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신흥 아시아태평양의 유료 TV 서비스 : 동향과 예측(2017-2022년)

Pay-TV Services in Emerging Asia-Pacific: Trends and Forecasts 2017-2022

리서치사 Analysys Mason
발행일 2018년 01월 상품 코드 376353
페이지 정보 영문 12 slides
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신흥 아시아태평양의 유료 TV 서비스 : 동향과 예측(2017-2022년) Pay-TV Services in Emerging Asia-Pacific: Trends and Forecasts 2017-2022
발행일 : 2018년 01월 페이지 정보 : 영문 12 slides

신흥 아시아태평양의 유료 TV(Pay TV) 시장에 대해 조사했으며, 유료 TV 세대수, 서비스, 지출 및 가입자당 평균 지출(ASPU) 예측, 유료 TV 플랫폼별 예측(케이블(아날로그, 디지털), IPTV, 유료 DTT, 위성(DTH), OTT 비디오), 지역 전체(EMAP) 및 국가별 예측, 시장 동향과 성장 촉진요인, 주요 국가 개요 등의 정보를 정리하여 전해드립니다.

1. 목차

  • 지역 예측과 국가별 비교
  • 신흥 아시아태평양 : IPTV는 성공을 거둘 것이나, 지출 및 가입자 증가 측면에서 가장 큰 승리자는 OTT-to-the-TV-set가 될 것
  • 신흥 아시아태평양 : 번들링, 프라이버시, 디지털 마이그레이션이 이 지역에서 시장 성장을 촉진하는 주요인
  • 신흥 아시아태평양 : 케이블을 희생시키는 IPTV와 위성 서비스의 강력한 성장
  • 신흥 아시아태평양 : OTT의 성장은 안정적이지만 중장기적으로 대부분 시장에서 기존 유료 TV를 희생시키지는 않을 것
  • 신흥 아시아태평양 : IPTV와 위성은 케이블보다 큰 성장 가능성
  • 국가별 예측
  • 중국 : OTT 비디오는 기존 유료 TV 플랫폼보다 가치와 규모가 빠른 속도로 확대될 것
  • 인도 : Reliance Jio의 파이버에 대한 야망이 인도의 유료 TV 사업을 만들거나 부술 가능성
  • 인도네시아 : Telekom Indonesia의 야심적인 트리플 플레이 전략은 2017년 이후 더블 플레이 TV를 지지할 것
  • 말레이시아 : 인프라 투자는 IPTV 및 OTT 비디오 서비스의 성장을 촉진할 것
  • 필리핀 : 위성 서비스가 계속해서 시장을 견인하고, 저작권 침해가 성장을 억제할 것
  • 태국 : 오퍼레이터가 OTT 서비스에 초점을 맞추고 있기 때문에 기존 유료 TV 가입자수 증가는 억제될 전망
  • 베트남 : 오퍼레이터의 파이버 계획이 예측기간 후반에 증가하기 때문에 케이블의 성장은 IPTV 성장에 의해 대체될 것
  • 예측 방법과 전제조건
  • 저자 및 Analysys Mason 소개
LSH 18.01.22

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"Cable subscriptions will decline as IPTV and satellite thrive, but OTT casts a shadow over traditional pay-TV growth."

The Chinese market dominates the emerging Asia--Pacific region, accounting for 59% of all connections, but the dynamics across the region vary greatly and the interplay between cable, IPTV, satellite and OTT video services will differ from country-to-country.

This report provides:

  • forecasts for the number of pay-TV households, services, spend and average spend per user (ASPU)
  • forecasts split by pay-TV platform: cable (analogue and digital), IPTV, pay DTT, satellite and OTT video delivered to the TV set
  • forecasts for seven individual countries and the emerging Asia--Pacific (EMAP) region as a whole
  • an overview of the trends and drivers in the market
  • top-level overviews of the key countries in the region.

Geographical coverage

Region
  • Emerging Asia--Pacific

Countries

  • China, India, Indonesia, Malaysia, Philippines, Thailand, Vietnam.

Table of Contents

  • 5. Regional forecasts and cross-country comparison
  • 6. Emerging Asia-Pacific: IPTV will thrive, but the greatest winner in terms of spend and subscriber growth will be OTT-to-the-TV-set
  • 7. Emerging Asia-Pacific: Bundling, piracy and digital migration are some of the key factors that affect growth in the region
  • 8. Emerging Asia-Pacific: Strong growth in IPTV and satellite services will be at the expense of cable
  • 9. Emerging Asia-Pacific: OTT growth will be strong, but not at the expense of traditional pay TV in most markets in the short-to-medium term
  • 10. Emerging Asia-Pacific: IPTV and satellite have greater growth prospects than cable
  • 11. Individual country forecasts
  • 12. China: OTT video will increase in value and scale at a faster rate than traditional pay TV from 2017 onwards
  • 13. India: Reliance Jio's fibre aspirations will make or break the Indian pay-TV business
  • 14. Indonesia: Telekom Indonesia's ambitious triple-play strategy will help to double pay-TV from 2017 onwards
  • 15. Malaysia: Infrastructure investment will drive growth in IPTV and OTT video services
  • 16. Philippines: Satellite services will continue to lead the market, while piracy will subdue growth
  • 17. Thailand: Growth in the number of traditional pay-TV subscribers will be limited as operators focus on OTT services
  • 18. Vietnam: Cable growth will be supplanted by IPTV growth as operator fibre plans ramp up later in the forecast period
  • 19. Forecast methodology and assumptions
  • 20. Our spend forecasts focus on linear and on-demand content to the TV set
  • 21. Our definitions of 'OTT-video-to-the-TV' services
  • 22. About the author and Analysys Mason
  • 23. About the author
  • 24. Analysys Mason's consulting and research are uniquely positioned
  • 25. Research from Analysys Mason
  • 26. Consulting from Analysys Mason

List of figures

  • Figure 1: Pay-TV spend by service type and ASPU for traditional and OTT-to-the-TV-set services, emerging Asia-Pacific, 2014-2022
  • Figure 2: Pay-TV spend and growth rates by service type, emerging Asia-Pacific, 2016-2022
  • Figure 3: Pay-TV connections and growth rates by type, emerging Asia-Pacific, 2016-2022
  • Figure 4: Selected factors that affect the take-up and value of pay-TV services in emerging Asia-Pacific
  • Figure 5: Pay-TV connections and ASPU by access technology, merging Asia-Pacific, 2014-2022
  • Figure 6: Household penetration of traditional pay-TV services, emerging Asia-Pacific countries, 2014-2022
  • Figure 7: OTT-to-the-TV-set subscription penetration, emerging Asia-Pacific countries, 2014-2022
  • Figure 8: Traditional pay-TV connections by technology and OTT-video-to-the-TV-set penetration by country, emerging Asia-Pacific, 2022
  • Figure 9: Household penetration of pay TV by access technology, China, 2014-2022
  • Figure 10: Household penetration of pay TV by access technology, India, 2014-2022
  • Figure 11: Household penetration of pay TV by access technology, Indonesia, 2014-2022
  • Figure 12: Household penetration of pay TV by access technology, Malaysia, 2014-2022
  • Figure 13: Household penetration of pay TV by access technology, Philippines, 2014-2022
  • Figure 14: Household penetration of pay TV by access technology, Thailand, 2014-2022
  • Figure 15: Household penetration of pay TV by access technology, Vietnam, 2014-2022
  • Figure 16: Scope of our pay-TV spend forecasts
  • Figure 17: Definition of OTT video services to the TV
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