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유럽 플릿 관리자의 유료 플릿 관리 솔루션 이용에 관한 요망과 의향 : 프랑스, 독일, 영국, 이탈리아, 폴란드(2017년)

2017 European Fleet Managers Desirability and Willingness to Pay for Fleet Management Solutions - France, Germany, the UK, Italy, and Poland

리서치사 Frost & Sullivan
발행일 2018년 06월 상품 코드 658265
페이지 정보 영문 111 Pages
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유럽 플릿 관리자의 유료 플릿 관리 솔루션 이용에 관한 요망과 의향 : 프랑스, 독일, 영국, 이탈리아, 폴란드(2017년) 2017 European Fleet Managers Desirability and Willingness to Pay for Fleet Management Solutions - France, Germany, the UK, Italy, and Poland
발행일 : 2018년 06월 페이지 정보 : 영문 111 Pages

한글목차

유럽 국가의 플릿용 텔레매틱스(플릿 관리 시스템 솔루션) 시장 현황에 대해 분석했으며, 현재 시스템의 주요 기능과 서비스 내용, 현재 시장에서의 보급률과 이용 상황, 사용자(플릿 관리자)의 만족도와 요망하는 기능·서비스, 브랜드 인식도, 벤더의 선택 조건, 향후 시장 동향에 대한 영향 등의 정보를 전해드립니다.

제1장 주요 요약

제2장 분석 목적과 방법

제3장 커넥티드 트럭 시장 : 유럽 시장 개요(시장 배경)

  • 플릿 관리 총비용 : 텔레매틱스 도입의 이점
  • 텔레매틱스에 의한 비용 절감 효과 내용 : 관리 비용이 주체
  • 주요 텔레매틱스 서비스 : 향후 통합 움직임
  • 모든 플릿 관리자 및 텔레매틱스 기업에 있어서의 시장 기회
  • 사례 연구 : 플릿 관리자 반응의 중요성
  • 커넥티드 트럭의 성장 가능성
  • 유럽의 플릿용 텔레매틱스 시장 : 개요
  • 유럽의 플릿용 텔레매틱스 시장 : 지역별 개요

제4장 샘플 개요

  • 샘플 구조 : 플릿의 특성
  • 샘플 구조 : 고객의 종류
  • 조사 응답자의 포지션과 업계
  • 조업 지역과 연간 주행거리 : 국가별

제5장 현재 직면하고 있는 과제와 그 해결책

  • 현재 직면하고 있는 과제와 그 해결책
  • 플릿 운용에 관한 주요 과제
  • 비텔레매틱스계 솔루션을 선택하는 기준과 얻을 수 있는 이점
  • 널리 사용되고 있는 비텔레매틱스계 플릿 관리 솔루션

제6장 텔레매틱스에 관한 인지도와 생각

  • 텔레매틱스에 관한 인지도와 생각
  • 플릿용 텔레매틱스 솔루션에 대한 숙지도
  • 플릿용 텔레매틱스 솔루션에 대한 생각
  • 플릿용 텔레매틱스 솔루션에 투자하지 않는 이유
  • 플릿용 텔레매틱스의 이용을 납득시키는 이점
  • 다음에 차를 구입할 때 플릿용 텔레매틱스를 탑재할 가능성

제7장 텔레매틱스 솔루션 이용 상황과 실감되는 이점

  • 텔레매틱스 이용 상황과 실감되는 이점
  • 텔레매틱스 솔루션을 사용중인 플릿 : 보급률
  • 텔레매틱스 분야에 투자하는 이유
  • 널리 이용되고 있는 플릿 텔레매틱스 패키지
  • 텔레매틱스 솔루션에 대한 만족도
  • 플릿용 텔레매틱스의 이용 상황과 공급업체의 종류

제8장 텔레매틱스 사용자의 벤더 선호와 만족도 지수

  • 선호되는 텔레매틱스 벤더와 만족도
  • 만족도와 벤더 전환 의향
  • 선호되는 플릿용 텔레매틱스 벤더
  • 신차용(OEM) 텔레매틱스의 다른 차량에 대한 탑재
  • 초기 무료 기간이 지난 후에도 텔레매틱스 서비스를 지속하려는 의향
  • 선호되는 텔레매틱스 벤더 : 텔레매틱스 패키지별

제9장 선호되는 텔레매틱스 하드웨어와 향후 전망

  • 선호되는 텔레매틱스 하드웨어와 향후 전망
  • 선호되는 플릿용 텔레매틱스 하드웨어의 종류
  • 주요 선택 기준 : 텔레매틱스 하드웨어
  • 텔레매틱스 하드웨어 디스플레이 : 선호되는 종류

제10장 선호되는 텔레매틱스 서비스와 향후 전망

  • 선호되는 텔레매틱스 서비스와 향후 전망
  • 텔레매틱스 솔루션의 보급률과 이용 상황
  • 차량 관리 : 이용 상황
  • 안전성 및 보안 관리 : 이용 상황
  • 수주 관리 : 이용 상황
  • 드라이버 관리 빈도 : 이용 상황
  • 트레일러 관리 : 이용 상황
  • 텔레매틱스 패키지에 관한 선호 : 현재 이용 상황과 미래의 관심도
  • 주요 텔레매틱스 부가가치 서비스의 통합에 관한 생각
  • 텔레매틱스와 연료 카드를 통합했을 때 주요 서비스
  • 트럭 이외 차종으로의 텔레매틱스 하드웨어 통합에 대한 관심

제11장 선호되는 가격과 비지니스 모델

  • 선호되는 가격과 비지니스 모델
  • 선호되는 가격 : 플릿용 텔레매틱스 하드웨어
  • 선호되는 가격 : 텔레매틱스용 개별 패키지
  • 선호되는 가격 : 각 보완적 서비스의 통합
  • 선호되는 비지니스 모델 : 초기 투자와 기타 비용
  • 이익 공유형 비지니스 모델의 인기도
  • 이용 기반 지불 방법의 인기도

제12장 선호되는 텔레매틱스 벤더의 선정 기준

  • 텔레매틱스 벤더의 선정 기준
  • 플릿용 텔레매틱스 벤더의 선정 기준
  • 선정 기준 : 애프터서비스

제13장 부록

KSM 18.07.10

영문목차

Understand Consumers Perceptions, Switching Behaviour, and Willingness to Pay

The main objective of this study is to investigate typical attitude towards fleet telematics (fleet management system solutions), understand key features and service expectations, explore perceptions and willingness to pay for fleet telematics services, examine vendor satisfaction and brand perceptions, and to look into vendor consideration and selection criteria. Data were collected by a panel-based survey in France, Germany, Italy, the UK, and Poland. A total of 206 decision makers or key influencers for fleet management solutions were surveyed to obtain the results.

Service packages discussed in the study are fuel management, vehicle management, safety and security, order management, driver management, driver behaviour management, and trailer management.

Research Scope:

  • Evaluate general attitudes towards fleet telematics (FMS)
  • Understand features and services that are expected from a device as well as most preferred back-office services
  • Measure perceptions and willingness to pay for fleet telematics services
  • Understand key vendor consideration and selection criteria
  • Measure level of satisfaction with vendors

Why Connected Truck Market?

  • By 2020, more than 35 million of trucks globally will be connected.
  • Nearly 40% of fleet managers feel connected trucks are a “must have”.
  • With smart roads and smart cities, smart trucks will be a necessity.
  • Driver behaviour and compliance will be the key aspects for fleet optimization
  • Future trucks allow the user to easily pay for fuel, toll, parking, infotainment, and many more in real time.

Research Highlights:

  • Challenges faced and current non-telematics solutions used to address them - identifies current non-telematics solutions used to address their challenges and the benefits realized
  • Awareness and attitude towards telematics - identifies the perception of telematics and reasons for not investing
  • Usage of telematics and benefits realized - presents the type of telematics solution largely used and reasons for investing
  • Preferred telematics vendor and satisfaction index - showcases the satisfaction level of current telematics solution and presents the preferred telematics solution for future
  • Preferred telematics hardware and future expectation - identifies the preference of hardware device and in-cab display
  • Preferred telematics services and future expectation - highlights the most used telematics services today and preferred telematics services for future
  • Preferred pricing and business model - identifies the preferred hardware and service pricing of telematics services and packages and interest towards new business model
  • Preferred selection criteria of telematics vendor - identifies the initial criteria to nominate a telematics vendor and popular medium used to follow telematics vendor

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

  • Key Sections Covered in the Customer Research
  • Challenges Faced and Current Solutions Used to Address Them
  • Awareness and Attitude Towards Telematics
  • Usage of Telematics and Benefits Realised
  • Preferred Telematics Vendor and Satisfaction Index
  • Preferred Telematics Hardware and Future Expectation
  • Preferred Telematics Services and Future Expectation
  • Preferred Pricing and Business Model
  • Preferred Selection Criteria of Telematics Vendor
  • Vehicle & Fuel Management are Key Services for Non-users, While Driver Management is the Key Service for Users
  • OEMs' Solution Show Higher Preference Amongst Fleets
  • Preferences of Telematics Users and Non-users
  • Current Interest and Preference Matrix by Country
  • Package Priority by Country-Current Versus Future Interest Matrix

2. RESEARCH OBJECTIVES AND METHODOLOGY

  • Research Objectives-Fleet Management Survey
  • Research Methodology
  • Definitions
  • Research Methodology-Questions About Fleet Telematics Services

3. CONNECTED TRUCK MARKET-AN OVERVIEW OF THE EUROPEAN MARKET (MARKET CONTEXT)

  • Total Cost of Fleet Operation-Benefits of Installing Telematics
  • Types of Savings Using Telematics-Managing Cost is Essential
  • Key Telematics Services
  • Key Telematics Services to Integrate in Future
  • Opportunities for All-Fleet Manager and Telematics Provider
  • Case Study-Importance of Fleet Manager's Feedback
  • Connected Truck Growth Potential
  • European Fleet Telematics Market-Market Snapshot
  • European Fleet Telematics Market-Regional Snapshot

4. SAMPLE OVERVIEW

  • Sample Structure-Fleet Characteristics
  • Sample Structure-Customer Type
  • Respondent Position and Industry
  • Area of Operation and Annual Mileage by Country

5. CHALLENGES FACED AND CURRENT SOLUTIONS USED TO ADDRESS THEM

  • Challenges Faced and Current Solutions Used to Address Them
  • Key Challenges in Operating the Fleet
  • Key Challenges in Operating the Fleet-2012 Versus 2016
  • Key Challenges in Operating the Fleet
  • Criteria for Choosing Non-telematics Solution and Benefits Achieved
  • Widely Used Non-telematics Fleet Management Solution

6. AWARENESS AND ATTITUDE TOWARDS TELEMATICS

  • Awareness and Attitude Towards Telematics
  • Familiarity of Fleet Telematics Solutions
  • Attitude Towards Fleet Telematics Solutions
  • Reasons for Not Investing into Fleet Telematics Solutions
  • Benefits that Can Convince to Use Fleet Telematics
  • Likeliness Towards Fleet Telematics in Next Vehicle Purchase
  • Likeliness Towards Fleet Telematics in Next Vehicle Purchase (continued)

7. TELEMATICS SOLUTIONS USAGE AND BENEFITS REALISED

  • Usage of Telematics and Benefits Realised
  • Fleet with Telematics Solutions in Use-Penetration Level
  • Reasons for Investing into Telematics
  • Fleet Telematics Packages Widely Used
  • Satisfaction with Telematics Solutions
  • Satisfaction with Telematics Solutions (continued)
  • Usage and Type of Fleet Telematics Supplier

8. TELEMATICS USERS PREFERRED VENDOR AND SATISFACTION INDEX

  • Preferred Telematics Vendor and Satisfaction Index
  • Satisfaction and Willingness to Change
  • Preferred Fleet Telematics Vendor
  • Integration of OEM Telematics in Other Vehicle Makes
  • Willingness to Retain Telematics Services After Initial Free Year
  • Preferred Telematics Vendor for Different Telematics Packages

9. PREFERRED TELEMATICS HARDWARE AND FUTURE EXPECTATION

  • Preferred Telematics Hardware and Future Expectation
  • Preferred Type of Fleet Telematics Hardware
  • Key Selection Criteria-Telematics Hardware Device
  • Preferred Type of Fleet Telematics Hardware Display

10. PREFERRED TELEMATICS SERVICES AND FUTURE EXPECTATION

  • Preferred Telematics Services and Future Expectation
  • Penetration and Usage of Telematics Solutions
  • Vehicle Management-Usage
  • Safety & Security Management-Usage
  • Order Management-Usage
  • Frequency of Driver Management Telematics Usage
  • Trailer Management-Usage
  • Preference of Telematics Packages-Current Usage Versus Future Interest
  • Preference for Integrating Key Value-added Telematics Services (I)
  • Preference for Integrating Key Value-added Telematics Services (II)
  • Key Services When Integrating Telematics with Fuel Card
  • Interest for Integrating Telematics Hardware Other than Trucks

11. PREFERRED PRICING AND BUSINESS MODEL

  • Preferred Pricing and Business Model
  • Preferred Pricing for Fleet Telematics Hardware Device
  • Preferred Pricing for Fleet Telematics Hardware Device (continued)
  • Preferred Pricing for Individual Telematics Packages-By Country
  • Preferred Pricing for Individual Telematics Packages
  • Preferred Pricing for Integrating Individual Additional Services
  • Preferred Business Model-Upfront Investment Versus No Upfront Cost
  • Preference in Profit Sharing Business Model
  • Preference in Volume-based Usage Payment

12. PREFERRED SELECTION CRITERIA OF TELEMATICS VENDOR

  • Selection Criteria of Telematics Vendor
  • Selection Criteria-Fleet Telematics Vendor
  • Selection Criteria-Fleet Telematics Vendor (continued)
  • Selection Criteria-Aftersales
  • Information Sources
  • Legal Disclaimer

13. APPENDIX

  • Market Engineering Methodology
  • List of Exhibits
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