Global Information
회사소개 | 문의 | 비교리스트

오퍼레이터용 로열티 프로그램 전략 : 사례 연구와 분석

Loyalty Programme Strategies for Operators: Case Studies and Analysis

리서치사 Analysys Mason
발행일 2020년 07월 상품 코드 948678
페이지 정보 영문 22 Slides
가격
US $ 4,999 ₩ 5,989,000 PPTX and PDF by E-mail (Single User License)


오퍼레이터용 로열티 프로그램 전략 : 사례 연구와 분석 Loyalty Programme Strategies for Operators: Case Studies and Analysis
발행일 : 2020년 07월 페이지 정보 : 영문 22 Slides

오퍼레이터는 로열티 프로그램이 가격에 대한 불만과 빈약한 고객 서비스 등의 기타 문제를 보상하는 것을 기대해야 하지는 않습니다. 그러나, 로열티 프로그램은 고객 유지에는 도움이 됩니다.

모바일 오퍼레이터가 채택하고 있는 로열티 프로그램(Loyalty Programme)을 제공하기 위한 전략에 대해 분석했으며, 베스트 프랙티스, 모바일 오퍼레이터를 위한 제안에 대해 정보를 전해드립니다.

대상 기업 :

사례 연구에서 소개한 기업입니다.

  • AIS(태국)
  • O2(영국)
  • Ooredoo(카타르)
  • Rakuten Mobile(일본)
  • SK Telecom(한국)
  • T-Mobile(미국)
  • Verizon(미국)
LSH 20.07.31

"Operators should not expect loyalty programmes to compensate for other issues such as dissatisfaction with prices or poor customer service, but they can help with retention."

This report analyses the different strategies for offering loyalty programmes that have been adopted by mobile operators. It also outlines the best practices for increasing loyalty and retention and provides recommendations for mobile operators around the world.

This report answers the following questions:

  • What are the different approaches to loyalty programmes that have been adopted by mobile operators?
  • What are the pros and cons of the various loyalty programme models?
  • What types of rewards can be offered? What are the pros and cons of each type of rewards?
  • What is the impact of loyalty programmes on retention and other aspects of operators' performance?

COMPANY COVERAGE:

The following companies are featured in case studies.

  • AIS (Thailand)
  • O2 (UK)
  • Ooredoo (Qatar)
  • Rakuten Mobile (Japan)
  • SK Telecom (South Korea)
  • T-Mobile (USA)
  • Verizon (USA)
Back to Top
전화 문의
F A Q