Global Information
회사소개 | 문의 | 비교리스트

동남아시아의 자동차 업계(2016-2030년)

Research Report on Automobile Industry in Southeast Asia, 2016-2030

리서치사 China Research and Intelligence
발행일 2021년 12월 상품코드 1043928
페이지 정보 영문 60 Pages 배송안내 1-2일 (영업일 기준)
가격
US $ 3,200 ₩ 4,069,000 Unprintable PDF (Single User License)
US $ 4,800 ₩ 6,104,000 Printable & Editable PDF (Enterprisewide License)


동남아시아의 자동차 업계(2016-2030년) Research Report on Automobile Industry in Southeast Asia, 2016-2030
발행일 : 2021년 12월 페이지 정보 : 영문 60 Pages

본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문목차를 참고해주시기 바랍니다.

자동차 업계의 발전은 동남아시아의 국가에서 큰 격차가 있습니다. 자동차 제조면에서는 태국이 가장 발전하고 있으며, Ford, Honda, Toyota, BMW 등 세계의 자동차 제조업체가 태국에 공장을 건설하고 있습니다. 2020년 자동차 생산 대수는 140만 대로, 수출 대수는 약 74만 대였습니다.

2022-2030년 동남아시아의 자동차 업계는 급속히 성장할 전망입니다. 동남아시아 국가의 노동 비용 하락에 의해 세계 자동차 차량 제조업체 및 부품 제조업체의 생산능력 이전이 촉진될 것으로 생각되고 있습니다. 동남아시아 자동차 시장의 수요가 높아 세계의 자동차 차량·부품 제조업체는 이 국가로의 수출을 늘릴 것으로 예측됩니다.

동남아시아의 자동차 업계에 대해 조사했으며, 시장 규모, 예상 매출, 주요 성장요인, 과제, 기회, 기업의 전략, 경제·정책 환경, COVID-19의 영향 등의 정보를 정리하여 전해드립니다.

목차

제1장 싱가포르의 자동차 업계 분석

  • 싱가포르 자동차 업계의 개발 환경
    • 지역
    • 인구
    • 경제
    • 싱가포르 제조업의 최저 임금
  • 싱가포르 자동차 업계의 조업 상황(2005-2020)
    • 싱가포르 자동차 업계의 생산 상황
    • 싱가포르 자동차 업계의 판매 상황
    • 싱가포르 자동차 업계의 수출입 상황

제2장 태국의 자동차 업계 분석

  • 태국 자동차 업계의 개발 환경
    • 지역
    • 인구
    • 경제
    • 태국 제조업의 최저 임금
  • 태국 자동차 업계의 조업 상황(2005-2020)
    • 태국 자동차 업계의 생산 상황
    • 태국 자동차 업계의 판매 상황
    • 태국 자동차 업계의 수출입 상황
  • 태국의 주요 자동차 제조업체
    • Ford
    • Mazda
    • Mitsubishi
    • BMW
    • Honda
    • Nissan
    • Toyota

제3장 필리핀의 자동차 업계 분석

  • 필리핀 자동차 업계의 개발 환경
    • 지역
    • 인구
    • 경제
    • 필리핀 제조업의 최저 임금
  • 필리핀 자동차 업계의 운영 상황(2005-2020)
    • 필리핀 자동차 업계의 생산 상황
    • 필리핀 자동차 업계의 판매 상황
    • 필리핀 자동차 업계의 수출입 상황
  • 필리핀의 주요 자동차 제조업체
    • Toyota
    • Honda
    • Nissan
    • Mitsubishi
    • Daewoo
    • KIA

제4장 말레이시아의 자동차 업계 분석

  • 말레이시아 자동차 업계의 개발 환경
    • 지역
    • 인구
    • 경제
    • 말레이시아 제조업의 최저 임금
  • 말레이시아 자동차 업계의 조업 상황(2005-2020)
    • 말레이시아 자동차 업계의 생산 상황
    • 말레이시아 자동차 업계의 판매 상황
    • 말레이시아 자동차 업계의 수출입 상황
  • 말레이시아 주요 자동차 제조업체의 기업 개요
    • Proton Auto
    • Perodua
    • Toyota
    • Honda
    • Nissan
    • KIA
    • Benz
    • BMW
    • Volvo

제5장 인도네시아의 자동차 업계 분석

  • 인도네시아 자동차 업계의 개발 환경
    • 지역
    • 인구
    • 경제
    • 인도네시아 제조업의 최저 임금
  • 인도네시아 자동차 업계의 조업 상황(2005-2020)
    • 인도네시아 자동차 업계의 생산 상황
    • 인도네시아 자동차 업계의 판매 상황
    • 인도네시아 자동차 업계의 수출입 상황
  • 인도네시아의 주요 자동차 제조업체
    • Toyota
    • Mitsubishi
    • Suzuki
    • Honda
    • Nissan
    • BMW
    • Benz
    • Audi

제6장 베트남의 자동차 업계 분석

  • 베트남 자동차 업계의 개발 환경
    • 지역
    • 인구
    • 경제
    • 베트남 제조업의 최저 임금
  • 베트남 자동차 업계의 조업 상황(2005-2020)
    • 베트남 자동차 업계의 생산 상황
    • 베트남 자동차 업계의 판매 상황
    • 베트남 자동차 업계의 수출입 상황
  • 베트남의 주요 자동차 제조업체
    • VMC
    • MEKONG
    • VINASTAR
    • Ford Vietnam
    • Mercedes Benz Vietnam
    • TMV
    • VIETINDO
    • DAEWOO
    • VISUCO
    • HINO Vietnam

제7장 미얀마의 자동차 업계 분석

  • 미얀마 자동차 업계의 개발 환경
    • 지역
    • 인구
    • 경제
    • 미얀마 제조업의 최저 임금
  • 미얀마 자동차 업계의 조업 상황(2005-2020)
    • 미얀마 자동차 업계의 생산 상황
    • 미얀마 자동차 업계의 판매 상황
    • 미얀마 자동차 업계의 수출입 상황

제8장 브루나이의 자동차 업계 분석

  • 브루나이 자동차 업계의 개발 환경
    • 지역
    • 인구
    • 경제
    • 브루나이 제조업의 최저 임금
  • 브루나이 자동차 업계의 조업 상황(2005-2020)
    • 브루나이 자동차 업계의 생산 상황
    • 브루나이 자동차 업계의 판매 상황
    • 브루나이 자동차 업계의 수출입 상황

제9장 라오스의 자동차 업계 분석

  • 라오스 자동차 업계의 개발 환경
    • 지역
    • 인구
    • 경제
    • 라오스 제조업의 최저 임금
  • 라오스 자동차 업계의 조업 상황(2005-2020)
    • 라오스 자동차 업계의 생산 상황
    • 라오스 자동차 업계의 판매 상황
    • 라오스 자동차 업계의 수출입 상황

제10장 캄보디아의 자동차 업계 분석

  • 캄보디아 자동차 업계의 발전 환경
    • 지역
    • 인구
    • 경제
    • 캄보디아 제조업의 최저 임금
  • 캄보디아 자동차 업계의 조업 상황(2005-2020)
    • 캄보디아 자동차 업계의 생산 상황
    • 캄보디아 자동차 업계의 판매 상황
    • 캄보디아 자동차 업계의 수출입 상황

제11장 동남아시아 자동차 업계의 예측(2022-2026)

  • 동남아시아 자동차 업계의 발전에 영향을 미치는 요인 분석
    • 유리한 요인
    • 불리한 요인
  • 동남아시아 자동차 업계의 공급 예측(2022-2030)
  • 동남아시아 자동차 시장의 수요 예측(2022-2030)
  • 동남아시아의 자동차 업계에 대한 COVID-19의 영향
KSA 22.02.04

Southeast Asian countries in the report include Singapore, Thailand, the Philippines, Malaysia, Indonesia, Vietnam, Myanmar, Brunei, Laos and Cambodia. By the end of 2021, the population in Southeast Asia had exceeded 600 million. The overall economic growth rate is higher than global average level and it becomes a major driving force of world economic development.

According to CRI's research, significant gaps in economic development remain among the 10 countries in Southeast Asia. Singapore is the only developed country, which had the GDP per capita of approximately USD 60,000 in 2020, while the GDP per capita was less than USD 2,000 in Myanmar, Laos and Cambodia. The population and minimum wage vary greatly among Southeast Asian countries. Brunei is the least populated country with less than 500,000 people, while Indonesia is the most-populous country with a population of over 270 million in 2016. Singapore, the most developed country in Southeast Asian region, does not set the legal minimum wage. The actual minimum wage is over 400 USD per month (foreign maidservant). In comparison, the minimum wage in Myanmar is only 60 USD per month.

The development of the automobile industry differs greatly among the Southeast Asian countries. According to the analysis of CRI, Thailand is the most developed country in terms of automobile manufacturing. Some world's leading automobile manufacturers, such as Ford, Honda, Toyota and BMW have built factories in Thailand. In 2020, the production volume of automobiles was 1.4 million. The export volume of automobiles in Thailand was about 740 thousand units. There are a lot of whole vehicle manufacturers in the Philippines, Malaysia, Vietnam and Indonesia. Myanmar has a small-scale automobile assembly industry. Singapore, Brunei, Laos and Cambodia do not have the automobile manufacturing industry. Generally speaking, automobile markets in most Southeast Asian countries are highly dependent on import. The imported products include whole vehicles and auto parts.

In general, the sales volume of automobiles in Southeast Asia presents an upward trend in recent years. Especially, the constant economic development in the Philippines and Vietnam stimulates the sales growth of automobiles.

Due to the outbreak of COVID-19, many auto parts or complete vehicle factories in Southeast Asian countries had to reduce or stop production, making the global supply chain suffer a new blow. It is expected that in 2022, COVID-19 is expected to be effectively controlled, and the Southeast Asian auto manufacturing industry will show restored growth.

According to CRI's forecast, the Southeast Asian automobile industry will grow rapidly in 2022-2030. On the one hand, the lower labor costs in Southeast Asian countries will prompt global automobile vehicle and component manufacturers to transfer production capacity to these regions. On the other hand, the rising demand of Southeast Asian automobile market will prompt global automobile vehicle and parts manufacturers to increase exports to these countries.

Topics Covered:

  • Southeast Asia's Automobile Industry Overview
  • Economic and Policy Environment of Southeast Asia's Automobile
  • What is the impact of COVID-19 on the Southeast Asia's automobile industry?
  • Southeast Asia's Automobile Market Size, 2016-2021
  • Analysis of Major Automobile Companies in Southeast Asia

Key Drivers and Market Opportunities in Southeast Asia's Automobile Industry

  • What are the key drivers, challenges, and opportunities for the Southeast Asia's automobile industry during the forecast period 2022-2030?
  • Which are the key players in the Southeast Asia's Automobile market and what are their competitive advantages?
  • What is the expected revenue of the Southeast Asia's automobile market during the forecast period of 2022-2030?
  • What are the strategies adopted by the key players in the market to increase their market share in the industry?
  • Which segment of the Southeast Asia's automobile market is expected to dominate the market in 2030?
  • What are the major adverse factors facing the Southeast Asia's automobile industry?

Table of Contents

1 Analysis of Automobile Industry in Singapore

  • 1.1 Development Environment of Singapore Automobile Industry
    • 1.1.1 Geography
    • 1.1.2 Population
    • 1.1.3 Economy
    • 1.1.4 Minimum Wage in Manufacturing in Singapore
  • 1.2 Operation Status of Singapore Automobile Industry, 2005-2020
    • 1.2.1 Production Status of Automobile Industry in Singapore
    • 1.2.2 Sales Status of Automobile Industry in Singapore
    • 1.2.3 Import and Export Status of Automobile Industry in Singapore

2 Analysis of Automobile Industry in Thailand

  • 2.1 Development Environment of Thailand Automobile Industry
    • 2.1.1 Geography
    • 2.1.2 Population
    • 2.1.3 Economy
    • 2.1.4 Minimum Wage in Manufacturing in Thailand
  • 2.2 Operation Status of Thailand Automobile Industry, 2005-2020
    • 2.2.1 Production Status of Automobile Industry in Thailand
    • 2.2.2 Sales Status of Automobile Industry in Thailand
    • 2.2.3 Import and Export Status of Automobile Industry in Thailand
  • 2.3 Major Automobile Manufacturers in Thailand
    • 2.3.1 Ford
    • 2.3.2 Mazda
    • 2.3.3 Mitsubishi
    • 2.3.4 BMW
    • 2.3.5 Honda
    • 2.3.6 Nissan
    • 2.3.7 Toyota

3 Analysis of Automobile Industry in the Philippines

  • 3.1 Development Environment of Philippines Automobile Industry
    • 3.1.1 Geography
    • 3.1.2 Population
    • 3.1.3 Economy
    • 3.1.4 Minimum Wage in Manufacturing in Philippines
  • 3.2 Operation Status of Philippines Automobile Industry, 2005-2020
    • 3.2.1 Production Status of Automobile Industry in Philippines
    • 3.2.2 Sales Status of Automobile Industry in Philippines
    • 3.2.3 Import and Export Status of Automobile Industry in Philippines
  • 3.3 Major Automobile Manufacturers in Philippines
    • 3.3.1 Toyota
    • 3.3.2 Honda

3.3. 3 Nissan

    • 3.3.4 Mitsubishi
    • 3.3.5 Daewoo
    • 3.3.6 KIA

4 Analysis of Automobile Industry in Malaysia

  • 4.1 Development Environment of Automobile Industry in Malaysia
    • 4.1.1 Geography
    • 4.1.2 Population
    • 4.1.3 Economy
    • 4.1.4 Minimum Wage in Manufacturing in Malaysia
  • 4.2 Operation Status of Malaysia Automobile Industry, 2005-2020
    • 4.2.1 Production Status of Automobile Industry in Malaysia
    • 4.2.2 Sales Status of Automobile Industry in Malaysia
    • 4.2.3 Import and Export Status of Automobile Industry in Malaysia
  • 4.3 Enterprise Profile of Major Automobile Manufacturers in Malaysia
    • 4.3.1 Proton Auto
    • 4.3.2 Perodua
    • 4.3.3 Toyota
    • 4.3.4 Honda

4.3. 5 Nissan

    • 4.3.6 KIA
    • 4.3.8 Benz
    • 4.3.9 BMW
    • 4.3.10 Volvo

5 Analysis of Automobile Industry in Indonesia

  • 5.1 Development Environment of Indonesia Automobile Industry
    • 5.1.1 Geography
    • 5.1.2 Population
    • 5.1.3 Economy
    • 5.1.4 Minimum Wage in Manufacturing in Indonesia
  • 5.2 Operation Status of Indonesia Automobile Industry, 2005-2020
    • 5.2.1 Production Status of Automobile Industry in Indonesia
    • 5.2.2 Sales Status of Automobile Industry in Indonesia
    • 5.2.3 Import and Export Status of Automobile Industry in Indonesia
  • 5.3 Major Automobile Manufacturers in Indonesia
    • 5.3.1 Toyota
    • 5.3.2 Mitsubishi
    • 5.3.3 Suzuki
    • 5.3.4 Honda
    • 5.3.5 Nissan
    • 5.3.6 BMW
    • 5.3.7 Benz
    • 5.3.8 Audi

6 Analysis of Automobile Industry in Vietnam

  • 6.1 Development Environment of Vietnam Automobile Industry
    • 6.1.1 Geography
    • 6.1.2 Population
    • 6.1.3 Economy
    • 6.1.4 Minimum Wage in Manufacturing in Vietnam
  • 6.2 Operation Status of Vietnam Automobile Industry, 2005-2020
    • 6.2.1 Production Status of Automobile Industry in Vietnam
    • 6.2.2 Sales Status of Automobile Industry in Vietnam
    • 6.2.3 Import and Export Status of Automobile Industry in Vietnam
  • 6.3 Major Automobile Manufacturers in Vietnam
    • 6.3.1 VMC
    • 6.3.2 MEKONG
    • 6.3.3 VINASTAR
    • 6.3.4 Ford Vietnam
    • 6.3.5 Mercedes Benz Vietnam
    • 6.3.6 TMV
    • 6.3.7 VIETINDO
    • 6.3.8 DAEWOO
    • 6.3.9 VISUCO
    • 6.3.10 HINO Vietnam

7 Analysis of Automobile Industry in Myanmar

  • 7.1 Development Environment of Myanmar Automobile Industry
    • 7.1.1 Geography
    • 7.1.2 Population
    • 7.1.3 Economy
    • 7.1.4 Minimum Wage in Manufacturing in Myanmar
  • 7.2 Operation Status of Myanmar Automobile Industry, 2005-2020
    • 7.2.1 Production Status of Automobile Industry in Myanmar
    • 7.2.2 Sales Status of Automobile Industry in Myanmar
    • 7.2.3 Import and Export Status of Automobile Industry in Myanmar

8 Analysis of Automobile Industry in Brunei

  • 8.1 Development Environment of Brunei Automobile Industry
    • 8.1.1 Geography
    • 8.1.2 Population
    • 8.1.3 Economy
    • 8.1.4 Minimum Wage in Manufacturing in Brunei
  • 8.2 Operation Status of Brunei Automobile Industry, 2005-2020
    • 8.2.1 Production Status of Automobile Industry in Brunei
    • 8.2.2 Sales Status of Automobile Industry in Brunei
    • 8.2.3 Import and Export Status of Automobile Industry in Brunei

9 Analysis of Automobile Industry in Laos

  • 9.1 Development Environment of Laos Automobile Industry
    • 9.1.1 Geography
    • 9.1.2 Population
    • 9.1.3 Economy
    • 9.1.4 Minimum Wage in Manufacturing in Laos
  • 9.2 Operation Status of Laos Automobile Industry, 2005-2020
    • 9.2.1 Production Status of Automobile Industry in Laos
    • 9.2.2 Sales Status of Automobile Industry in Laos
    • 9.2.3 Import and Export Status of Automobile Industry in Laos

10 Analysis of Automobile Industry in Cambodia

  • 10.1 Development Environment of Automobile Industry in Cambodia
    • 10.1.1 Geography
    • 10.1.2 Population
    • 10.1.3 Economy
    • 10.1.4 Minimum Wage in Manufacturing in Cambodi
  • 10.2 Operation Status of Cambodia Automobile Industry, 2005-2020
    • 10.2.1 Production Status of Automobile Industry in Cambodia
    • 10.2.2 Sales Status of Automobile Industry in Cambodia
    • 10.2.3 Import and Export Status of Automobile Industry enter in Cambodia

11 Forecast on Automobile Industry in Southeast Asia, 2022-2026

  • 11.1 Analysis on Factors Influencing Development of Automobile Industry in Southeast Asia
    • 11.1.1 Favorable Factors
    • 11.1.2 Unfavorable Factors
  • 11.2 Forecast on Supply of Automobile Industry in Southeast Asia, 2022-2030
  • 11.3 Forecast on Market Demand of Automobiles in Southeast Asia, 2022-2030
  • 11.4 Covid-19 Impact on Automobile Industry in Southeast Asia

Selected Charts

  • Chart Singapore's GDP per Capita, 2015-2020
  • Chart Sales Volume of Automobiles in Singapore, 2005-2020
  • Chart Thailand's GDP per Capita, 2015-2020
  • Chart Minimum Daily Wages in Thailand, 2014-2020
  • Chart Production Volume of Automobiles in Thailand, 2005-2020
  • Chart Sales Volume of Automobiles in Thailand, 2005-2020
  • Chart Export Volume of Automobiles in Thailand, 2015-2020
  • Chart Import Value of Automobiles in Thailand, 2015-2020
  • Chart the Philippines's GDP per Capita, 2015-2020
  • Chart Minimum Daily Wages in the Philippines, 2014-2020
  • Chart Sales Volume of Automobiles in the Philippines, 2005-2020
  • Chart Malaysia's GDP per Capita, 2015-2020
  • Chart Minimum Monthly Wages in Malaysia, 2017-2020
  • Chart Production Volume of Automobiles in Malaysia, 2005-2020
  • Chart Sales Volume of Automobiles in Malaysia, 2005-2020
  • Chart Relevant Policies on Import and Export of Automobiles in Malaysia
  • Chart Indonesia's GDP per Capita, 2015-2020
  • Chart Minimum Wage in Indonesia, 2014-2020
  • Chart Production Volume of Automobiles in Indonesia, 2005-2020
  • Chart Sales Volume of Automobiles in Indonesia, 2005-2020
  • Chart Import of Whole Vehicles in Indonesia, 2015-2020
  • Chart Export of Whole Vehicles in Indonesia, 2016-2020
  • Chart Vietnam's GDP per Capita, 2015-2020
  • Chart Minimum Monthly Wage in Vietnam, 2014-2020
  • Chart Production Volume of Assembled Automobiles in Vietnam, 2005-20200
  • Chart Sales Volume of Automobiles in Vietnam, 2005-2020
  • Chart Import Volume of Automobiles in Vietnam, 2015-2020
  • Chart Myanmar's GDP per Capita, 2015-2020
  • Chart Sales Volume of Automobiles in Myanmar, 2005-2020
  • Chart Brunei's GDP per Capita, 2015-2020
  • Chart Sales Volume of Automobiles in Brunei, 2005-2020
  • Chart Laos's GDP per Capita, 2015-2020
  • Chart Minimum Monthly Wage in Laos, 2014-2020
  • Chart Sales Volume of Automobiles in Laos, 2005-2020
  • Chart Cambodia's GDP per Capita, 2015-2020
  • Chart Minimum Wage in Cambodia, 2014-2020
  • Chart Sales Volume of Automobiles in Cambodia, 2005-2020
  • Chart Forecast on Production volume of Automobile Industry in Southeast Asia, 2022-2030
Back to Top
전화 문의
F A Q