Global Information
회사소개 | 문의 | 비교리스트

중국의 관광 시장

China Tourism

리서치사 Fitch Solutions, Inc.
발행정보 연간구독 상품 코드 940154
페이지 정보 영문 43 Pages
가격
US $ 1,415 ₩ 1,664,000 PDF by E-mail (Single User License) - Includes 3 FREE Quarterly Updates


중국의 관광 시장 China Tourism
발행정보 : 페이지 정보 : 영문 43 Pages

중국의 관광 업계는 신종 코로나바이러스 감염증(COVID-19) 팬데믹의 심각한 영향을 받고 있습니다. 2020년 중에는 관광 목적으로 외국으로부터 중국을 방문하는 움직임이 제한될 전망이며, 향후 아시아태평양에서의 관광이 회복된다고 해도 관광객 대부분이 태국이나 베트남에 관심을 가질 가능성이 높기 때문에 중국의 관광 시장 회복은 지연될 것으로 보입니다. 현재 중국의 관광 업계를 지탱하고 있는 것은 정부의 이동 규제 완화에 따라 2020년 5월 이후 회복 조짐을 보이고 있는 국내 관광 수요입니다. 해외로부터의 관광객이 저조한 가운데 국내 관광객이 호텔이나 음식 업계를 지지하는 상황이 이어지지만, 새로운 감염이 일어날 위험, 세계 경제 약체화, 중국과 미국의 긴장감 상승 등 불안 요인도 적지는 않습니다.

중국의 관광 시장을 조사했으며, 중국의 업계 전망과 위험, 아시아태평양의 업계 위험, 경쟁 상황, 제13차 5개년 계획 요점 등의 정보를 제공합니다.

목차

  • 주요 견해
  • SWOT 분석
  • 업계 예측
  • 업계 위험/보상 지수
  • 아시아태평양의 관광 업계 위험/보상 지수
  • 중국의 관광 업계 위험/보상 지수
  • 시장 개요
  • 경쟁 상황
  • 제13차 5개년 계획
  • 제13차 5개년 계획 요점
  • 조사 방법
KSM 20.09.04

Key View: The Chinese tourism industry will face severe headwinds stemming from the Covid-19 pandemic; both the massive domestic tourism segment and the smaller international market face an unprecedented downtrend. At present, we expect the domestic tourism component to begin recovering from H220 as new government regulations allow greater domestic travel within the national borders. China's recovery in the international tourism sector will be restricted over the coming years as prospective holiday makers will look towards mainstream destinations such as Thailand and Vietnam once an APAC region tourism demand is unlocked. The risks to our forecast are heavily weighed to the downside owing to the chances of another wave of infections over Q420-H121, the global economic softness and the rising geopolitical tensions between Beijing and the US.

Table of Contents

  • Key View
  • SWOT
  • Industry Forecast
  • Industry Risk/Reward Index
  • Asia Pacific Tourism Risk/Reward Index
  • China Tourism Risk/Reward Index
  • Market Overview

Competitive Landscape

  • 13th Five-Year Plan
  • 13th Five-Year Plan: Key Points
  • Tourism Methodology
Back to Top
전화 문의
F A Q