Global Information
회사소개 | 문의

인도의 웹 회의 서비스 시장

Web Conferencing Services Market in India, CY 2016

리서치사 Frost & Sullivan
발행일 2017년 11월 상품 코드 330917
페이지 정보 영문 47 Pages
가격
US $ 3,000 ₩ 3,386,400 Web Access (Regional License) help
리서치사의 웹사이트에 로그인할 수 있는 패스워드가 발급되며, PDF를 다운로드 받는 형태로 제공됩니다. 동일 국가 내에 있는 사업장의 모든 분들이 이용할 수 있는 라이선스이며, 이용 인원수 제한은 없습니다. 텍스트 등의 PDF 내용 편집은 불가능합니다. 인쇄횟수에 제한은 없으나, 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위에 준합니다.


인도의 웹 회의 서비스 시장 Web Conferencing Services Market in India, CY 2016
발행일: 2017년 11월 페이지 정보 : 영문 47 Pages

이 페이지에 게재되어 있는 내용은 최신판과 약간 차이가 있을 수 있으므로 영문목차를 함께 참조하여 주시기 바랍니다. 기타 자세한 사항은 문의 바랍니다.

한글목차

최근 수년간 인도 기업에서는 통합 커뮤니케이션 및 협업 서비스의 필요성과 의식이 대폭 향상하고 있습니다. 웹 회의 서비스는 가장 빈번히 사용되는 회의 모드의 하나로, 향후 수년간 대폭적인 성장률이 전망됩니다.

인도의 웹 회의 서비스 시장에 대해 분석했으며, 부문 및 딜리버리 모드(온프레미스 및 호스팅)의 정의, 웹 회의의 주요 동향, 성장에 영향을 미치는 시장 요인과 과제를 정리하여 전해드립니다.

제1장 개요

제2장 조사 방법

제3장 시장 정의·세분화

  • 시장의 정의
  • 시장 세분화
  • 전제와 유의점

제4장 시장 하이라이트

  • 웹 회의 서비스 시장의 하이라이트
  • 주요 시장 동향

제5장 성장 촉진·저해요인

  • 촉진요인
  • 촉진요인 : 해설
  • 저해요인
  • 저해요인 : 해설

제6장 시장 동향

  • 수직 산업
  • 수평 산업

제7장 경쟁 분석

  • 라이선스와 시트(접속 포트)
  • 매매된 라이선스
  • 매매된 시트(접속 포트)
  • 시장 점유율 분석 : 온프레미스형 솔루션
  • 시장 점유율 분석 : 운영 서비스
  • 시장 점유율 분석 : 매출별
  • 상위 기업 : 제품과 솔루션 업데이트
  • 면책사항

제8장 성장 기회와 기업의 활동

  • 사용자 경험
  • 협업 플랫폼
  • 모바일 퍼스트 전략
  • 전략적 필수요건

제9장 결론

제10장 Frost & Sullivan 소개

KSA 18.01.05

영문목차

Ability to Create Better Collaborative Environment with Feature-rich Capabilities will Push the Demand for Web Conferencing Services

Over the last few years, it has been observed that the need for and awareness on unified communications and collaboration services among enterprises in India have increased significantly. Enterprises have been pushing internally to cut on travel costs, yet remain in constant touch with employees, customers, and other business partners. What was earlier considered and meant only for the highest ranked across companies has now become a part of the technology tool among mid-level to senior executives as well.

Web conferencing services are among the most used conferencing modes and have the highest expected growth rate in the years to come. This research analyzes the state of the web conferencing services market in India during CY 2016. To cater to the needs of the research study, the team at Frost & Sullivan has followed a well-tested step-by-step research methodology, which is an ideal mix of primary and secondary research. Leaders in the market were contacted to understand their point of view, market revenue, growth rates, services portfolio, and partnership ecosystem.

The study starts with defining the web conferencing services market, the various segments into which it can be classified, and the multiple modes of delivery (on-premise and hosted). Frost & Sullivan looks into the top trends in web conferencing along with market drivers and restraints affecting growth in CY 2016. The vertical analysis segment of the study deals with the adoption of web conferencing services across key industry verticals such as Banking, Financial services and Insurance (BFSI), Information Technology (IT)/IT-enabled Services (ITeS), manufacturing, and media.

A small section of the study also deals with how web conferencing is deployed across large enterprises and small and medium businesses (SMBs). Finally, a competitor analysis has been drawn across important competitors in the market such as Adobe, Citrix, Intercall, Microsoft, Cisco, Saba, IBM, Arkadin, and Avaya to get a perspective of their market dominance. In a nutshell, the study is a short but precise depiction of the web conferencing services market in India for CY 2016.

Key Questions this Study will Answer:

  • What is the actual market size of web conferencing services in India in CY 2016?
  • What are the top trends in web conferencing?
  • What is the vertical and horizontal split for web conferencing in India?
  • How did the competitors (Adobe, Citrix, Intercall, Microsoft, Cisco, Saba, IBM, Arkadin, and Avaya) in web conferencing perform in CY 2016?
  • How many licenses were sold and seats deployed in CY 2016 by competitors in web conferencing services?

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

  • Key Findings
  • Key Findings (continued)

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • Methodology-Web Conferencing Services Market

3. MARKET DEFINITIONS AND SEGMENTATION

  • Market Definitions-Web Conferencing Services
  • Market Segmentation
  • Assumptions and Notes

4. OVERALL MARKET HIGHLIGHTS

  • Market Highlights-Web Conferencing Services Market Metrics
  • Top Trends in Web Conferencing

5. MARKET DRIVERS AND RESTRAINTS

  • Market Drivers
  • Drivers Explained
  • Market Restraints
  • Restraints Explained

6. MARKET TRENDS

  • Vertical Analysis
  • Horizontal Analysis

7. COMPETITOR ANALYSIS

  • Licenses and Seats Deployed-Notes and Assumptions
  • Active Users on SaaS Web Conferencing-CY 2016
  • Market Share Analysis-On-premise Software Segment, CY 2016
  • Market Share Analysis-Hosted Services Segment, CY 2016
  • Web Conferencing Market-Fragmented and Dominated by Handful of Participants
  • Market Leaders-Product and Solution Updates
  • Market Leaders-Product and Solution Updates
  • Growth Opportunities

8. GROWTH OPPORTUNITIES AND COMPANIES TO ACTION

  • Growth Opportunity 1-User Experience
  • Growth Opportunity 2-Collaborative Platform
  • Growth Opportunity 3-Mobile-first Strategy
  • Strategic Imperatives for Web Conferencing Service Providers

9. THE LAST WORD

  • The Last Word-Predictions
  • Legal Disclaimer

10. THE FROST & SULLIVAN STORY

  • The Frost & Sullivan Story
  • Value Proposition: Future of Your Company & Career
  • Global Perspective
  • Industry Convergence
  • 360° Research Perspective
  • Implementation Excellence
  • Our Blue Ocean Strategy
Back to Top
아시아 최대 시장정보 제공
전세계에서 발행되고 있는 모든 시장조사보고서를
다루고 있습니다.
사이트에서 검색되지 않는 보고서도 문의 바랍니다.