Chinese Ice Cream market is forecast to register high growth during 2015-2020 supported by a large base of young population in the country. The market is being led by the Impulse Ice Cream - Single Serve' category while the Artisanal Ice cream category is forecast to register fastest growth in value terms during 2015-2020. Convenience Stores account for the highest distribution share in the Ice Cream market. Inner Mongolia Yili Industrial Group Co., Ltd. and China Mengniu Dairy Company Limited.are the leading players in the market.

Key Findings

  • The Ice Cream market in China is forecast to grow at a CAGR of 10.4% in US$ terms during 2015-2020
  • The 'Impulse Ice Cream - Single Serve' category accounts for the highest Off-trade volume consumption in China
  • On-trade sales account for the majority of distribution share in the Artisanal Ice Cream category
  • Yili and Mengniu are the leading brands in the 'Take-Home and Bulk Ice Cream' category in China
  • The penetration of private label products in the Chinese Ice Cream market remains low
  • Flexible Packaging is the most commonly used packaging material in the Chinese Ice Cream market

Canadean's Consumer and Market Insights report on the Ice Cream market in China provides insights on high growth categories to target, trends in the usage of packaging materials, types and closures category level distribution data and brands market shares.

What else is contained?

  • Market data: Overall market value and volume data with growth analysis for 2010-2020
  • Category coverage: Value and growth analysis for Artisanal Ice Cream, Impulse Ice Cream - Single Serve, and Take-Home and Bulk Ice Cream with inputs on individual segment share within each category and the change in their market share forecast for 2015-2020
  • Leading players: Market share of brands and private labels, private label growth analysis during 2012-2015
  • Distribution data: Percentage of sales within each category through distribution channels such as Hypermarkets and Supermarkets, Convenience Stores, Food and Drinks Specialists, On-trade and others in 2015
  • Packaging data: consumption breakdown for packaging materials and containers in each category, in terms of percentage share of number of units sold. Packaging material data for Flexible Packaging, Paper and Board and Rigid Plastics; container data for: Bag/Sachet,Tub and Box

Reasons To Buy

  • Identify high potential categories and explore further market opportunities based on detailed value and volume analysis
  • Existing and new players can analyze key distribution channels to identify and evaluate trends and opportunities
  • Gain an understanding of the total competitive landscape based on detailed brand share analysis to plan effective market positioning

Table of Contents

Introduction

  • Report Scope

Country Context

  • Macroeconomic indicators - GDP Per Capita, Population, Consumer Price Index and Age Profile
  • Retail and foodservice analysis - Key Takeaways

Market Overview

  • Value and volume analysis for the Chinese Ice Cream market
  • Impact of exchange rate fluctuations on the Chinese Ice Cream market
  • Volume analysis by category (On-trade and Off-trade analysis)
  • Market value and growth rates, by category (On-trade and Off-trade analysis)
  • Historic and forecast value analysis by category
  • Winners and losers by categories with change in market share
  • Segment share (Off-trade / On-trade) in a category (value terms) and change in market share
  • Average category level pricing

Retail Landscape and Key Distribution Channels

  • Leading retailers in the Chinese Food market
  • Leading distribution channels (value terms) in the Chinese Ice Cream market
  • Leading distribution channels (value terms) by category

Competitive Landscape

  • Market share of leading brands (in value) by category
  • Penetration of private label by category in the Chinese Ice Cream market
  • Private label growth (in value terms) compared to brands

Packaging

  • Ice Cream market by type of packaging material/container (in volume terms)
  • Ice Cream market by type of packaging closure/outer (in volume terms)
  • Ice Cream market by type of packaging, forecast (in volume terms)

Appendix

  • Country context
  • Category value and volume data
  • Sector Overview
  • Segment data
  • Packaging data
  • Category definitions
  • Segment definitions
  • Channel definitions
  • Methodology
  • About Canadean
  • Disclaimer

List of Tables

  • Table 1: Country Indicators - overall food value and volume, 2015
  • Table 2: Market value analysis in US$, 2010-2020
  • Table 3: Market volume growth analysis, 2010-2020
  • Table 4: Exchange rate fluctuations: US$ to CNY
  • Table 5: Market volume growth, by category, 2015-2020
  • Table 6: Market volume growth, by category (Off-trade), 2015-2020
  • Table 7: Market volume growth, by category (On-trade), 2015-2020
  • Table 8: Segment level analysis by category, 2015
  • Table 9: Average prices (CNY and US$) by category, 2015
  • Table 10: Leading retailers
  • Table 11: Leading brands by category, 2015

List of Figures

  • Figure 1: Macro economic analysis: GDP per capita, Population, CPI (2010-2015), Age Profile (2015)
  • Figure 2: Foodservice transactions by sectors, profit and cost, 2015
  • Figure 3: Market volume analysis, 2010-2020
  • Figure 4: Market volume share analysis by c
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