Global Information
회사소개 | 문의

사우디아라비아의 통신 시장 리포트

Saudi Arabia Telecoms Market Report 2018

리서치사 Analysys Mason
발행일 2018년 12월 상품 코드 251006
페이지 정보 영문 18 Slides
가격
US $ 1,999 ₩ 2,282,000 PPTX, PDF and Excel by E-mail (Single User License)


사우디아라비아의 통신 시장 리포트 Saudi Arabia Telecoms Market Report 2018
발행일 : 2018년 12월 페이지 정보 : 영문 18 Slides

이 페이지에 게재되어 있는 내용은 최신판과 약간 차이가 있을 수 있으므로 영문목차를 함께 참조하여 주시기 바랍니다. 기타 자세한 사항은 문의 바랍니다.

KPI, 가입자, 보급률, 매출 및 ARPU 데이터를 포함한 사우디아라비아 통신(Telecom) 시장의 종합적 개요를 제공하고, 고정 및 모바일 통신 시장의 주요 기업 전략 분석, 시장 점유율 데이터와 오퍼레이터의 인프라 상황, 시장 동향과 새로운 기회에 주목한 시장 전망 분석 등의 정보를 전해드립니다.

1. 조사 대상 기업

  • Bayanat Al Oula
  • Etihad Atheeb Telecom Company (GO Telecom)
  • Etihad Etisalat (Mobily)
  • Integrated Telecom Company (ITC)
  • Saudi Telecom Company (STC)
  • Zain Saudi Arabia

2. 조사 대상 데이터

  • 고정 통신 시장
    • 접속
      • 음성 전체(내로우밴드 및 VoBB)
      • 내로우밴드
      • VoBB
      • 브로드밴드 전체
      • 브로드밴드(액세스 기술별) : DSL, 케이블 모뎀, FTTH/B, BFWA, 기타
      • IPTV
      • 다이얼업 인터넷
      • 세대 보급률(음성 및 브로드밴드)
    • 매출 및 ARPU
      • 서비스 매출
      • 서비스 매출 : GDP비
      • 서비스 매출 : 1인/1개월당
      • 소매 매출
      • 소매 매출 : GDP비
      • 소매 매출 : 1인/1개월당
      • 소매 매출(서비스 종류별) : 음성, 다이얼업 인터넷, 브로드밴드 서비스, 비지니스 네트워크 서비스
      • 음성 ARPU/1개월당
      • 브로드밴드 ARPU/1개월당
    • 트래픽
      • 고정 발신 시간
      • 발신 MoU : 액티브 접속당
    • 오퍼레이터 수준 메트릭스/시장 점유율
      • 브로드밴드 가입자 : 주요 브로드밴드 오퍼레이터별( 및 관련 시장 점유율, 전년대비 변동율)
  • 모바일 통신 시장
    • 접속
      • 전체(단말기+모바일 브로드밴드, M2M 제외)
      • 선불 및 계약별, 선불 점유율
      • 인구 보급률 : 전체, 선불 및 계약형
      • 3G
      • 단말기 : 스마트폰 및 기본 단말기별
      • 단말기 인구 보급률
      • 브로드밴드
      • 브로드밴드 인구 보급률
    • 매출 및 ARPU
      • 서비스 매출
      • 서비스 매출 : GDP비
      • 서비스 매출 : 1인/1개월당
      • 서비스 매출별 : 선불 및 계약별, 선불 점유율
      • 서비스 매출별 : 음성 및 데이터별, 서비스 매출에서 차지하는 데이터 비율
      • 소매 매출
      • 소매 매출 : GDP비
      • 소매 매출 : 1인/1개월당
      • 음성 및 데이터별
      • ARPU/1개월당(전체, 선불 및 계약형)
    • 트래픽
      • 모바일 발신 시간(MoU)
      • 발신 MoU : 액티브 접속당
    • 오퍼레이터 수준 메트릭스/시장 점유율
      • 접속( 및 관련 시장 점유율)
  • 통신 시장 전체(고정 및 모바일)
    • 음성 접속
    • 브로드밴드 접속
    • 서비스 매출
    • 서비스 매출 : GDP비
    • 서비스 매출 : 1인/1개월당
    • 소매 매출
    • 소매 매출 : GDP비
    • 소매 매출 : 1인/1개월당
    • 소매 매출 : 음성 및 데이터별
    • 발신 시간
KSM 14.10.28

This country report and accompanying data annex provide a comprehensive overview of Saudi Arabia's telecoms market, including KPIs and data on subscribers, penetration, revenue and ARPU. The report analyses the strategies of major players in the country's fixed and mobile telecoms markets, and includes market share data and operators' infrastructure status.

COMPANY COVERAGE:

This report includes information on the following players in Saudi Arabia's telecoms market.

  • Etihad Etisalat (Mobily)
  • Saudi Telecom Company (STC)
  • Zain Saudi Arabia

DATA COVERAGE:

Analysys Mason's country report data annexes provide a range of key metrics for each country's telecoms market. Figures are supplied for each year since 2007. The data annex was last updated in November 2018. Metrics include the following.

Fixed telecoms marketMobile telecoms market

Connections

  • Total voice (narrowband and VoBB)
  • Narrowband
  • VoBB
  • Total broadband
  • Broadband split by access technology: DSL, cable modem, FTTH/B, BFWA and other
  • IPTV
  • Dial-up Internet

Connections

  • Total (handset plus mobile broadband, excluding M2M)
  • Split by prepaid and contract, and prepaid share
  • Population penetration for total, prepaid and contract
  • 2G/3G/4G
  • Handset, and split by smartphone and basic
  • Handset population penetration
  • Broadband
  • Broadband population penetration
  • M2M
  • M2M penetration

Revenue and ARPU

  • Service revenue
  • Service revenue as percentage of GDP
  • Service revenue per head of population per month
  • Retail revenue (defined as service revenue minus wholesale revenue)
  • Retail revenue as percentage of GDP
  • Retail revenue per head of population per month
  • Retail revenue split by type of service: voice, broadband, dial-up Internet, business network services
  • Broadband retail revenue as a percentage of fixed retail revenue
  • Voice ASPU per month
  • Broadband ASPU per month

Revenue and ARPU

  • Service revenue
  • Service revenue as percentage of GDP
  • Service revenue per head of population per month
  • Service revenue split by prepaid and contract, and prepaid share
  • Service revenue split by voice, messaging and data, and data as percentage of service revenue
  • Retail revenue (defined as service revenue minus wholesale revenue)
  • Retail revenue as percentage of GDP
  • Retail revenue per head of population per month
  • Split by voice, messaging and data
  • ARPU per month (total, prepaid and contract)

Traffic

  • Fixed-originated minutes
  • Outgoing MoU per active connection

Traffic

  • Mobile-originated minutes
  • Outgoing MoU per active connection
  • Mobile data traffic
  • Total data traffic per connection

Operator-level metrics/market share

  • Broadband subscribers by major broadband operator (and associated market share and year-on-year changes)

Operator-level metrics/market share

  • Connections (and associated market share and year-on-year changes)

Total telecoms market (fixed and mobile)

  • Voice connections
  • Broadband connections
  • Service revenue
  • Service revenue as percentage of GDP
  • Service revenue per head of population per month
  • Retail revenue (defined as service revenue minus wholesale revenue)
  • Retail revenue as percentage of GDP
  • Retail revenue per head of population per month
  • Retail revenue split by voice and data
  • Originated minutes

 

ABOUT THE AUTHOR:

Karim Yaici Senior Analyst, Research

Karim Yaici is a lead analyst for Analysys Mason's The Middle East and Africa regional research programme. His primary areas of specialisation include operators' digital strategies, new telecoms opportunities and challenges, and consumer trends in MEA. He is also a regular speaker and moderator at regional telecoms events.

Karim has provided recommendations to operators, telecoms solution vendors and regulatory bodies on areas encompassing market review, investment potential, best practices and strategic responses to competitive threats. He has also carried out a number of operational benchmarking studies and contributed extensively to the market assessment and forecasting of different verticals in the telecoms industry.

Prior to joining Analysys Mason, Karim was an associate analyst at Ovum, where he authored reports on mobile accessories and mobile applications. Earlier in his career, he worked as a research engineer at Vodafone.

Karim holds an MSc in Information Systems Management from the University of Southampton and a PhD in human-computer interaction from the University of Surrey.

Back to Top
전화 문의
이용안내