Global Information
회사소개 | 문의 | 비교리스트

아시아를 넘어 확대 : 코로나바이러스는 한국 식품(K-food)에 대한 세계의 관심을 새롭게 한다.

Beyond Asia: Coronavirus Renews Interest in K-food Globally

리서치사 Euromonitor International
발행일 2020년 09월 상품 코드 962681
페이지 정보 영문 29 Pages
가격
US $ 1,325 ₩ 1,509,000 PDF (Single User License)


아시아를 넘어 확대 : 코로나바이러스는 한국 식품(K-food)에 대한 세계의 관심을 새롭게 한다. Beyond Asia: Coronavirus Renews Interest in K-food Globally
발행일 : 2020년 09월 페이지 정보 : 영문 29 Pages

본 상품은 영문 자료로 한글과 영문목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문목차를 참고해주시기 바랍니다.

K-food(한국 식품)는 오스카(아카데미상)를 수상한 영화 '기생충(Parasite)' 덕분에 아시아를 넘어 세계 시장으로 확대될 준비가 되어 있습니다. 또한 도시 봉쇄중 인스턴트 라면은 비축의 혜택을 받았습니다. 건강에 대한 관심도 높아지며 김치 등 한국의 건강식품이 미국 및 유럽 시장에 재배치되며 주목받았습니다. K-food(한국 식품)는 세계의 E-Commerce 채널 개발에 의해 아시아를 넘어 더 큰 기회가 기대되고 있습니다.

K-food(한국 식품) 시장에 대해 다루었으며, 시장 규모, 화제 토픽, 시장 동향, 주요 기업 및 브랜드 등에 대해 분석하여 전해드립니다.

제품의 범위 : 조리 재료와 식사, 유제품과 대체품, 스낵, 주식

데이터 커버리지 : 시장 규모(실적 및 예측), 기업 점유율, 브랜드 점유율 및 유통 데이터

목차

서론

문화와 소셜미디어는 로컬 푸드를 세계로 확대한다.

K-food(한국 식품)에 대한 COVID-19의 영향

K-food(한국 식품)는 세계의 E-Commerce를 통해 발전

요점

부록

KSA 20.10.14

K-food is ready to spread across global markets beyond Asia thanks to the Oscar-awarded movie, Parasite, which featured Korean instant noodles. In addition, during lockdowns, instant noodles benefited from stockpiling. There was also increased interest in being healthy which brought attention to Korean healthy food such as Kimchi, re-positioned in the US and European markets. By developing global e-commerce channels, K-food looks forward to having further opportunities beyond Asia.

Euromonitor International's‘Beyond Asia: Coronavirus Renews Interest in K-food Globally global briefing’ offers an insight into to the size and shape of the Packaged Food (Rolling Update) market, highlights buzz topics, emerging geographies, categories and trends and identifies the leading companies and brands. It also offers strategic analysis on driving packaged food industry trends like health and wellness, premiumisation, convenience and value-for-money and how those trends influence factors like new product developments, packaging innovations, retail distribution and retail pricing both historically and into the future.

Product coverage: Cooking Ingredients and Meals, Dairy Products and Alternatives, Snacks, Staple Foods.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Packaged Food (Rolling Update) market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 40 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo and Bangalore and a network of over 800 analysts worldwide, Euromonitor International has a unique capability to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning.

TABLE OF CONTENTS

Introduction

Culture and Social Media Cultivate Local Food to go Global

The Impact of COVID-19 on K-food

K-food Develops via Global E-commerce

Key Takeaways

Appendix

Back to Top
전화 문의
F A Q