Global Information
회사소개 | 문의

세계의 컨퍼런싱 서비스 시장 : 시장 예측 및 성장 기회 분석

Growth Opportunities in the Global Conferencing Services Market, Forecast to 2023

리서치사 Frost & Sullivan
발행일 2018년 03월 상품 코드 621185
페이지 정보 영문 68 Pages
가격
US $ 4,950 ₩ 5,509,800 Web Access (Regional License) help
리서치사의 웹사이트에 로그인할 수 있는 패스워드가 발급되며, PDF를 다운로드 받는 형태로 제공됩니다. 동일 국가 내에 있는 사업장의 모든 분들이 이용할 수 있는 라이선스이며, 이용 인원수 제한은 없습니다. 텍스트 등의 PDF 내용 편집은 불가능합니다. 인쇄횟수에 제한은 없으나, 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위에 준합니다.


세계의 컨퍼런싱 서비스 시장 : 시장 예측 및 성장 기회 분석 Growth Opportunities in the Global Conferencing Services Market, Forecast to 2023
발행일: 2018년 03월 페이지 정보 : 영문 68 Pages

한글목차

세계의 컨퍼런싱 서비스 시장은 2016년 80억 달러 매출을 기록했습니다.

세계의 컨퍼런싱 서비스(Conferencing Services) 시장을 조사했으며, 시장 정의와 개요, 성장 촉진요인 및 저해요인, 매출·출하량 추이와 예측, 서비스 구분·지역·벤더별 점유율, 성장 기회 및 성공 전략 분석 등의 정보를 정리하여 전해드립니다.

제1장 주요 요약

  • 성장을 향한 5단계 과정
  • 전략적 필수요건

제2장 성장 환경 : 시장 개요

  • 조사 범위와 시장 정의
  • 시장 정의
  • 기업의 커뮤니케이션 및 협업 환경
  • 컨퍼런싱 서비스 프로바이더 환경
  • 시장 현황
  • 시장 성장 촉진요인
  • 시장 성장 저해요인

제3장 시장 예측

  • 매출 예측 : 전체 시장
  • 매출 점유율 : 서비스 구분별
  • 매출 점유율 : 지역별
  • 매출 점유율 : 벤더별 : 오디오
  • 매출 점유율 : 벤더별 : 클라우드 웹 및 비디오
  • 매출 점유율 : 벤더별 : 매니지드 비디오
  • 출하량 예측 : 오디오
  • 출하량 예측 : 클라우드 웹 및 비디오

제4장 비전 시나리오

  • 매크로에서 마이크로로의 비전
  • 주요 예측

제5장 성장 파이프라인

  • 성장 수단

제6장 비전과 전략 : 성장 기회

  • 성장 기회 : Natural Visual Collaboration
  • 성장 기회 : 소프트웨어 중심 비디오 아키텍처
  • 성장 기회 : 허들룸(Huddle Room) 시장 기회
  • 성장 기회 : 차세대 팀 협업 워크스페이스
  • 성장 기회 : 엔드투엔드 UC&C 스택
  • 성장 기회 : 협업에서의 인공지능(AI)
  • 성장 기회 : 실행 분석(Actionable Analytics)
  • 성장 기회 : HD 오디오
  • 성장 기회 : 전용 시스템의 출현
  • 성장 기회 : 사물인터넷(IoT)의 기회

제7장 브랜드와 수요 : 성장 기회

  • 성장 기회 : 채널 마케팅
  • 성장 기회 : 혁신과 변환
  • 성장 기회 : 판매 및 마케팅 이용 사례
  • 성장 기회 : 소셜 미디어 마케팅

제8장 성장 기회 매트릭스

  • 성장 영역 특정
  • 성장 기회 매트릭스 : 비전과 전략
  • 성장 기회 매트릭스 : 브랜드와 수요
  • 성장 기회 매트릭스 차트

제9장 성장 전략과 실행

제10장 부록

LSH 18.04.12

영문목차

Software-based Visual Collaboration Continues to Drive Growth

The global conferencing Services market experienced a growth of 4.6 percent and garnered revenues of $8.0 billion in 2016. The maturity of audio conferencing services combined with the growth of VoIP access at the expense of PSTN, and the shift from attended to automated audio conferencing compressed the demand for stand-alone audio conferencing which still constitutes the majority of overall conferencing revenues. In addition, weak economic situation and Euro currency depreciation against the US Dollar resulted in lower foreign exchange and impacted the market sentiment.

On the other hand, the cloud web and video conferencing services market experienced a healthy growth of 16 percent in 2016 owing to increased user comfort with collaborating over video, improved usability and intuitive user interfaces of video clients. The visual collaboration growth could be further attributed to the massive shift in demand from on-premises conferencing and collaboration solutions to cloud services due to the cost-effectiveness, scalability and flexibility of cloud architectures.

In 2016, audio conferencing accounted for 50.9 percent of the global conferencing services market, cloud web & video conferencing 40.1 percent, and managed video conferencing 9.0 percent, in terms of revenue. These proportions are expected to change significantly by 2023 with cloud web & video conferencing services representing 61.6 percent of total conferencing services revenue. The overall market is expected to grow gradually and reach $11 bn. at a 7-year CAGR of 4.6 percent by 2023.

The overall conferencing services market is getting increasingly commoditized due to feature parity between services provided by multiple providers. Therefore, with little feature differentiation, focusing on strengthening customer service will be critical for further growth in this market. In particular, the cloud web and video conferencing services market is a highly fragmented market fraught with a good mix of pure-play video conferencing participants; and telecom service providers reselling cloud software. Leading participants in the cloud web and video conferencing market include Cisco and LogMeIn(consolidated Join.me, Citrix GoTo and Jive portfolio). Key notable market disruptors include Zoom, BlueJeans, Fuze and Videxio.

Research Scope

This research service identifies key growth opportunities and explains how market participants should action to capitalize on the opportunities available in the conferencing services market. This research service captures the market opportunity for the period 2016-2023 for audio, cloud web and video conferencing and managed video conferencing sub-segments.

Key Issues Addressed:

  • Drivers and Restraints impacting the conferencing services market
  • Current state and addressable market opportunity for audio conferencing, cloud web and video conferencing and managed video conferencing services
  • Market leaders in the overall conferencing services market
  • Revenue contribution from NA, EMEA, APAC and Latin America regions
  • Growth Opportunities existing in the conferencing services market

Table of Contents

1. EXECUTIVE DASHBOARD

  • Purpose of this Experiential Study
  • 5 Step Process to Transformational Growth
  • Strategic Imperatives for Conferencing Service Providers

2. GROWTH ENVIRONMENT-MARKET OVERVIEW

  • Scope and Market Definitions
  • Market Definitions
  • Market Definitions (continued)
  • Market Definitions (continued)
  • Enterprise Communications and Collaboration Landscape
  • Conferencing Services Provider Landscape
  • State of the Market
  • State of the Market (continued)
  • State of the Market (continued)
  • State of the Market (continued)
  • State of the Market (continued)
  • Market Drivers
  • Market Restraints

3. MARKET FORECASTS

  • Revenue Forecast-Global Conferencing Services Market
  • Percent Revenue by Service Segment
  • Percent Revenue by Region
  • Percent Revenue by Vendor-Audio Conferencing Services
  • Percent Revenue by Vendor-Cloud Web and Video Conferencing Services
  • Percent Revenue by Vendor-Managed Video Conferencing Services
  • Unit Forecast-Audio Conferencing Services Market
  • Unit Forecast-Cloud Web and Video Conferencing Services Market

4. VISIONING SCENARIOS

  • Macro to Micro Visioning
  • Top Predictions for the Conferencing Services Market

5. GROWTH PIPELINE

  • Levers for Growth

6. VISION AND STRATEGY-GROWTH OPPORTUNITIES

  • Growth Opportunity 1-Natural Visual Collaboration
  • Growth Opportunity 2-Embracing Software-Centric Video Architectures
  • Growth Opportunity 3-Huddle Room Opportunity
  • Growth Opportunity 4-Next-Generation Team Collaboration Workspaces
  • Growth Opportunity 5-End-to-end UC&C Stack
  • Growth Opportunity 6-Artificial Intelligence in Collaboration
  • Growth Opportunity 7-Actionable Analytics
  • Growth Opportunity 8-HD Audio
  • Growth Opportunity 9-Emergence of Purpose-built Systems
  • Growth Opportunity 10-IoT opportunity

7. BRAND AND DEMAND-GROWTH OPPORTUNITIES

  • Growth Opportunity 11-Channel Marketing
  • Growth Opportunity 12-Innovation and Transformation
  • Growth Opportunity 13-Sales and Marketing Use Cases
  • Growth Opportunity 14-Social Media Marketing

8. GROWTH OPPORTUNITIES MATRIX

  • Identifying Your Company's Growth Zone
  • Total Growth Opportunity Matrix 1-9: Vision and Strategy
  • Total Growth Opportunity Matrix 10-14: Brand and Demand
  • Total Growth Opportunities Matrix Chart

9. GROWTH STRATEGY AND IMPLEMENTATION

  • Growth Strategies for Your Company
  • Prioritized Opportunities through Implementation
  • Legal Disclaimer

10. APPENDIX

  • Abbreviations and Acronyms Used
  • Other Vendors of Audio Conferencing Services
  • Other Vendors of Cloud Web and Video Conferencing Services
  • Other Vendors of Managed Video Conferencing Services
  • List of Exhibits
Back to Top
아시아 최대 시장정보 제공
전세계에서 발행되고 있는 모든 시장조사보고서를
다루고 있습니다.
사이트에서 검색되지 않는 보고서도 문의 바랍니다.