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세계의 클라우드 게임 시장(2018-2022년)

Global Cloud Gaming Market 2018-2022

리서치사 TechNavio (Infiniti Research Ltd.)
발행일 2018년 10월 상품 코드 328058
페이지 정보 영문 107 Pages
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세계의 클라우드 게임 시장(2018-2022년) Global Cloud Gaming Market 2018-2022
발행일 : 2018년 10월 페이지 정보 : 영문 107 Pages

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한글목차

클라우드 게임에 대해

클라우드 게임은 온라인 게임의 일종이며, 게이머는 인터넷에 접속된 디바이스를 통해 게임을 무료 또는 정기 요금을 지불하여 플레이할 수 있습니다. 게임은 원격 서버 또는 게임회사 서버에 저장, 실행, 렌더링됩니다.

Technavio의 애널리스트는 2018-2022년간 세계 클라우드 게임 시장이 30.48%의 연평균 복합 성장률(CAGR)로 성장할 것이라고 예측했습니다.

세계의 클라우드 게임(Cloud Gaming) 시장을 조사 분석했으며, 시장 규모와 성장률, 시장 동향, 시장 성장 촉진요인과 과제, 시장 기회, 주요 벤더 등의 정보를 정리하여 전해드립니다.

목차

제1장 주요 요약

제2장 조사 범위

제3장 조사 방법

제4장 시장 현황

  • 시장 생태계
  • 시장 특성
  • 시장 세분화 분석

제5장 시장 규모

  • 시장 정의
  • 시장 규모(2017년)
  • 시장 규모 및 예측(2017-2022년)

제6장 Five Forces 분석

  • 구매자의 협상력
  • 공급업체의 협상력
  • 신규 진출기업의 위협
  • 대체품의 위협
  • 경쟁 상대의 위협
  • 시장 현황

제7장 시장 세분화 : 종류별

  • 세분화 : 종류별(2017-2022년)
  • 비교 : 종류별
  • 비디오 스트리밍
  • 파일 스트리밍
  • 시장 기회 : 종류별

제8장 시장 세분화 : 플랫폼별

  • 세분화 : 플랫폼별(2017-2022년)
  • 비교 : 플랫폼별
  • 게임기
  • 컴퓨터 디바이스
  • 스마트 TV
  • 모바일 디바이스
  • 시장 기회 : 플랫폼별

제9장 고객 현황

제10장 지역 현황

  • 지역별 세분화(2017-2022년)
  • 지역 비교
  • 아메리카
  • 아시아태평양
  • 유럽, 중동 및 아프리카
  • 시장 기회

제11장 의사결정 프레임워크

제12장 성장 촉진요인과 과제

  • 시장 성장 촉진요인
  • 시장이 해결해야 할 과제

제13장 시장 동향

  • 멀티플레이어 시나리오에서의 클라우드 게임 보급
  • 클라우드 게임 이용 증가
  • 크로스 플랫폼 게임 체험

제14장 벤더 구도

  • 개요
  • 파괴적 혁신

제15장 벤더 분석

  • 대상 벤더
  • 벤더 분류
  • 벤더의 시장 포지셔닝
  • LiquidSky
  • NVIDIA
  • Sony
  • Valve

제16장 부록

  • 약어 리스트
LSH 18.10.15

영문목차

About Cloud Gaming

Cloud gaming is a form of online gaming in which the gamers can play a game via internet-connected devices for free or by paying a subscription fee. The game is stored, executed, and rendered on the remote servers or game company's servers.

Technavio's analysts forecast the Global Cloud Gaming Market to grow at a CAGR of 30.48% during the period 2018-2022.

Covered in this report

The report covers the present scenario and the growth prospects of the global cloud gaming market. To calculate the market size, the report considers the revenue generated based on the type of cloud gaming, which includes video and file streaming.

The market is divided into the following segments based on geography:

  • Americas
  • APAC
  • EMEA

Technavio's report, Global Cloud Gaming Market 2018-2022, has been prepared based on an in-depth market analysis with inputs from industry experts. The report covers the market landscape and its growth prospects over the coming years. The report also includes a discussion of the key vendors operating in this market.

Key vendors

  • LiquidSky
  • NVIDIA
  • Sony
  • Valve

Market driver

  • Easy availability of updated gaming versions
  • For a full, detailed list, view our report

Market challenge

  • Privacy and security concerns in the gaming industry
  • For a full, detailed list, view our report

Market trend

  • Cross-platform gaming experience
  • For a full, detailed list, view our report

Key questions answered in this report

  • What will the market size be in 2022 and what will the growth rate be?
  • What are the key market trends?
  • What is driving this market?
  • What are the challenges to market growth?
  • Who are the key vendors in this market space?
  • What are the market opportunities and threats faced by the key vendors?
  • What are the strengths and weaknesses of the key vendors?

You can request one free hour of our analyst's time when you purchase this market report. Details are provided within the report.

Table of Contents

PART 01: EXECUTIVE SUMMARY

PART 02: SCOPE OF THE REPORT

PART 03: RESEARCH METHODOLOGY

PART 04: MARKET LANDSCAPE

  • Market ecosystem
  • Market characteristics
  • Market segmentation analysis

PART 05: MARKET SIZING

  • Market definition
  • Market sizing 2017
  • Market size and forecast 2017-2022

PART 06: FIVE FORCES ANALYSIS

  • Bargaining power of buyers
  • Bargaining power of suppliers
  • Threat of new entrants
  • Threat of substitutes
  • Threat of rivalry
  • Market condition

PART 07: MARKET SEGMENTATION BY TYPE

  • Segmentation by type
  • Comparison by type
  • Video streaming - Market size and forecast 2017-2022
  • File streaming - Market size and forecast 2017-2022
  • Market opportunity by type

PART 08: MARKET SEGMENTATION BY PLATFORM

  • Segmentation by platform
  • Comparison by platform
  • Gaming consoles - Market size and forecast 2017-2022
  • Computing devices - Market size and forecast 2017-2022
  • Smart TVs - Market size and forecast 2017-2022
  • Mobile devices - Market size and forecast 2017-2022
  • Market opportunity by platform

PART 09: CUSTOMER LANDSCAPE

PART 10: REGIONAL LANDSCAPE

  • Geographical segmentation
  • Regional comparison
  • Americas - Market size and forecast 2017-2022
  • APAC - Market size and forecast 2017-2022
  • EMEA - Market size and forecast 2017-2022
  • Market opportunity

PART 11: DECISION FRAMEWORK

PART 12: DRIVERS AND CHALLENGES

  • Market drivers
  • Market challenges

PART 13: MARKET TRENDS

  • Penetration of cloud gaming in a multiplayer scenario
  • Increasing use of cloud gamification
  • Cross-platform gaming experience

PART 14: VENDOR LANDSCAPE

  • Overview
  • Landscape disruption

PART 15: VENDOR ANALYSIS

  • Vendors covered
  • Vendor classification
  • Market positioning of vendors
  • LiquidSky
  • NVIDIA
  • Sony
  • Valve

PART 16: APPENDIX

  • List of abbreviations

List of Exhibits

  • Exhibit 01: Parent market
  • Exhibit 02: Global gaming market: Segmentation
  • Exhibit 03: Market characteristics
  • Exhibit 04: Market segments
  • Exhibit 05: Market definition - Inclusions and exclusions checklist
  • Exhibit 06: Market size 2017
  • Exhibit 07: Validation techniques employed for market sizing 2017
  • Exhibit 08: Global cloud gaming market - Market size and forecast 2017-2022 ($ mn)
  • Exhibit 09: Global cloud gaming market - Year-over-year growth 2018-2022 (%)
  • Exhibit 10: Five forces analysis 2017
  • Exhibit 11: Five forces analysis 2022
  • Exhibit 12: Bargaining power of buyers
  • Exhibit 13: Bargaining power of suppliers
  • Exhibit 14: Threat of new entrants
  • Exhibit 15: Threat of substitutes
  • Exhibit 16: Threat of rivalry
  • Exhibit 17: Market condition - Five forces 2017
  • Exhibit 18: Type - Market share 2017-2022 (%)
  • Exhibit 19: Comparison by type
  • Exhibit 20: Video streaming - Market size and forecast 2017-2022 ($ mn)
  • Exhibit 21: Video streaming - Year-over-year growth 2018-2022 (%)
  • Exhibit 22: File streaming - Market size and forecast 2017-2022 ($ mn)
  • Exhibit 23: File streaming - Year-over-year growth 2018-2022 (%)
  • Exhibit 24: Market opportunity by type
  • Exhibit 25: Platform - Market share 2017-2022 (%)
  • Exhibit 26: Comparison by platform
  • Exhibit 27: Gaming consoles - Market size and forecast 2017-2022 ($ mn)
  • Exhibit 28: Gaming consoles - Year-over-year growth 2018-2022 (%)
  • Exhibit 29: Computing devices - Market size and forecast 2017-2022 ($ mn)
  • Exhibit 30: Computing devices - Year-over-year growth 2018-2022 (%)
  • Exhibit 31: Smart TVs - Market size and forecast 2017-2022 ($ mn)
  • Exhibit 32: Smart TVs - Year-over-year growth 2018-2022 (%)
  • Exhibit 33: Mobile devices - Market size and forecast 2017-2022 ($ mn)
  • Exhibit 34: Mobile devices - Year-over-year growth 2018-2022 (%)
  • Exhibit 35: Market opportunity by platform
  • Exhibit 36: Customer landscape
  • Exhibit 37: Global cloud gaming market - Market share by geography 2017-2022 (%)
  • Exhibit 38: Regional comparison
  • Exhibit 39: Americas - Market size and forecast 2017-2022 ($ mn)
  • Exhibit 40: Americas - Year-over-year growth 2018-2022 (%)
  • Exhibit 41: Top 3 countries in Americas
  • Exhibit 42: APAC - Market size and forecast 2017-2022 ($ mn)
  • Exhibit 43: APAC - Year-over-year growth 2018-2022 (%)
  • Exhibit 44: Top 3 countries in APAC
  • Exhibit 45: EMEA - Market size and forecast 2017-2022 ($ mn)
  • Exhibit 46: EMEA - Year-over-year growth 2018-2022 (%)
  • Exhibit 47: Top 3 countries in EMEA
  • Exhibit 48: Market opportunity
  • Exhibit 49: Vendor landscape
  • Exhibit 50: Landscape disruption
  • Exhibit 51: Vendors covered
  • Exhibit 52: Vendor classification
  • Exhibit 53: Market positioning of vendors
  • Exhibit 54: LiquidSky - Vendor overview
  • Exhibit 55: LiquidSky - Organizational developments
  • Exhibit 56: LiquidSky - Key offerings
  • Exhibit 57: NVIDIA - Vendor overview
  • Exhibit 58: NVIDIA - Business segments
  • Exhibit 59: NVIDIA - Organizational developments
  • Exhibit 60: NVIDIA - Geographical focus
  • Exhibit 61: NVIDIA - Segment focus
  • Exhibit 62: NVIDIA - Key offerings
  • Exhibit 63: Sony: Vendor overview
  • Exhibit 64: Sony - Business segments
  • Exhibit 65: Sony - Organizational developments
  • Exhibit 66: Sony - Geographical focus
  • Exhibit 67: Sony - Segment focus
  • Exhibit 68: Sony - Key offerings
  • Exhibit 69: Valve - Vendor overview
  • Exhibit 70: Valve - Organizational developments
  • Exhibit 71: Valve - Key offerings
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