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러시아의 컨슈머 헬스 시장

Weight Management and Wellbeing in Russia

리서치사 Euromonitor International
발행일 2019년 02월 상품 코드 274263
페이지 정보 영문 20 Pages
가격
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러시아의 컨슈머 헬스 시장 Weight Management and Wellbeing in Russia
발행일 : 2019년 02월 페이지 정보 : 영문 20 Pages

러시아의 소비자는 컨슈머 헬스 제품에 대한 지출액을 억제하게 되었습니다. 경기악화에 따라 소비자의 가처분소득이 감소하고 있어 이와 같은 경향은 한층 더 확대되고 있습니다. 전통 의약품으로 치료할 수 있는 가벼운 질병은 저렴한 치료제를 구입하거나 아무것도 구입하지 않는 소비자도 많아졌습니다. 성인용 구강관리 및 수면제, 기침·감기 치료제, 피부과용제 등의 분야에서는 이와 같은 경향이 특히 강해지고 있습니다. 단, 제품 가격이 상승했으므로 2015년의 금액 기반 시장 규모는 실제 제품 판매량만큼 변화하지 않았습니다. 러시아 컨슈머 헬스 시장의 대부분을 외자계 기업이 차지하며, 자국내계 제조업체도 원재료를 수입에 의존하고 있으므로 러시아 루블의 대폭 감가(2014년말-2015년초)에 의해 제품 가격도 대폭 상승했습니다.

러시아의 컨슈머 헬스(일반의약품) 시장을 분석했으며, 전체적인 구조·동향, 주요 기업 개요(기업 개요·사업 전략·경쟁력·사업 실적 등), 각 제품 시장의 동향·경쟁력·향후 전망 등을 조사·추산하여 전해드립니다.

1. 러시아의 컨슈머 헬스 시장 : 산업 개요

  • 개요
    • 경기후퇴의 영향이 눈으로 보이게 커진다.
    • 정부는 새로운 법령 및 지원 프로그램을 준비, 컨슈머 헬스 시장을 계속 적극적으로 규제한다.
    • 기존 기업이 주도권을 유지
    • 약국 : 러시아내의 전형적인 컨슈머 헬스 판매채널
    • 장기적인 성장 전망은 밝지 않다.
  • 주요 경향과 발전
    • 경기악화에 따른 소비자 행동의 변화
    • 정부에 의한 규제 강화가 계속된다.
    • 러시아내에서 자가치료의 침투
  • 지역별 주요 경향과 발전
    • 모스크바
    • 상트페테르부르크
  • 시장 지표
  • 시장 데이터
  • 부록
    • OTC(일반의약품)의 등록과 분류
    • 의료비 상환
    • 광고
    • 포장·라벨링
    • 유통 채널
    • 비타민·영양보조식품의 등록과 분류
    • 자가투약/자가치료와 예방의학
  • 정의
  • 정보 출처

2. 기업 개요

  • Akrikhin OAO
  • Evalar ZAO
  • Novartis Consumer Health OOO
  • OTCPharm OAO
  • Sanofi-Aventis Russia

※다음 카테고리는 개별 구매도 가능합니다. 가격 및 내용은 문의해주시기 바랍니다.

조사 카테고리

  • 성인용 구강관리 용품
  • 진통제
  • 수면제
  • 기침·감기·알레르기(건초열) 치료제
  • 피부과용제
  • 소화제
  • 아이케어 용품
  • NRT(니코틴 대체요법) 금연 보조제
  • 창상관리 용품
  • 스포츠 영양제
  • 비타민·영양보조식품(서플리먼트)
  • 체중 관리 제품
  • 허브/전통적 제품
KSA 15.12.09

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According to the Russian Ministry of Health, two million Russians, including children, were diagnosed with obesity in 2017, an increase on the number in 2016. The ministry has also admitted that there could be more Russians with obesity, according to another study conducted every five years on the prevalence of obesity among men and women aged 25-64. The proportion of the Russian population diagnosed with obesity was highest in remote regions such as Altai Territory, Magadan, Kurgan, and Tyumen...

Euromonitor International's Weight Management and Wellbeing in Russia report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2014-2018, allowing you to identify the sectors driving growth. Forecasts to 2023 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Meal Replacement, OTC Obesity, Slimming Teas, Supplement Nutrition Drinks, Weight Loss Supplements.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Weight Management and Wellbeing market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Table of Contents

Euromonitor International

February 2019

LIST OF CONTENTS AND TABLES

Headlines

Prospects

Obesity in Russia Gains Momentum

Meal Replacement Continues To See the Fastest Growth

the Sales Growth of Weight Management and Wellbeing Faces Threats

Competitive Landscape

International Brands Win the Trust of Russian Consumers

Evalar Zao Actively Revives Turboslim

Category Data

  • Table 1 Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: Value 2013-2018
  • Table 2 Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: % Value Growth 2013-2018
  • Table 3 NBO Company Shares of Weight Management and Wellbeing: % Value 2014-2018
  • Table 4 LBN Brand Shares of Weight Management and Wellbeing: % Value 2015-2018
  • Table 5 Forecast Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: Value 2018-2023
  • Table 6 Forecast Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: % Value Growth 2018-2023

Executive Summary

Consumer Health Delivers Modest Growth

Consumers Become Practical and Rational Consumer Health Purchasers

Intense Competition in A Fragmented Competitive Landscape

Consolidation of Pharmacy Retail Chains

Sluggish Performance Expected in Russian Consumer Health

Market Indicators

  • Table 7 Consumer Expenditure on Health Goods and Medical Services: Value 2013-2018
  • Table 8 Life Expectancy at Birth 2013-2018

Market Data

  • Table 9 Sales of Consumer Health by Category: Value 2013-2018
  • Table 10 Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2013-2018
  • Table 11 NBO Company Shares of Consumer Health: % Value 2014-2018
  • Table 12 LBN Brand Shares of Consumer Health: % Value 2015-2018
  • Table 13 Distribution of Consumer Health by Format: % Value 2013-2018
  • Table 14 Distribution of Consumer Health by Format and Category: % Value 2018
  • Table 15 Forecast Sales of Consumer Health by Category: Value 2018-2023
  • Table 16 Forecast Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2018-2023

Appendix

OTC Registration and Classification

Vitamins and Dietary Supplements Registration and Classification

Self-medication/self-care and Preventive Medicine

Switches

Sources

    • Summary 1 Research Sources
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