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커넥티드 소비자 조사 : 사하라 이남 아프리카의 모바일 가입자 이탈률과 고객 만족도

Connected Consumer Survey 2017: Mobile Churn and Customer Satisfaction in Sub-Saharan Africa

리서치사 Analysys Mason
발행일 2018년 06월 상품 코드 422538
페이지 정보 영문 20 Slides
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커넥티드 소비자 조사 : 사하라 이남 아프리카의 모바일 가입자 이탈률과 고객 만족도 Connected Consumer Survey 2017: Mobile Churn and Customer Satisfaction in Sub-Saharan Africa
발행일 : 2018년 06월 페이지 정보 : 영문 20 Slides

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사하라 이남 아프리카 스마트폰 이용자의 행동·선호·계획에 대해 조사 분석했으며, 모바일 서비스 만족도에 초점을 맞춘 정보를 전해드립니다.

1. 목차

  • 주요 요약
  • 가입자 이탈률 주요 촉진요인과 고객 만족도
  • 네트워크 서비스 구역과 실적
  • 모바일 데이터 가격에 주목
  • 조사 방법과 패널 정보
  • 저자 및 ANALYSYS MASON 소개
LSH 17.02.08

"Operators in Sub-Saharan Africa have relatively high NPSs compared to those in other regions; smaller operators tend to perform the best."

This report focuses on aspects of Analysys Mason's Connected Consumer Survey that relate to the behaviour, preferences and plans of smartphone users in the Sub-Saharan Africa (SSA) region. In particular, it focuses on respondents' satisfaction with their mobile services. The survey was conducted in association with On Device Research.

THIS REPORT PROVIDES:

  • insight into the main drivers of mobile customer experience and how they vary by country and by operator
  • analysis of the key factors that influence consumers' intention to churn
  • Net Promoter Scores (NPSs) of operators in Sub-Saharan Africa
  • an assessment of why some operators have better NPSs than others
  • analysis of the role of bundling additional services on customer retention; how do new service-based pricing models affect KPIs?
  • insight into the role of digitalising customer services and its impact on KPIs.

Survey data coverage:

The research was conducted between August and September 2017. The survey groups were chosen to be representative of the mobile-Internet-using population in the region. We set quotas on age, gender and geographical spread to that effect. There was a minimum of 1000 respondents per country, and 3000 respondents in the region.

Geographical coverage:

  • Kenya
  • Nigeria
  • South Africa.

Table of Contents

  • EXECUTIVE SUMMARY
  • DRIVERS OF CUSTOMER SATISFACTION AND CHURN
  • NETWORK COVERAGE AND PERFORMANCE
  • FOCUS ON MOBILE DATA PRICING
  • METHODOLOGY AND PANEL INFORMATION
  • ABOUT THE AUTHORS AND ANALYSIS MASON
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