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베이(Bay)의 기술 : 태블릿, 모바일 앱 및 증강현실(AR)에 의한 자동차 서비스 산업의 변화

Technology in the Bay: How Tablets, Mobile Apps, and Augmented Reality are Changing the Automotive Service Industry

리서치사 Frost & Sullivan
발행일 2016년 02월 상품 코드 353913
페이지 정보 영문 80 Pages
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베이(Bay)의 기술 : 태블릿, 모바일 앱 및 증강현실(AR)에 의한 자동차 서비스 산업의 변화 Technology in the Bay: How Tablets, Mobile Apps, and Augmented Reality are Changing the Automotive Service Industry
발행일: 2016년 02월 페이지 정보 : 영문 80 Pages

한글목차

발전·변화하는 기술 및 소비자 태도가 향후 자동차 서비스를 어떻게 변화시키는지 자동차 진단 및 서비스 딜리버리 모델에 초점을 맞추어 조사분석했으며, 이 동향이 제공 제품·서비스, 유통 채널·다양한 고객 그룹에 미치는 영향, OEM·OES·독립 애프터마켓 공급업체의 경쟁 벤치마킹 및 사례 연구 등을 정리하여 전해드립니다.

제1장 개요

제2장 조사 범위·목적·배경·방법

제3장 베이(Bay) 시장에서 기술의 영향요인

  • 자동차 서비스 시장의 영향요인
  • 법률의 영향
  • 소형차 기술의 동향
  • 커넥티드 툴 : 커넥티드 플랫폼에 의한 다음 스텝
  • 전기자동차 : 베이 운영에 대한 주요 영향

제4장 베이의 기술 : 개요

  • 베이의 기술 : 세분화
  • 진단 검사 장비의 진화
  • 지식 기반 자동차 수리·진단의 구조
  • 점진적
  • 형성되고 있는 에코시스템 : 기술·자동차 서비스
  • 진단 툴·소프트웨어 : 딜리버리 모델

제5장 베이의 기술 : 시장 이네이블러

  • 베이의 신규 기술
  • 베이의 기술 : 주요 이네이블러 분석
  • 서비스 점포의 특징을 활용 : 동적인 서비스 요금
  • 미래의 자동차 서비스 모델 : 리모트 서비스
  • 진단의 미래 : 텔레매틱스 기반 실시간 진단 등

제6장 베이의 기술 : 전망

  • 향후 베이의 기술
  • 사례 연구 : GM 서비스 전략에서 기술의 이용
  • 자동차 서비스 : 모바일/익스프레스 서비스 모델
  • 변화하는 모빌리티 : 비지니스 모델 컨버전스 사례 연구
  • 베이를 소비자에게 보내기 : GoTire(모바일 서비스 모델) 등

제7장 베이의 기술 : 비지니스 프로포지션 분석

  • 베이의 기술 : 진단 제품 지도제작
  • 베이 운영에 관한 리모트 진단의 영향
  • 진단 소프트웨어 솔루션 프로바이더 : 비지니스 모델 비교
  • 진단 솔루션 프로바이더 : 비지니스 모델 밸류체인 분석
  • 서비스 모델로부터 솔루션 모델로의 이동
  • 진단 소프트웨어의 평균 가입 비용
  • 진단 소프트웨어 가입 매출 예측

제8장 베이의 기술 : 경쟁력 벤치마킹

  • 자동차 진단·수리 : 모바일 앱
  • 애프터마켓 자동차 진단·수리 솔루션 : 태블릿
  • 자동차 진단 소프트웨어
  • 베이의 기술 : OEM 활동 차트
  • 현재 시장 전망 : 커넥티드카
  • 현재 시장 전망 : 서비스 애그리게이터

제9장 결론

제10장 부록

KSA 16.03.16

영문목차

Remote Diagnostics and Participatory Services to Drive Service Bay Transformation

This research service analyzes how evolving technology and consumer behavior will change the way that vehicles are serviced in the future. With a focus on vehicle diagnostics and service delivery models, this research service explores how products and service offerings, distribution channels, and various customer groups will be affected by these trends. The research also includes a competitive benchmarking for various original equipment manufacturers, original equipment suppliers, and independent aftermarket suppliers, and it provides case studies to support the key findings. The base year is 2015.

Key Questions this Study will Answer

  • What is the garage of tomorrow?
  • What are OEMs doing to redefine the future service bay?
  • How are the aftermarket participants servicing demand for evolution in vehicle service technologies?
  • What are the key trends impacting vehicle service technology?
  • What is the best fit business model in realizing maximum potential from diagnostic tools and software technology?
  • How are tablets, mobile apps, and augmented reality changing the automotive service industy?

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

  • 1. Emerging Technologies in the Bay
  • 2. Top Trends Expected to Impact Vehicle Service Bay of the Future
  • 3. Technology in the Bay-Evolution Overview
  • 4. Technology in the Bay-Future Service Delivery
  • 5. New Entrants and Disruptive Models in the Service Aftermarket
  • 6. Ecosystem in the Making-Technology and Vehicle Service
  • 7. Key Findings and Future Outlook
  • 8. Technology in the Bay-Garage of Tomorrow

2. RESEARCH SCOPE, OBJECTIVES, BACKGROUND, AND METHODOLOGY

  • 1. Research Scope
  • 2. Research Aims and Objectives
  • 3. Key Questions this Study will Answer
  • 4. Research Background
  • 5. Research Methodology

3. TECHNOLOGY IN THE BAY-MARKET INFLUENCERS

  • 1. Vehicle Service Market Influencers
  • 2. Legislative Influence-Right to Repair Act
  • 3. Light Vehicle Technology Trends
  • 4. Connected Tools-The Next Step from Connected Platforms
  • 5. Electric Vehicle-Key Impacts on Service Bay Operations

4. TECHNOLOGY IN THE BAY-OVERVIEW

  • 1. Service Bay Technology-Segmentation
  • 2. Evolution in Diagnostic Test Equipment
  • 3. Knowledge-based Auto Repair and Diagnostics Structure
  • 4. Incremental
  • 5. Ecosystem in the Making-Technology and Vehicle Service
  • 6. Diagnostic Tools and Software-Delivery Models

5. TECHNOLOGY IN THE BAY-MARKET ENABLERS

  • 1. Emerging Technologies in the Bay
  • 2. Technology in the Bay-Key Enablers Analysis
  • 3. Leveraging Service Shop Attributes-Dynamic Pricing Offering
  • 4. Futuristic Vehicle Service Model-Remote Servicing
  • 5. Future of Diagnostics-Telematics-based Real Time Diagnostic
  • 6. Service Aggregators-Value Proposition
  • 7. Service Aggregators Geographical Presence
  • 8. Futuristic Vehicle Service Model-AR and Participatory Service
  • 9. Evolutionary Vehicle Service Technology-Augmented Reality
  • 10. 3-D Printing and Vehicle Service

6. TECHNOLOGY IN THE BAY-OUTLOOK

  • 1. Technology in the Bay-Garage of Tomorrow
  • 2. Case Study-GM's Use of Technology in Service Strategy
  • 3. Vehicle Service-Mobile/Express Service Models
  • 4. Shift Mobility-Business Model Convergence Case Study
  • 5. Taking the Bay to the Customer-GoTire (Mobile Service Model)
  • 6. Technology in the Bay-Telepresence Bots
  • 7. Smartphone-based Applications-Federal Mogul
  • 8. Case Study-GM's Prognostic/In-vehicle Sales Capabilities
  • 9. Vehicle Service-Subscription Options

7. TECHNOLOGY IN THE BAY-BUSINESS PROPOSITION ANALYSIS

  • 1. Technology in the Bay-Diagnostic Product Mapping
  • 2. Impact of Remote Diagnostics on Service Bay Operations
  • 3. Diagnostic Software Solution Provider-Business Model Comparison
  • 4. Diagnostic Solution Provider-Business Model Value Analysis
  • 5. Shifting from Service Model to Solutions Model
  • 6. Diagnostic Software Average Subscription Cost
  • 7. Diagnostic Software Subscription Revenue Forecast

8. TECHNOLOGY IN THE BAY-COMPETITIVE BENCHMARKING

  • 1. Vehicle Diagnostics and Repair-Mobile Apps
  • 2. Aftermarket Vehicle Diagnostics and Repair Solutions-Tablets
  • 3. Vehicle Diagnostic Software
  • 4. Technology in the Bay-OEM Activity Chart
  • 5. Technology in the Bay-OEM Activity Chart (continued)
  • 6. Current Market Outlook-Connected Cars
  • 7. Current Market Outlook-Service Aggregator

9. CONCLUSION

  • 1. Key Conclusion
  • 2. 3 Big Predictions
  • 3. Legal Disclaimer

10. APPENDIX

  • 1. Industry Outlook
  • 2. Total Maintenance and Repair Facilities in North America
  • 3. Average Vehicle Age
  • 4. Global Light Vehicles in Operation
  • 5. VIO By Brand
  • 6. Learn More-Next Steps
  • 7. Planned Research
  • 8. Methodology
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