공지 : 도쿄증권거래소 JASDAQ 스탠다드 시장 신규 상장 관련 안내

Global Information
회사소개 | 문의 | 비교리스트

프랑스의 소비자 금융 시장

Consumer Lending in France

리서치사 Euromonitor International
발행일 2020년 11월 상품 코드 972723
페이지 정보 영문 17 Pages
가격
US $ 2,100 ₩ 2,424,000 PDF (Single User License)


프랑스의 소비자 금융 시장 Consumer Lending in France
발행일 : 2020년 11월 페이지 정보 : 영문 17 Pages

본 상품은 영문 자료로 한글과 영문목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문목차를 참고해주시기 바랍니다.

프랑스의 COVID-19 출현 및 이후 2020년 3월에 시작된 락다운은 바이러스 만연을 막기 위해 정부에 의해 도입되었으며, 실업률 상승과 가처분 소득 감소에 의해 소비자 심리를 약화시켰습니다.

프랑스의 소비자 금융(Consumer Lending) 시장에 대해 조사했으며, 시장의 주요 기업(발행자와 오퍼레이터), 유통되고 있는 카드수, 거래수 및 거래액 조사, 시장 예측 및 주목해야 할 동향 전략적 분석 등을 제공합니다.

제품 적용 범위 : 소비자 신용, 모기지/주택

데이터 커버리지 : 시장 규모(실적 및 예측), 기업 점유율, 브랜드 점유율 및 유통 데이터

목차

목차·도표 리스트

주요 요약

COVID-19가 소비자 금융에 미치는 영향

COVID-19가 국가에 미치는 영향

재정 지원 조치에도 불구하고 약한 소비자 심리는 최대의 소비자 신용 카테고리인 카드 대출의 조기회복을 제한할 가능성

실업률 상승과 대출 상환 능력 저하로 금융기관은 융자 기준을 엄격화

팬데믹 기간 중 모기지/주택 거래는 우세

소비자 금융의 다음은?

시장 데이터

면책사항

세계의 거시경제 환경

세계의 산업 환경

조사 소스

중요 데이터

2020년의 영향

COVID-19와 이후의 락다운은 소비자 심리를 약화시키고, 총대출 수요를 감소시키고, 재정적으로 스트레스 있는 소비자는 단기 대출에 의지하지 않을 수 없다

락다운 동안 자동차 생산이 정체되고, 소비자가 지출을 우선하기 때문에 자동 대출 실적이 가장 낮다

금융기관은 금융 불안 배경에서 2020년에 신청을 평가할 때 보다 엄격한 융자 기준을 도입

회복과 기회

과잉 채무와 지속적인 엄격한 대출 기준에 관한 소비자의 주의는 총대출의 조기 예측을 약화시킨다

예측기간 초기에 지출에 소극적이면 경기회복이 지연될 가능성

프랑스에서는 교육 융자가 미개발

카테고리 데이터

KSM 20.12.09

The emergence of COVID-19 in France and the subsequent lockdown beginning in March 2020 introduced by the government in an attempt to halt the spread of the virus weakened consumer sentiment due to rising unemployment and decreasing disposable incomes. During a crisis, the French are known for saving rather than spending wherever possible, and this was most notable in the declines for both outstanding balance and gross lending in 2020, mainly driven by the significantly weaker performance of con...

Euromonitor International's Consumer Lending in France report establishes the size and structure of the market for ATMs cards, smart cards, credit cards, debit cards, charge cards, pre-paid cards and store cards. It looks at key players in the market (issuers and operators), number of cards in circulation, numbers transactions and value of transactions. It offers strategic analysis of sector forecasts and trends to watch.

Product coverage: Consumer Credit, Mortgages/Housing.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Consumer Lending market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

TABLE OF CONTENTS

List OF CONTENTS AND TABLES

EXECUTIVE SUMMARY

COVID-19 impact on consumer lending

COVID-19 country impact

Weak consumer sentiment despite financial assistance measures likely to limit early recovery of largest consumer credit category, card lending

Financial institutions tighten lending criteria in wake of rising unemployment and reduced capacity to repay loans

Dominant mortgages/housing fares better during pandemic

What next for consumer lending?

MARKET DATA

  • Table 1 Consumer Lending: Outstanding Balance by Category: Value 2015-2020
  • Table 2 Consumer Lending: Outstanding Balance by Category: % Value Growth 2015-2020
  • Table 3 Consumer Lending: Gross Lending by Category: Value 2015-2020
  • Table 4 Consumer Lending: Gross Lending by Category: % Value Growth 2015-2020
  • Table 5 Consumer Lending: Non-performing vs Other Loans Outstanding Balance: % Value 2015-2020
  • Table 6 Mortgages/Housing: Non-performing vs Other Loans Outstanding Balance: % Value 2015-2020
  • Table 7 Consumer Credit: Non-performing vs Other Loans Outstanding Balance: % Value 2015-2020
  • Table 8 Card Lending: Non-performing vs Other Loans Outstanding Balance: % Value 2015-2020
  • Table 9 Forecast Consumer Lending: Outstanding Balance by Category: Value 2020-2025
  • Table 10 Forecast Consumer Lending: Outstanding Balance by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 11 Forecast Consumer Lending: Gross Lending by Category: Value 2020-2025
  • Table 12 Forecast Consumer Lending: Gross Lending by Category: % Value Growth 2020-2025

DISCLAIMER

GLOBAL MACROECONOMIC ENVIRONMENT

GLOBAL INDUSTRY ENVIRONMENT

SOURCES

    • Summary 1 Research Sources

KEY DATA FINDINGS

2020 IMPACT

COVID-19 and subsequent lockdown weakens consumer sentiment and reduces demand for gross lending, while financially-stressed consumers are forced to rely on short-term loans

Weakest performance for auto lending as car production falters during lockdown and consumers prioritise spending

Financial institutions introduce more stringent lending criteria when assessing applications in 2020 in the context of financial instability

RECOVERY AND OPPORTUNITIES

Consumer caution regarding over-indebtedness and ongoing stringent lending criteria dampens early forecast for gross lending

Reluctance to spend in early years of forecast period may slow economic recovery

Education lending remains underdeveloped in France

CATEGORY DATA

  • Table 13 Consumer Credit: Outstanding Balance by Category: Value 2015-2020
  • Table 14 Consumer Credit: Outstanding Balance by Category: % Value Growth 2015-2020
  • Table 15 Consumer Credit: Gross Lending by Category: Value 2015-2020
  • Table 16 Consumer Credit: Gross Lending by Category: % Value Growth 2015-2020
  • Table 17 Forecast Consumer Credit: Outstanding Balance by Category: Value 2020-2025
  • Table 18 Forecast Consumer Credit: Outstanding Balance by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 19 Forecast Consumer Credit: Gross Lending by Category: Value 2020-2025
  • Table 20 Forecast Consumer Credit: Gross Lending by Category: % Value Growth 2020-2025
Back to Top
전화 문의
F A Q