Global Information
회사소개 | 문의

세계의 오프쇼어 석유 및 가스 시설용 헬리콥터 시장 예측(2019-2023년)

World Offshore Helicopters Market Forecast 2019-2023

리서치사 Douglas-Westwood
발행일 2018년 10월 상품 코드 300118
페이지 정보 영문
가격
£ 13,600 ₩ 20,225,500 PDF by E-mail (Single User License)
£ 14,600 ₩ 21,712,600 PDF by E-mail (5 User License)

주의 : 본 보고서는 디지털 저작권 관리 시스템(DRM)장착 파일로 처음 인증 받은 PC에서만 이용이 가능합니다.
최초 로그인시 파일 열람에 필요한 보안 프로그램의 설치가 요구되므로 안내에 따라 진행하여 주시기 바랍니다.



세계의 오프쇼어 석유 및 가스 시설용 헬리콥터 시장 예측(2019-2023년) World Offshore Helicopters Market Forecast 2019-2023
발행일 : 2018년 10월 페이지 정보 : 영문

이 페이지에 게재되어 있는 내용은 최신판과 약간 차이가 있을 수 있으므로 영문목차를 함께 참조하여 주시기 바랍니다. 기타 자세한 사항은 문의 바랍니다.

세계 오프쇼어 석유 및 가스 시설용 헬리콥터 운항 서비스 시장의 향후 전망, 거시경제 전망, 시장 성장 촉진요인 및 공급망, 각 지역 시장에 관한 상세 분석 등을 정리하여 전해드립니다.

제1장 요약과 결론

제2장 거시경제 전망

  • 인구증가와 GDP 성장에 수반하는 에너지 수요의 확대
  • 변화하는 초점
  • 석유 : 수요와 공급 밸런스
  • 개발비
  • 오프쇼어 생산의 전망
  • 석유 및 가스 업계의 과제

제3장 성장 촉진요인

  • 오프쇼어 석유 및 가스 시설용 헬리콥터 서비스의 성장 촉진요인
  • 오프쇼어 시추 갱정수
  • 오프쇼어 고정·부유식 플랫폼 인구
  • 세계의 오프쇼어 부유식 플랫폼 인구
  • 오프쇼어 유지, 보수, 개수 및 운영

제4장 해상 풍력발전

  • 오프쇼어 헬리콥터 : 해상 풍력발전의 촉진요인
  • 해상 풍력발전 장비의 설치 및 인구
  • 해상 풍력발전 및 헬리콥터 이용의 진화
  • 헬리콥터 이용과 해안으로부터의 거리

제5장 공급망

  • 헬리콥터 분류
  • 계약 절차
  • 입찰 절차
  • 갱신
  • 헬리콥터 기재 : 포지셔닝
  • 헬리콥터 운항 사업자 : 시장 포지셔닝
  • 석유·가스의 경쟁 구도
  • 헬리콥터 구입 활동
  • 리스 계약
  • 세계의 헬리콥터 공급 : 규모의 발전
  • 제조업체 리뷰

제6장 조사 방법 및 제한

제7장 각 지역 시장 분석

  • 각 지역 헬리콥터 시장의 특징
  • 승객 수요
  • 세계 : 지출 전망
  • 세계 : 수요와 공급 전망
  • 아프리카 : 지출 전망
  • 아프리카 : 수요와 공급 전망
  • 아시아 : 지출 전망
  • 아시아 : 수요와 공급 전망
  • 호주 : 지출 전망
  • 호주 : 수요와 공급 전망
  • 동유럽과 구소련 국가 : 지출 전망
  • 동유럽과 구소련 국가 : 수요와 공급 전망
  • 라틴아메리카 : 지출 전망
  • 라틴아메리카 : 수요와 공급 전망
  • 중동 : 지출 전망
  • 중동 : 수요와 공급 전망
  • 북미 : 지출 전망
  • 북미 : 수요와 공급 전망
  • 서유럽 : 지출 전망
  • 서유럽 : 수요와 공급 전망

제8장 해상 풍력발전 시장 분석

  • 세계 : 지출 전망
  • 중국 : 지출 전망
  • 덴마크 : 지출 전망
  • 독일 : 지출 전망
  • 영국 : 지출 전망
  • 기타 국가 : 지출 전망

제9장 부록

도표

KSA 17.02.15

A Slow and Measured Recovery but Turbulence Remains for Offshore Helicopters

October 2018, the offshore helicopter market continues to struggle with low utilisation as a consequence of over-ordering during the peak oil and gas years, despite continued but conservative optimism on the mid-term growth potential.

Many of you will be familiar with this scenario with other asset classes in oilfield services, however unlike many of these, helicopters tend to have long service lives. This means that in the absence of significant external factors such as new regulations or E&P activity, little can be done to alter the current chronic over-capacity situation and the movement of helicopters within the supply chain at a heavily reduced cost.

Key Conclusions Include:

  • Offshore oil & gas helicopter expenditure to total $18bn over 2019-2023
  • Westwood expects $130m of offshore wind related helicopter expenditure over the forecast, with a CAGR of 17%
  • Global utilisation to 68% and 63% over the forecast across the medium and large helicopter fleet
  • Western Europe looks to remain as the largest region by expenditure, accounting for 30% of the global total
  • North America is to see negative growth, despite several deepwater projects going ahead, due to the number of platforms being removed from the Gulf of Mexico
  • Greenfield projects in Brazil, as well as the rapid expansion of Guyana's oil sector, will see Latin America grow at a 4% CAGR, second only to Australasia's 11%

    In our latest report, Westwood's “World Offshore Helicopters Market Forecast (2019-2023) ” goes some way to supporting industry consensus for the future demand of helicopter operations and specifically identifies the risks and the opportunities for rotorcraft operators within oil and gas and offshore wind. Indeed, the five-year period to 2023 forecasts a total of $18bn of expenditure on helicopter operations versus $16bn over 2017-2022 as last reported in 2017. Whilst for oil and gas, Westwood sees this as mostly incremental growth - new developments as opposed to any major change in outlook for existing operations - it provides a welcome outlook.

These new oil and gas opportunities lie within non-traditional and undeveloped areas such as the Guyana or East Africa and one would expect newer, ‘super medium' fleets with modern safety and comfort standards and lower operating costs to be favoured over the older ‘heavy' fleets.

A total of 62 next generation medium aircraft are currently on order and expecting delivery over the next 3 years. However, it should be noted that early in 2018, ExxonMobil announced a 5-year agreement with Bristow for three medium AW139s to service its Liza development (Guyana), rather than any of the 12 H175s Bristow currently has on order.

Offshore wind continues to increase in relevance and scale with 5,661 turbines to be installed globally over 2019-2023 accounting for $32m of construction related helicopter spend and whilst the UK continues to dominate activity for both O&M and construction activity, other regions are also set to experience rapid growth, albeit on a much smaller scale.

Following on from previous restructuring and reorganisation, operators and other stakeholders are now better positioned than ever before to weather the ongoing turbulence but remain at risk where a lack of capital discipline combined with spare capacity, lower contract values and a more competitive environment combine.

Back to Top
전화 문의
이용안내
 
ENDA banner