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라틴아메리카의 모바일 브로드밴드 동향

Mobile Broadband Trends in Latin America

리서치사 GlobalData
발행일 2018년 05월 상품 코드 639232
페이지 정보 영문 33 Pages
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라틴아메리카의 모바일 브로드밴드 동향 Mobile Broadband Trends in Latin America
발행일: 2018년 05월 페이지 정보 : 영문 33 Pages

한글목차

라틴아메리카의 모바일 브로드밴드(Mobile Broadband) 시장에 대해 분석했으며, 모바일 시장의 정량적·정성적 분석, 지역의 주요 동향 등의 정보를 전해드립니다.

목차

제1장 세계적 배경에서의 라틴아메리카

  • 라틴아메리카의 인구통계
  • 세계적 배경에서의 라틴아메리카

제2장 경쟁 역학

  • 라틴아메리카의 경쟁 역학
  • 라틴아메리카의 주요 경쟁 시장 동향

제3장 유럽의 모바일 브로드밴드 가입 동향

  • 라틴아메리카의 모바일 사용자 동향
  • 라틴아메리카의 모바일 기술 동향
  • 5G 이노베이터 : 라틴아메리카에서 우위에 있는 멕시코, 칠레 및 아르헨티나
  • 라틴아메리카의 모바일 디바이스 동향
  • 라틴아메리카의 M2M 동향
  • 라틴아메리카의 모바일 데이터 트래픽

제4장 유럽의 모바일 브로드밴드 시장 매출 동향

제5장 주요 분석 결과

부록

KSM 18.05.28

영문목차

Europe's Latin America's population reached 630 million by the end of 2017. The region's population will grow to 661 million by the end of 2022, translating into a CAGR of 1% over 2017-2022. Brazil (208 million) and Mexico (122 million) are the most populous countries in the region.

Mobile users in Latin America reached 466.9 million by the end of 2017 and will increase to 536.9 million by the end of 2022, indicating a 2.8% CAGR over the period. This is led by improving coverage of 3G/4G networks along with significant growth in M2M connections in the region.

LATAM's mobile subscriptions reached 706.7 million by 2017-end and will increase to 801.4 million by 2022-end, growing at 2.5% CAGR over the forecast period. While mobile penetration of population will increase from 112.2% in 2017-end to 121.3% at 2022-end. Costa Rica, Uruguay and Chile boast the highest mobile penetration in the region.

Meanwhile, 4G will surpass 3G as leading mobile technology in 2019 and will go on to register 65.2% of total mobile subscriptions by 2022-end, as the governments and operators are focusing on 4G network expansion across the region. Latin American countries will launch 5G services in 2020.

The report "Mobile Broadband Trends in Latin America", provides an executive-level overview of the mobile broadband market in Latin America. It delivers quantitative and qualitative insights into the mobile market, analyzing key trends in the region.

Companies mentioned in this report: Porto Seguro, Datora, Falabella Movil,Telestar, Simple, Virgin Mobile, Inkacel, Xinwei, EUTV, Personal, Nextel, AT&T, Claro, Nokia, Movistar Argentina, MNO ICE(Kolbi), Tigo, Vodafone, TIM

Scope

  • Data services revenue will account for 65.2% of total mobile service revenue generated in 2022 from 45.7% in 2017.
  • MVNOs registered 9 million subscriptions in 2017, accounting for 1% of total mobile subscriptions.
  • The first 5G subscriptions in the region will come alive in 2020. By year-end 2022, there will be 20.2 million 5G subscriptions in the region.

Reasons to buy

  • This Insider Report provides a comprehensive examination through forward-looking analysis of Latin America's mobile telecommunications markets trends in a concise format to help executives build proactive and profitable growth strategies.
  • Accompanying GlobalData's Forecast products, the report examines the assumptions and drivers behind ongoing and upcoming trends in Latin America's mobile communications markets.
  • With more than 20 charts and tables, the report is designed for an executive-level audience, boasting presentation quality.
  • The broad perspective of the report coupled with comprehensive, actionable detail will help operators, equipment vendors, and other telecom industry players succeed in the challenging telecommunications market in Latin America.

Table of Contents

  • Table of contents 3
  • List of exhibits 4
  • Key takeaways 5
  • Latin America highlights 6

Section 1: Latin America in a global context 7

  • Latin America demographics 8
  • Latin America in a global context 9

Section 2: Competitive dynamics 11

  • Competitive dynamics in Latin America 12
  • Latin America's main competitive market trends 13

Section 3: Mobile broadband subscription trends in Europe 14

  • Mobile user trends in Latin America 15
  • Mobile technology trends in Latin America 17
  • 5G Innovators: Mexico, Chile, and Argentina in pole position in Latin America 18
  • Mobile device trends in Latin America 19
  • M2M trends in Latin America 21
  • Mobile data traffic trends in Latin America 22

Section 4: Mobile Broadband revenue trends in Latin America 23

Section 5: Key findings 26

Appendix 28

  • Companies mentioned 29
  • Acronyms and definitions 30
  • About the authors 31
  • Related research 32
  • Contact information 33

List of Figures

  • Exhibit 1: Population 8
  • Exhibit 2: Nominal GDP 8
  • Exhibit 3: Real GDP growth 8
  • Exhibit 4: User penetration 9
  • Exhibit 5: Subscription penetration 9
  • Exhibit 6: Prepaid subscriptions 9
  • Exhibit 7: Monthly ARPU 10
  • Exhibit 8: Data as share of total ARPU 10
  • Exhibit 9: Monthly voice MoU 10
  • Exhibit 10: Mobile user penetration vs. PPP-Adjusted GDP per capita 14
  • Exhibit 11: Mobile users 16
  • Exhibit 12: Mobile subscriptions and penetration 16
  • Exhibit 13: Mobile subscriptions by technology generation 17
  • Exhibit 14: Top five Latin American markets in terms of 5G subscriptions as percentage of total 17
  • Exhibit 15: Mobile subscriptions by device type 19
  • Exhibit 16: Net additions by device type 19
  • Exhibit 17: Mobile handsets subscriptions by type 20
  • Exhibit 18: M2M subscriptions and revenue 22
  • Exhibit 19: Total mobile data traffic by payment type 22
  • Exhibit 20: Mobile ARPU in Latin America 24
  • Exhibit 21: Spend on 1GB of data as percentage of PPP Adjusted GDP per capita 24
  • Exhibit 22: Mobile service revenue by device type 25
  • Exhibit 23: Fastest growing markets in terms of mobile service revenue 25
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