Global Information
회사소개 | 문의 | 비교리스트

디지털 경제 소프트웨어 전략

Digital Services

리서치사 Analysys Mason
발행정보 연간구독 상품 코드 294423
페이지 정보 영문 Subscription Program
가격
자세한 내용은 문의바랍니다.

디지털 경제 소프트웨어 전략 Digital Services
발행정보 : 페이지 정보 : 영문 Subscription Program

Analysys Mason의 디지털 경제 소프트웨어 전략(Digital Economy Software Strategies) 조사 프로그램은 통신서비스사업자(CSP)의 디지털 경제 참여에 관한 조사 및 상세한 분석 정보를 제공합니다. 본 프로그램에는 경영상 핵심 역량, CSP 사업 및 경영 지원 유스케이스, 벤더 및 파트너의 기능 등에 관한 분석 정보가 포함되어 있습니다. 또 디지털 경제 밸류체인 속에서 활동하기 위해 CSP가 무엇을 하고 있는지 뿐만 아니라 CSP가 경영상 그것을 어떻게 행하고 있는지에 대한 상세한 정보도 제공합니다. 이와 같이 본 프로그램은 수요측의 발전 촉진요인을 분석하는 다른 Analysys Mason의 조사 프로그램과 함께 이용해야 할 필수 프로그램입니다.

조사 대상 범위

본 프로그램은 CSP에게 아래와 같은 사항을 실행 가능하게 하는 소프트웨어 전략을 분석합니다.

  • 밸류체인에서의 중요 링크에 참여하여 각 기업이 디지털 소매업에서 얻는 가치의 더 큰 부분을 파악
  • 새로운 디지털 경제 비지니스에 참여하기 위해서 보유하는 강점을 활용
  • 제공 서비스와 직접 경쟁하는 OTT 기업으로부터 보호
  • 소비자 및 기업에게 제공하고 있는 서비스 및 상품 판매를 향상시키기 위해서 최신 디지털 소매 방식을 이용

다른 곳에서 제공하는 프로그램의 대부분은 무엇을 해야할지를 제시할 뿐입니다. Analysys Mason의 프로그램은 어떻게 그것을 실행할지에 대해 설명하고 제안합니다.

주요 테마

  • 신규 사업 참여 : B2C 및 B2B용 M2M, 청구 서비스, 클라우드 기반 서비스 참여 및 지원을 위한 소프트웨어 전략
  • 기업가적인 비지니스 실현 : 네트워크 API를 개방하기 위한 소프트웨어 전략과 각 기업의 CSP 서비스 혁신적 이용을 장려하기 위한 경영 지원 제공
  • 최신 e-retailer : 최신 소매 방법을 이용한 맞춤화된 서비스 및 상품의 멀티 채널 마케팅을 위한 CSP 운영 구조
프로그램의 성과물 : 디지털 경제 소프트웨어 전략
성과물의 종류발행 횟수(12개월)
전략적 보고서 : CSP가 경영 및 전략적인 사업상 강점을 어떻게 활용하며, 확대되는 디지털 경제에서 자사의 제공 제품을 통해 더 많은 매출을 얻고 있는지에 관한 전략적 자원 및 핵심 역량에 대한 견해1회
견해 : 특정 유스 케이스(우수 사례 연구, 혁신적인 비지니스 모델, 특정 서비스 예측, 기술 동향)로 초점을 맞춘 분석3회
코멘트 : 최신 산업 발전에 대한, 정보를 바탕으로 한 의견5회
사례 연구 : CSP가 얼마나 혁신적인 방법으로 디지털 경제에 참여했는지를 나타내는 예5회
LSH 14.06.20

OVERVIEW

This programme helps operators to understand the opportunities and challenges of offering a broader range of digital services, such as mobile financial services, digital advertising, identity management, healthcare and commerce enablement as well as new opportunities that are emerging with technologies such as VR and AR. The programme focuses on revenue growth strategies outside of core telecoms services and media/entertainment.

KEY THEMES

  • Global and regional market sizing of key digital service areas (mobile financial services, digital advertising, m-commerce and identity management).
  • Strategy reports and comments on the opportunity and strategies for operators in each sector (for example, the opportunity for telecoms operators in healthcare).
  • Identification of best practices from peers and tech giants such as Apple, Google or Tencent.

RECENTLY PUBLISHED

Strategy reports: key issues

  • Operator strategies for investing in digital services
  • Telecoms operator growth strategies: case studies and analysis (volume III)
  • External data monetisation: the opportunity for operators
  • Operator strategies for maximising partnerships with value-added service providers
  • Opportunities and challenges for operators in consumer AI

Forecasts, datasets and primary research

  • COVID-19 scenarios for telecoms operator service revenue: worldwide forecasts 2019-2024
  • Digital service opportunities for operators: worldwide trends and forecasts 2019-2024
  • Connected Consumer Survey 2019: digital services (Australia and New Zealand; emerging Asia-Pacific; Europe and the USA; the Middle East; and sub-Saharan Africa)
  • Digital economy initiatives tracker 2Q 2020

COMING IN THE NEXT FEW MONTHS

Strategy reports: key issues

  • Mobile financial services: case studies and analysis
  • Operator growth strategies (Volume IV): case studies and analysis
  • Consumer 5G use cases: operator strategies for AR/MR in contextual services
  • Operators involvement in health tracking, healthcare provision and insurance

Forecasts, datasets and primary research

  • Digital economy initiatives tracker 3Q 2020
  • Connected Consumer Survey 2020: digital services (Australia and New Zealand; emerging Asia-Pacific; Europe and the USA; the Middle East; and sub-Saharan Africa)
  • Digital service opportunities for operators: trends and forecasts 2020-2025
Back to Top
전화 문의
F A Q