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교실 스케줄링 소프트웨어 시장 - 세계 규모, 점유율, 동향 분석, 기회, 예측 보고서(2019-2029년) : 유형별, 용도별, 지역별 분석

Classroom Scheduling Software Market - Global Size, Share, Trend Analysis, Opportunity and Forecast Report, 2019-2029, Segmented By Type ; By Application ; By Region

발행일: | 리서치사: Blueweave Consulting | 페이지 정보: 영문 400 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)


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교실 스케줄링 소프트웨어 세계 시장 규모는 2029년까지 265억 달러에 육박할 것으로 전망

세계 교실 스케줄링 소프트웨어 시장은 개인화된 학습 솔루션과 높은 자동화 채택에 대한 수요 증가로 인해 번창하고 있습니다.

전략 컨설팅 및 시장 조사 전문 기업 BlueWeave Consulting은 최근 연구에서 2022년 교실 스케줄링 소프트웨어 세계 시장 규모가 189억 8,000만 달러에 달할 것으로 추정했습니다. 2023년부터 2029년까지 예측 기간 동안 BlueWeave는 교실 스케줄링 소프트웨어 세계 시장 규모가 CAGR 5.58%로 성장하여 2029년에는 264억 7,000만 달러에 달할 것으로 예측합니다. 세계 교실 스케줄링 소프트웨어 시장의 주요 성장 촉진요인으로는 클라우드 기반 솔루션의 채택 증가, 교육 분야의 자동화 및 디지털화 요구 증가, 자원의 효율적인 활용 필요성 등이 있습니다. 온라인 교육에 대한 수요 증가는 시장 성장을 더욱 촉진할 것으로 예상됩니다. 또한 교실 스케줄링 소프트웨어는 학습 관리 시스템(LMS) 및 학생 정보 시스템(SIS)과 같은 다른 교육 시스템과 통합되어 통합되고 간소화된 생태계를 구축할 수 있습니다. 이러한 통합은 원활한 데이터 교환, 데이터 정확도 향상 및 효율적인 워크플로우를 가능하게 합니다. 따라서 이러한 요인은 전 세계 교실 스케줄링 소프트웨어 시장의 성장을 주도하고 있습니다. 그러나 높은 초기 투자 요구 사항은 분석 기간 동안 전체 시장 성장을 억제할 것으로 예상됩니다.

보고서의 상세한 분석은 세계 교실 스케줄링 소프트웨어 시장의 성장 잠재력, 향후 동향 및 통계에 대한 정보를 제공합니다. 또한 전체 시장 규모 예측을 촉진하는 요인에 초점을 맞추고 있습니다. 이 보고서는 세계 교실 스케줄링 소프트웨어 시장의 최신 기술 동향과 의사결정자가 건전한 전략적 의사결정을 내릴 수 있는 업계 인사이트를 제공하기 위해 최선을 다하고 있습니다. 또한 시장의 성장 촉진요인, 과제, 경쟁력에 대해서도 분석합니다.

목차

제1장 조사 체계

제2장 주요 요약

제3장 세계의 교실 스케줄링 소프트웨어 시장 인사이트

  • 업계의 밸류체인 분석
  • DROC 분석
    • 성장 원동력
      • 자동화에 대한 수요 증대
      • 개인화된 학습에 대한 수요 증가
    • 성장 억제요인
      • 고액의 초기 투자
    • 기회
      • 테크놀러지 진보
    • 과제
      • 데이터 보안 우려
  • 기술 진보/최근의 개발
  • 규제 체계
  • Porter's Five Forces 분석

제4장 세계의 교실 스케줄링 소프트웨어 시장 개요

  • 시장 규모와 예측, 2019-2029년
    • 금액별
  • 시장 점유율과 예측
    • 유형별
      • 클라우드 기반
      • 온프레미스
    • 용도별
      • 단과대학과 종합대학
      • 고등학교
      • 스튜디오
      • 기타
    • 지역별
      • 북미
      • 유럽
      • 아시아태평양(APAC)
      • 라틴아메리카(LATAM)
      • 중동 및 아프리카(MEA)

제5장 북미의 교실 스케줄링 소프트웨어 시장

  • 시장 규모와 예측, 2019-2029년
    • 금액별
  • 시장 점유율과 예측
    • 유형별
    • 용도별
    • 국가별
      • 미국
      • 캐나다

제6장 유럽의 교실 스케줄링 소프트웨어 시장

  • 시장 규모와 예측, 2019-2029년
    • 금액별
  • 시장 점유율과 예측
    • 유형별
    • 용도별
    • 국가별
      • 독일
      • 영국
      • 이탈리아
      • 프랑스
      • 스페인
      • 벨기에
      • 러시아
      • 네덜란드
      • 기타 유럽

제7장 아시아태평양의 교실 스케줄링 소프트웨어 시장

  • 시장 규모와 예측, 2019-2029년
    • 금액별
  • 시장 점유율과 예측
    • 유형별
    • 용도별
    • 국가별
      • 중국
      • 인도
      • 일본
      • 한국
      • 호주와 뉴질랜드
      • 인도네시아
      • 말레이시아
      • 싱가포르
      • 베트남
      • 기타 APAC

제8장 라틴아메리카의 교실 스케줄링 소프트웨어 시장

  • 시장 규모와 예측, 2019-2029년
    • 금액별
  • 시장 점유율과 예측
    • 유형별
    • 용도별
    • 국가별
      • 브라질
      • 멕시코
      • 아르헨티나
      • 페루
      • 기타 중남미

제9장 중동 및 아프리카의 교실 스케줄링 소프트웨어 시장

  • 시장 규모와 예측, 2019-2029년
    • 금액별
  • 시장 점유율과 예측
    • 유형별
    • 용도별
    • 국가별
      • 사우디아라비아
      • 아랍에미리트
      • 카타르
      • 쿠웨이트
      • 남아프리카공화국
      • 나이지리아
      • 알제리
      • 기타 MEA

제10장 경쟁 상황

  • 주요 기업과 그 제품 리스트
  • 세계의 교실 스케줄링 소프트웨어 기업의 시장 점유율 분석, 2022년
  • 동작 파라미터별 경쟁 벤치마킹
  • 주요 전략적 전개(합병, 인수, 파트너십 등)

제11장 세계의 교실 스케줄링 소프트웨어 시장에 대한 COVID-19의 영향

제12장 기업 개요(기업 개요, 재무 매트릭스, 경쟁 상황, 주요 인재, 주요 경쟁, 연락처 주소, 전략적 전망, SWOT 분석)

  • Ad Astra Information Systems
  • Agile Education Marketing
  • ASIMUT software
  • Campus Calibrate
  • CollegeNET
  • EMS Software
  • Kivuto Solutions
  • OnBoard
  • Prime Timetable
  • Scientia Ltd.
  • UniTime LLC
  • Virtual Paragon
  • Xyleme Inc.
  • Other Prominent Players

제13장 주요 전략적 추천사항

제14장 조사 방법

  • 정성적 조사
    • 1차 및 2차 조사
  • 정량적 조사
  • 시장 내역과 데이터 삼각측량
    • 2차 조사
    • 1차 조사
  • 1차 조사 응답자의 지역별 내역
  • 가정과 제한
ksm 23.08.21

Global Classroom Scheduling Software Market Size Set to Touch USD 26.5 Billion by 2029

The global classroom scheduling software market is flourishing because of an increasing demand for personalized learning solutions and high adoption of automation.

BlueWeave Consulting, a leading strategic consulting and market research firm, in its recent study, estimated the global classroom scheduling software market size at USD 18.98 billion in 2022. During the forecast period between 2023 and 2029, BlueWeave expects the global classroom scheduling software market size to grow at a CAGR of 5.58% reaching a value of USD 26.47 billion by 2029. Major growth drivers for the global classroom scheduling software market include an increasing adoption of cloud-based solutions, the growing need for automation and digitization in the education sector, and the need for more efficient use of resources. The rising demand for online education is further expected to drive the market growth. Also, classroom scheduling software integrates with other educational systems, such as learning management systems (LMS) or student information systems (SIS), creating a unified and streamlined ecosystem. This integration allows for seamless data exchange, improved data accuracy, and efficient workflows. Hence, such factors propel the growth of global classroom scheduling software market forward. However, the requirement of high initial investments is anticipated to restrain the overall market growth during the period in analysis.

Global Classroom Scheduling Software Market - Overview:

The global classroom scheduling software market refers to the industry that provides software solutions designed specifically for educational institutions to manage and automate the scheduling of classrooms, faculty, and resources. The classroom scheduling software streamlines the process of creating and managing class schedules, ensuring efficient allocation of resources and avoiding scheduling conflicts. It offers features, such as calendar integration, real-time updates, conflict resolution, and reporting capabilities. The goal of classroom scheduling software is to optimize the utilization of classrooms and resources, improve operational efficiency, and enhance the overall learning experience for students and faculty. The classroom scheduling software market includes various software providers offering solutions tailored to the specific needs of educational institutions, ranging from K-12 schools to higher education institutions.

Impact of COVID-19 on Global Classroom Scheduling Software Market

COVID-19 pandemic adversely affected the global classroom scheduling software market. With the closure of schools and the shift to remote learning, the demand for traditional classroom scheduling software decreased. Many educational institutions focused on implementing virtual learning management systems instead. However, as schools gradually reopen and transition to blended learning models, there is a growing need for flexible scheduling solutions that can accommodate both in-person and online classes. This has led to a renewed interest in classroom scheduling software that can optimize resources, manage hybrid schedules, and ensure a smooth transition between different learning modes. As a result, the global classroom scheduling software market growth rebounded and witnessed growth, as educational institutions adapted to the new normal in the education delivery.

Global Classroom Scheduling Software Market - By Type:

By type, the global classroom scheduling software market is bifurcated into Cloud-based and On-premises segments. The cloud-based segment holds a higher market share in the global classroom scheduling software market by type. Cloud-based solutions offer numerous advantages, such as scalability, accessibility, and cost-effectiveness. They allow users to access the software and data remotely through the internet, eliminating the need for extensive on-premises infrastructure and maintenance. Cloud-based solutions also provide real-time updates and easy integration with other educational platforms and systems. These benefits have led to a higher adoption rate of cloud-based classroom scheduling software among educational institutions, resulting in the segment holding a larger market share.

Competitive Landscape:

Major players operating in the global classroom scheduling software market include: Ad Astra Information Systems, Agile Education Marketing, ASIMUT software, Campus Calibrate, CollegeNET, EMS Software, Kivuto Solutions, OnBoard, Prime Timetable, Scientia Ltd, UniTime LLC, Virtual Paragon, and Xyleme Inc. To further enhance their market share, these companies employ various strategies, including mergers and acquisitions, partnerships, joint ventures, license agreements, and new product launches.

The in-depth analysis of the report provides information about growth potential, upcoming trends, and statistics of Global Classroom Scheduling Software Market. It also highlights the factors driving forecasts of total market size. The report promises to provide recent technology trends in Global Classroom Scheduling Software Market and industry insights to help decision-makers make sound strategic decisions. Furthermore, the report also analyzes the growth drivers, challenges, and competitive dynamics of the market.

Table of Contents

1. Research Framework

  • 1.1. Research Objective
  • 1.2. Product Overview
  • 1.3. Market Segmentation

2. Executive Summary

3. Global Classroom Scheduling Software Market Insights

  • 3.1. Industry Value Chain Analysis
  • 3.2. DROC Analysis
    • 3.2.1. Growth Drivers
      • 3.2.1.1. Increasing Demand for Automation
      • 3.2.1.2. Rising Demand for Personalized Learning
    • 3.2.2. Restraints
      • 3.2.2.1. High Initial Investment
    • 3.2.3. Opportunities
      • 3.2.3.1. Advancements in Technology
    • 3.2.4. Challenges
      • 3.2.4.1. Data Security Concern
  • 3.3. Technology Advancements/Recent Developments
  • 3.4. Regulatory Framework
  • 3.5. Porter's Five Forces Analysis
    • 3.5.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 3.5.2. Bargaining Power of Buyers
    • 3.5.3. Threat of New Entrants
    • 3.5.4. Threat of Substitutes
    • 3.5.5. Intensity of Rivalry

4. Global Classroom Scheduling Software Market Overview

  • 4.1. Market Size & Forecast, 2019-2029
    • 4.1.1. By Value (USD Million)
  • 4.2. Market Share & Forecast
    • 4.2.1. By Type
      • 4.2.1.1. Cloud-based
      • 4.2.1.2. On-premises
    • 4.2.2. By Application
      • 4.2.2.1. Colleges & Universities
      • 4.2.2.2. High Schools
      • 4.2.2.3. Studios
      • 4.2.2.4. Others
    • 4.2.3. By Region
      • 4.2.3.1. North America
      • 4.2.3.2. Europe
      • 4.2.3.3. Asia Pacific (APAC)
      • 4.2.3.4. Latin America (LATAM)
      • 4.2.3.5. Middle East and Africa (MEA)

5. North America Classroom Scheduling Software Market

  • 5.1. Market Size & Forecast, 2019-2029
    • 5.1.1. By Value (USD Million)
  • 5.2. Market Share & Forecast
    • 5.2.1. By Type
    • 5.2.2. By Application
    • 5.2.3. By Country
      • 5.2.3.1. United States
      • 5.2.3.1.1. By Type
      • 5.2.3.1.2. By Application
      • 5.2.3.2. Canada
      • 5.2.3.2.1. By Type
      • 5.2.3.2.2. By Application

6. Europe Classroom Scheduling Software Market

  • 6.1. Market Size & Forecast, 2019-2029
    • 6.1.1. By Value (USD Million)
  • 6.2. Market Share & Forecast
    • 6.2.1. By Type
    • 6.2.2. By Application
    • 6.2.3. By Country
      • 6.2.3.1. Germany
      • 6.2.3.1.1. By Type
      • 6.2.3.1.2. By Application
      • 6.2.3.2. United Kingdom
      • 6.2.3.2.1. By Type
      • 6.2.3.2.2. By Application
      • 6.2.3.3. Italy
      • 6.2.3.3.1. By Type
      • 6.2.3.3.2. By Application
      • 6.2.3.4. France
      • 6.2.3.4.1. By Type
      • 6.2.3.4.2. By Application
      • 6.2.3.5. Spain
      • 6.2.3.5.1. By Type
      • 6.2.3.5.2. By Application
      • 6.2.3.6. Belgium
      • 6.2.3.6.1. By Type
      • 6.2.3.6.2. By Application
      • 6.2.3.7. Russia
      • 6.2.3.7.1. By Type
      • 6.2.3.7.2. By Application
      • 6.2.3.8. The Netherlands
      • 6.2.3.8.1. By Type
      • 6.2.3.8.2. By Application
      • 6.2.3.9. Rest of Europe
      • 6.2.3.9.1. By Type
      • 6.2.3.9.2. By Application

7. Asia-Pacific Classroom Scheduling Software Market

  • 7.1. Market Size & Forecast, 2019-2029
    • 7.1.1. By Value (USD Million)
  • 7.2. Market Share & Forecast
    • 7.2.1. By Type
    • 7.2.2. By Application
    • 7.2.3. By Country
      • 7.2.3.1. China
      • 7.2.3.1.1. By Type
      • 7.2.3.1.2. By Application
      • 7.2.3.2. India
      • 7.2.3.2.1. By Type
      • 7.2.3.2.2. By Application
      • 7.2.3.3. Japan
      • 7.2.3.3.1. By Type
      • 7.2.3.3.2. By Application
      • 7.2.3.4. South Korea
      • 7.2.3.4.1. By Type
      • 7.2.3.4.2. By Application
      • 7.2.3.5. Australia & New Zealand
      • 7.2.3.5.1. By Type
      • 7.2.3.5.2. By Application
      • 7.2.3.6. Indonesia
      • 7.2.3.6.1. By Type
      • 7.2.3.6.2. By Application
      • 7.2.3.7. Malaysia
      • 7.2.3.7.1. By Type
      • 7.2.3.7.2. By Application
      • 7.2.3.8. Singapore
      • 7.2.3.8.1. By Type
      • 7.2.3.8.2. By Application
      • 7.2.3.9. Vietnam
      • 7.2.3.9.1. By Type
      • 7.2.3.9.2. By Application
      • 7.2.3.10. Rest of APAC
      • 7.2.3.10.1. By Type
      • 7.2.3.10.2. By Application

8. Latin America Classroom Scheduling Software Market

  • 8.1. Market Size & Forecast, 2019-2029
    • 8.1.1. By Value (USD Million)
  • 8.2. Market Share & Forecast
    • 8.2.1. By Type
    • 8.2.2. By Application
    • 8.2.3. By Country
      • 8.2.3.1. Brazil
      • 8.2.3.1.1. By Type
      • 8.2.3.1.2. By Application
      • 8.2.3.2. Mexico
      • 8.2.3.2.1. By Type
      • 8.2.3.2.2. By Application
      • 8.2.3.3. Argentina
      • 8.2.3.3.1. By Type
      • 8.2.3.3.2. By Application
      • 8.2.3.4. Peru
      • 8.2.3.4.1. By Type
      • 8.2.3.4.2. By Application
      • 8.2.3.5. Rest of LATAM
      • 8.2.3.5.1. By Type
      • 8.2.3.5.2. By Application

9. Middle East & Africa Classroom Scheduling Software Market

  • 9.1. Market Size & Forecast, 2019-2029
    • 9.1.1. By Value (USD Million)
  • 9.2. Market Share & Forecast
    • 9.2.1. By Type
    • 9.2.2. By Application
    • 9.2.3. By Country
      • 9.2.3.1. Saudi Arabia
      • 9.2.3.1.1. By Type
      • 9.2.3.1.2. By Application
      • 9.2.3.2. UAE
      • 9.2.3.2.1. By Type
      • 9.2.3.2.2. By Application
      • 9.2.3.3. Qatar
      • 9.2.3.3.1. By Type
      • 9.2.3.3.2. By Application
      • 9.2.3.4. Kuwait
      • 9.2.3.4.1. By Type
      • 9.2.3.4.2. By Application
      • 9.2.3.5. South Africa
      • 9.2.3.5.1. By Type
      • 9.2.3.5.2. By Application
      • 9.2.3.6. Nigeria
      • 9.2.3.6.1. By Type
      • 9.2.3.6.2. By Application
      • 9.2.3.7. Algeria
      • 9.2.3.7.1. By Type
      • 9.2.3.7.2. By Application
      • 9.2.3.8. Rest of MEA
      • 9.2.3.8.1. By Type
      • 9.2.3.8.2. By Application

10. Competitive Landscape

  • 10.1. List of Key Players and Their Offerings
  • 10.2. Global Classroom Scheduling Software Company Market Share Analysis, 2022
  • 10.3. Competitive Benchmarking, By Operating Parameters
  • 10.4. Key Strategic Developments (Mergers, Acquisitions, Partnerships, etc.)

11. Impact of Covid-19 on Global Classroom Scheduling Software Market

12. Company Profile (Company Overview, Financial Matrix, Competitive Landscape, Key Personnel, Key Competitors, Contact Address, Strategic Outlook, SWOT Analysis)

  • 12.1. Ad Astra Information Systems
  • 12.2. Agile Education Marketing
  • 12.3. ASIMUT software
  • 12.4. Campus Calibrate
  • 12.5. CollegeNET
  • 12.6. EMS Software
  • 12.7. Kivuto Solutions
  • 12.8. OnBoard
  • 12.9. Prime Timetable
  • 12.10. Scientia Ltd.
  • 12.11. UniTime LLC
  • 12.12. Virtual Paragon
  • 12.13. Xyleme Inc.
  • 12.14. Other Prominent Players

13. Key Strategic Recommendations

14. Research Methodology

  • 14.1. Qualitative Research
    • 14.1.1. Primary & Secondary Research
  • 14.2. Quantitative Research
  • 14.3. Market Breakdown & Data Triangulation
    • 14.3.1. Secondary Research?
    • 14.3.2. Primary Research
  • 14.4. Breakdown of Primary Research Respondents, By Region
  • 14.5. Assumptions & Limitations

*Financial information of non-listed companies can be provided as per availability.

**The segmentation and the companies are subject to modifications based on in-depth secondary research for the final deliverable.

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