Global Information
회사소개 | 문의

재무 어드바이스에 의한 고객 참여

Customer Engagement with Financial Advice

리서치사 GlobalData
발행일 2018년 05월 상품 코드 642047
페이지 정보 영문 47 Pages
가격
US $ 5,250 ₩ 5,886,300 PDF by E-mail (Single User License) help
1명만 이용할 수 있는 라이선스입니다. PDF 파일은 Copy & Paste가 가능합니다. 인쇄횟수에 제한은 없으나, 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위에 준합니다.
US $ 10,500 ₩ 11,772,600 PDF by E-mail (Site License) help
동일 사업장 내 모든 분들이 공유하여 사용할 수 있습니다. 이용 인원수에 제한은 없습니다. PDF 파일은 Copy & Paste가 가능합니다. PDF 내의 컨텐츠 인쇄는 제한이 없으나, 전체보고서에 대한 제본은 원칙적으로 2부까지만 허용되며, 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위에 준합니다.
US $ 15,750 ₩ 17,658,900 PDF by E-mail (Global License) help
동일 기업의 모든 분들이 이용할 수 있는 라이선스입니다. 이용 인원수에 제한은 없으며, 해외 사업장 및 100% 자회사는 동일 기업으로 간주됩니다. PDF 파일은 Copy & Paste가 가능합니다. PDF 내의 컨텐츠 인쇄는 제한이 없으나, 전체보고서에 대한 제본은 원칙적으로 10부까지만 허용되며, 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위에 준합니다.


재무 어드바이스에 의한 고객 참여 Customer Engagement with Financial Advice
발행일: 2018년 05월 페이지 정보 : 영문 47 Pages

한글목차

테크놀러지를 이용한 재무 어드바이스에 의해 고객 참여를 개선하는 기회에 대해 조사했으며, 현재 서비스를 받고 있지 않은 고객에게 저렴한 요금으로 어드바이스에 대한 액세스를 제공하는 디지털 솔루션, 디지털 솔루션에 의한 고객 참여 개선 등의 정보를 전해드립니다.

1. 주요 요약

2. 어드바이스 시장 개요

3. 고객 타게팅 기회

4. 고객의 채널 기호

5. 고객의 어드바이스 이용

6. 어드바이스 이용 : 자산 가치별

7. 부록

KSM 18.06.01

영문목차

Advisors have a key opportunity to improve customer engagement with financial advice using technology, and must embrace technology to improve access to advice and increase customer engagement. Digital solutions will provide access to advice for a cheaper fee for customers currently underserved because they do not want to pay or cannot afford to access advice. Digital solutions will additionally improve consumer engagement with advice and their finances, even for those currently accessing the advice market. Technology can help customers monitor and manage their finances more frequently and conveniently.

The advice gap is huge in the UK. Over 56% of consumers are not accessing financial advice. Regulators must work with all players in the financial services industry to improve access. They must educate, invest in, and incentivize players to develop technology to do so. Digital solutions will provide access to advice for a cheaper fee for customers currently underserved because they do not want to pay or cannot afford to access advice. Digital solutions will additionally improve consumer engagement with advice and their finances, even for those currently accessing the advice market. Technology can help customers monitor and manage their finances more frequently and conveniently. All players have an opportunity to disrupt this market, as at present there is no specific pocket of players dominating innovation in this space.

Scope

  • 56.5% of consumers are not accessing financial advice.
  • Women, renters, and low affluence individuals are currently underserved by financial advice.
  • Pensions, savings, and investments are the leading areas for which consumers seek advice.

Reasons to buy

  • Develop your advice strategy by understanding how consumers prefer to access advice across different financial products. This includes identifying consumer groups who are not currently accessing advice and understanding how they can be targeted.

Table of Contents

  • Executive Summary
  • Advice Market Overview
  • Customer Targeting Opportunities
  • Customer Channel Preferences
  • Customer Uses of Advice
  • Use of Advice by Asset Value
  • Appendix
Back to Top
아시아 최대 시장정보 제공
전세계에서 발행되고 있는 모든 시장조사보고서를
다루고 있습니다.
사이트에서 검색되지 않는 보고서도 문의 바랍니다.