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AR/VR(증강현실/가상현실) 디스플레이 기술

Display Technology in Augmented and Mixed Reality

리서치사 ABI Research
발행일 2018년 01월 상품 코드 601336
페이지 정보 영문 23 Pages, 5 Tables, 1 Chart, 4 Figures
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AR/VR(증강현실/가상현실) 디스플레이 기술 Display Technology in Augmented and Mixed Reality
발행일 : 2018년 01월 페이지 정보 : 영문 23 Pages, 5 Tables, 1 Chart, 4 Figures

중공업을 비롯하여 미디어 및 엔터테인먼트에 이르기까지 모든 산업에서 증강현실(AR) 이용이 확대되고 있습니다. 개발 키트 활용에 의해 모바일 디바이스에서의 AR 이용 가능성도 높아지고 있습니다. 또한 투명 디스플레이와 OLED 등의 새로운 디스플레이 기술 개발과 보급이 AR 이용 환경 정비에 도움이 되고 있습니다.

세계의 AR/VR(증강현실/가상현실)용 디스플레이 기술 시장을 분석했으며, 기술 및 제품 개요, 활용 방법, 현재 및 향후의 기술 개발 동향, 시장 규모 동향 전망, 향후 해결해야 할 과제와 해결책 등에 대해 전해드립니다.

제1장 개요

제2장 주요 제안

  • 잠재적 고객을 위한 제안
  • 디스플레이/각종 디바이스 제조업체를 위한 제안
  • 모바일 통신 기업을 위한 제안
  • 컨텐츠 제작 및 개발 기업을 위한 제안

제3장 시장 동향

  • 현재
  • 향후

제4장 시장 예측

제5장 기업 개요

  • Apple
  • Avegant
  • DigiLens
  • Himax
  • Kopin
  • Lumus
  • Magic Leap
  • Meta
  • Microsoft
  • Mira
  • Royole

본문에서 언급된 기업

  • Apple Inc.
  • Vuzix
  • Magic
  • Microsoft Corporation
  • Kopin Corporation
  • Google
  • Quanta
LSH 18.02.08

Augmented reality (AR), when viewed holistically, spans many markets, technologies, and services. Consumers and enterprises are participating, with use cases spanning from heavy industry to media and entertainment. At the heart of all of these use cases are the hardware components making up AR devices, whether they be head-worn or mobile devices. While each component is critical to device functionality, the most user-facing and noticeable component to AR is the display.

Mobile devices are currently in the AR spotlight on the back of Apple ARKit and Google ARCore SDKs, and with the expected uptick in AR usage for these mobile devices, discussions surrounding display types, benefits/drawbacks, and novel mobile display paths will come into play. With head-worn devices, the discussion surrounding displays is more varied. Microdisplays and waveguides, glanceable and direct see-through displays, OLED and LCOS, and more are examined along with the impact and use cases surrounding these technologies and ideas.

This research looks at some of the primary display types for both mobile devices and smart glasses. Technical details, current trends, market sizing, companies to watch, and future market potential are covered.

Table of Contents

1. EXECUTIVE OVERVIEW

2. KEY RECOMMENDATIONS

  • 2.1. For Potential Customers
  • 2.2. For Display Providers and Device OEMS
  • 2.3. For Mobile Players
  • 2.4. For Content Creators and Developers

3. MARKET TRENDS

  • 3.1. Present
  • 3.2. Future

4. MARKET FORECASTS

5. COMPANY PROFILES

  • 5.1. Apple
  • 5.2. Avegant
  • 5.3. DigiLens
  • 5.4. Himax
  • 5.5. Kopin
  • 5.6. Lumus
  • 5.7. Magic Leap
  • 5.8. Meta
  • 5.9. Microsoft
  • 5.10. Mira
  • 5.11. Royole

Companies Mentioned:

  • Apple Inc.
  • Vuzix
  • Magic
  • Microsoft Corporation
  • Kopin Corporation
  • Google
  • Quanta
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