Global Information
회사소개 | 문의

미국 소비자 조사(2018년) : 은행 지점 및 ATM 동향 및 전략과 지점 전환에 대한 영향

2018 U.S. Consumer Survey: Branch and ATM Trends and Strategies and Impact on Branch Transformation

리서치사 IDC
발행일 2018년 05월 상품 코드 646703
페이지 정보 영문 32 Pages
가격
US $ 4,500 ₩ 5,079,600 PDF by E-mail (Single User License)


미국 소비자 조사(2018년) : 은행 지점 및 ATM 동향 및 전략과 지점 전환에 대한 영향 2018 U.S. Consumer Survey: Branch and ATM Trends and Strategies and Impact on Branch Transformation
발행일 : 2018년 05월 페이지 정보 : 영문 32 Pages

한글목차

미국의 상업은행 지점(브랜치) 이용 현황에 대해 분석했으며, 18세 이상 소비자를 대상으로 실시한 설문조사 결과를 바탕으로 소비자의 계좌 개설 동향, 지점 이용에 관한 만족도와 요망, 기대 등의 정보를 정리하여 전해드립니다.

1. 개요

2. 시장 개요

  • 은행 지점과 ATM 이용 현황
  • 지점용 IT 기술 현황

3. 기술 바이어를 위한 제안

  • 계좌 개설에 관한 선호와 만족도 수준
  • 지점 내부에서의 고객 만족도 수준
  • 지점 이용에 관한 통계 데이터

4. 참고자료

  • 관련 조사
  • 부록
    • 조사 응답자의 인구 구성
  • 요약
LSH 18.06.12

영문목차

This IDC Perspective discusses the U.S. Consumer Banking Channel Preference Survey conducted among 2,501 U.S. residents who are 18 or older and have an active checking account. As 2018 unfolds, there has been an acceleration of branch closures. While we saw a peak in the number of branches in the United States in 2009, with just about 93,000 branches, estimates are that we are losing over 100 branches a month across the United States. Despite this consolidation, the message is clear that consumers and small business customers insist on making the branch an integral part of their retail banking journey, and banks and credit unions need to understand how to invest in the surviving branches.According to Marc DeCastro, research director at IDC Financial Insights, "We have really seen the shift we have been anticipating away from the branch for simple transactions and even for more complex account openings. The transformation needs to focus beyond simply closing branches, although that will be necessary, but also on upgrading the technology in the remaining branches, both for the employees and for customers wanting to self-service certain transactions. The next wave of investment must be on improving the experience by improving the tools provided to the employee and engaging customers once they are in the branch. This will be accomplished using intelligent edge solutions focused on cognitive technology, artificial intelligence, and robotics without losing the human touch."

Executive Snapshot

Situation Overview

  • Branch and ATM Usage Over the Years
  • Statements About Branch Technology

Advice for the Technology Buyer

  • Account Opening Preferences and Satisfaction Levels
  • In-Branch Experience Satisfaction Levels
  • Statistics on Branch Usage

Learn More

  • Related Research
  • Appendix
    • Survey Demographics
  • Synopsis
Back to Top
아시아 최대 시장정보 제공
전세계에서 발행되고 있는 모든 시장조사보고서를
다루고 있습니다.
사이트에서 검색되지 않는 보고서도 문의 바랍니다.