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인도네시아의 B2C E-Commerce 시장(2015년)

Indonesia B2C E-Commerce Market 2015

리서치사 yStats.com GmbH & Co. KG
발행일 2015년 08월 상품 코드 306345
페이지 정보 영문 65 Pages/Charts
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인도네시아의 B2C E-Commerce 시장(2015년) Indonesia B2C E-Commerce Market 2015
발행일: 2015년 08월 페이지 정보 : 영문 65 Pages/Charts

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한글목차

인도네시아는 인터넷 보급률이 낮음에도 불구하고, 인터넷 이용자수 세계 4위 시장입니다. 잠재성으로 볼 때 인도네시아는 동남아시아 최대의 B2C E-Commerce 시장이 될 것으로 예측됩니다.

인도네시아의 B2C E-Commerce 시장에 대해 조사 분석했으며, 시장 동향, 매출액 실적과 예측, 시장 점유율, 제품 카테고리, 이용자수, 보급률, 주요 기업 등의 정보를 전해드립니다.

제1장 주요 요약

제2장 개요와 국제적 비교

  • B2C E-Commerce 개요와 국제적 비교
  • 세계 주요 10개국, 인터넷 이용자수별, 인도네시아 포함
  • 세계 주요 10개국, 스마트폰 이용자수별, 인도네시아 포함
  • 아시아태평양 지역의 스마트폰 이용자 비율, 주요 국가별, 인도네시아 포함
  • 아시아태평양 지역의 온라인 쇼핑객 비율, 주요 국가별, 인도네시아 포함
  • 아시아태평양 지역의 총 소매 매출 대비 B2C E-Commerce 매출 비율, 주요 국가별, 인도네시아 포함
  • 아시아태평양 지역에서 과거 3개월 이내에 적어도 1회 온라인 구매한 조사 응답자 비율, 주요 국가별, 인도네시아 포함
  • 아시아태평양 지역의 모바일 쇼핑객 비율, 주요 국가별, 인도네시아 포함
  • 해외 온라인 쇼핑 빈도, 주요 국가별, 인도네시아 포함
  • 인도네시아의 동남아시아 B2C E-Commerce 점유율
  • 동남아시아의 인터넷 보급률, 국가별, 인도네시아 포함
  • 동남아시아의 총 소매 매출 대비 B2C E-Commerce 매출 비율, 국가별, 인도네시아 포함
  • 동남아시아의 온라인 쇼핑에서 가장 많이 이용하는 디바이스, 국가별, 인도네시아 포함, 세계 평균과 비교
  • 동남아시아의 최근 온라인 구매 내역, 이용 디바이스별, 온라인 쇼핑객 대비 비율, 국가별, 인도네시아 포함
  • 동남아시아에서 적어도 주 1회 스마트폰으로 실행하는 활동, 구매 포함, 국가별, 인도네시아 포함, 스마트폰 이용자 대비 비율
  • 동남아시아의 온라인 쇼핑 3대 촉진요인, 국가별, 인도네시아 포함
  • 동남아시아에서 온라인에서의 신용카드 정보 제공을 신용하지 않는 인터넷 이용자 비율, 국가별, 인도네시아 포함, 세계 평균과 비교

제3장 동향

  • B2C E-Commerce 동향 개요
  • 온라인 쇼핑에서 가장 많이 이용하는 디바이스
  • 인터넷 액세스에서 이용한 디바이스
  • 모바일 브라우저 경유로 실행한 활동, 구매 포함
  • 온라인 쇼핑에서 이용한 플랫폼 종류, SNS 포함
  • B2C E-Commerce 규제 동향 개요

제4장 판매와 점유율

  • B2C E-Commerce 매출액
  • 총 소매 매출 대비 B2C E-Commerce 매출 비율
  • E-Commerce 매출

제5장 인터넷 이용자와 온라인 쇼핑객

  • 인터넷 보급률
  • 인터넷 이용자수와 보급률
  • 인터넷 이용자수, 전년대비
  • 온라인 쇼핑객 비율
  • 온라인에서 실행한 활동, 온라인 구매 포함
  • 온라인 쇼핑객과 인터넷 이용자 내역, 성별
  • 과거 6개월 이내 온라인 지출 내역

제6장 제품

  • 온라인 구매 제품 카테고리
  • 향후 6개월간 온라인 구매 예정인 제품 카테고리

제7장 결제

  • 온라인 쇼핑에서 추천되는 결제 방법
  • 온라인 쇼핑에서 이용한 온라인 결제 방법

제8장 배송

  • 온라인 쇼핑에 관한 우려
  • E-Commerce 웹사이트를 선택하는 기준, 안전한 거래·배송 포함

제9장 기업

  • E-Commerce 기업 개요
  • 구매에서 이용한 E-Commerce 웹사이트
  • 주요 E-Commerce 웹사이트 순위
  • 현지의 주요 10개 E-Commerce 웹사이트, 웹사이트 순위별
LSH 15.09.08

영문목차

OVERVIEW

Countries Covered: Indonesia.

Questions Covered in the report:

  • How large is the B2C E-Commerce Market in Indonesia and what are its prospects?
  • How does Indonesia compare to other countries in Southeast Asia and in Asia-Pacific by criteria related to B2C E-Commerce?
  • What trends can be observed in the online retail market in Indonesia?
  • Who are the largest competitors in this market?

Key Findings:

Indonesia to become the largest B2C E-Commerce market in Southeast Asia

The fourth most populous country worldwide, Indonesia, ranks in the top 10 global markets by number of Internet users, despite low Internet penetration. Although only a low double-digit share of Internet users in the country makes purchases online, Indonesia is reported to have the potential to become by far the largest of the B2C E-Commerce markets in Southeast Asia, due to anticipated rapid growth.

Indonesia is a “mobile first” country. Mobile phones were used by the majority of Internet users in Indonesia to access the web in 2014, and were furthermore the device most used by online shoppers to make purchases online. Smartphone penetration is growing, expected to top 100 million users and rank Indonesia among the top 5 countries worldwide by number of smartphone users, within the next three years. Additionally, clothing and other fashion-related items were the most purchased online product category last year, while the payment method most preferred by online shoppers was bank transfer.

As the E-Commerce landscape evolves in Indonesia, the competition is dominated by marketplaces. The most popular E-Commerce website in Indonesia, Lazada, combined online retailing with the marketplace model and achieved triple-digit growth across Southeast Asia last year. It also attracted additional investment, as did two other marketplaces, Tokopedia and Elevenia. Meanwhile, the two major online classifieds websites in the country, OLX and Berniaga, formed a joint venture under the OLX brand to compete together in the increasingly competitive and booming E-Commerce industry.

COMPANIES MENTIONED

  • 701Search
  • Amazon
  • DOKU
  • Indonetwork.co.id
  • Lazada.co.id
  • OL Shop
  • Tokobagus
  • Zalora.co.id
  • Alibaba
  • Berniaga
  • Facebook
  • kaskus
  • Naspers
  • OLX Indonesia
  • Tokopedia. Elevenia.co.id

For individual Market Report purchases:

  • 1. A “Single User License” means that only one (1) individually named user of an organization shall be entitled to access the report
  • 2. A “Site License” means that up to ten (10) users within a given geographical location (i.e. country) of an organization shall be entitled to access the report
  • 3. A “Global Site License” means that up to ten (10) worldwide users of an organization shall be entitled to access the report

In all cases, the term “organization” refers to the purchaser's specific company only and excludes any third parties, including affiliates. All purchases are bound by yStats.com GmbH & Co. KG official terms & Conditions.

Table of Contents

1. Management Summary

2. Overview and International Comparisons

  • B2C E-Commerce Overview and International Comparisons, August 2015
  • Top 10 Countries Worldwide by Number of Internet Users, incl. Indonesia, in millions, 2013 – 2018f
  • Top 10 Countries Worldwide by Number of Smartphone Users, incl. Indonesia, in millions, 2013 – 2018f
  • Smartphone User Penetration in Asia-Pacific, by Selected Countries, incl. Indonesia, in % of Population, 2012 – 2018f
  • Online Shopper Penetration in Asia-Pacific, by Selected Countries, incl. Indonesia, in % of Internet Users, 2013 – 2018f
  • B2C E-Commerce Share of Total Retail Sales in Asia-Pacific, by Selected Countries, incl. Indonesia, in %, 2013 – 2018f
  • Share of Respondents who Made at Least One Purchase Online in the Previous Three Months in Asia-Pacific, by Selected Countries, incl. Indonesia, in %, Q4 2014
  • Mobile Shopper Penetration in Asia-Pacific, by Selected Countries, incl. Indonesia, in % of Respondents, 2012 - 2014
  • Breakdown of Frequency of Cross-Border Online Shopping, in % of Online Shoppers, by Selected Countries, incl. Indonesia, April 2015
  • Share of Indonesia of B2C E-Commerce Sales in Southeast Asia, in % and in USD billion, 2018f
  • Internet Penetration in Southeast Asia, by Country, incl. Indonesia, in % of Population, 2014
  • B2C E-Commerce Share of Total Retail Sales in Southeast Asia, by Country, incl. Indonesia, in %, 2013
  • Devices Most Used for Online Shopping in Southeast Asia, by Country, incl. Indonesia, Compared to Global Average, in % of Online Shoppers, Q1 2014
  • Breakdown of the Last Online Purchase in Southeast Asia, by Device Used, in % of Online Shoppers, by Country, incl. Indonesia, 2014/Q1 2015
  • Activities Carried Out on Smartphones at Least Weekly in Southeast Asia, incl. Purchase, by Country, incl. Indonesia, in % of Smartphone Users, 2014/Q1 2015
  • Top 3 Drivers of Online Shopping in Southeast Asia, by Countries, incl. Indonesia, Q1 2014
  • Share of Internet Users Who Do Not Trust to Provide Credit Card Information Online in Southeast Asia, by Country, incl. Indonesia, Compared to Global Average, in % of Internet Users, Q1 2014

3. Trends

  • B2C E-Commerce Trends Overview, August 2015
  • Devices Most Used for Online Shopping, in % of Online Shoppers, Q1 2014
  • Devices Used to Access the Internet, in % of Internet Users, 2014
  • Activities Carried Out via Mobile Browser, incl. “Shopping”, in % of Mobile Internet Users, September 2014
  • Types of Platforms Used for Online Shopping, incl. “Social Network”, in % of Internet Users, 2014
  • Overview of B2C E-Commerce Regulatory Trends, August 2015

4. Sales & Shares

  • B2C E-Commerce Sales, in USD million, 2009 & 2014
  • B2C E-Commerce Share of Total Retail Sales, in %, 2013 – 2018f
  • E-Commerce Sales, in USD billion, 2014 & 2016f
  • E-Commerce Sales, in USD billion, 2013 – 2015f

5. Internet Users & Online Shoppers

  • Internet Penetration, in % of Individuals, 2010 - 2014
  • Number of Internet Users and Penetration, in millions and in % of Individuals, 2010 - 2014
  • Number of Internet Users, in millions, and in % Year-on-Year Change, 2013 – 2018f
  • Online Shopper Penetration, in % of Internet Users, 2013 – 2018f
  • Activities Carried Out Online, incl. Online Purchase, in % of Internet Users, 2014
  • Breakdown of Online Shoppers and Internet Users, by Gender, in %, 2014
  • Breakdown of Online Spending in the Previous 6 Months, in % of Online Shoppers, 2014

6. Products

  • Product Categories Purchased Online, in % of Online Shoppers, 2014
  • Product Categories to Purchase Online in the Next 6 Months, in % of Internet Users, Q1 2014

7. Payment

  • Breakdown of Preferred Payment Methods in Online Shopping, in % of Online Shoppers, 2014
  • Online Payment Methods Used in Online Shopping, in % of Online Shoppers, 2014

8. Delivery

  • Concerns Related to Online Shopping, incl. Shopping Costs, in % of Internet Users, Q1 2014
  • Criteria for Choosing an E-Commerce Website, incl. “Safe Transactions and Delivery”, in % of Online Shoppers, 2014

9. Players

  • E-Commerce Player Overview, August 2015
  • E-Commerce Websites Purchased From, in % of Online Shoppers, 2014
  • Ranking of Selected E-Commerce Websites, by Unique Visitors, in thousands, and in % Reach of Total Unique Visitors to E-Commerce Websites, July 2014
  • Top 10 Local E-Commerce Websites, by Website Rank, incl. Website Visits, Time Spent on Website, Page Views and Bounce Rate, July 2015
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