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우주 산업 통합에 수반하는 성장 기회

Growth Opportunities as the Space Industry Consolidates

발행일: | 리서치사: Frost & Sullivan | 페이지 정보: 영문 42 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

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우주 산업은 더 이상 정부기관이나 항공우주·방위 기업에 의해 유지되고 있는 것이 아닙니다. 현대의 우주 개발 경쟁에서는 혁신과 민관 파트너십에 의해 새로운 기회를 발견하는 것으로 민간기업이 우위에 서게 되었습니다.

과거 5년간 통신, 지구 관측, 항법 등의 위성 수요가 대폭 증가하며 그 결과, 로켓 발사 및 관련 활동이 증가했습니다. 주요 발사 기업(Space Exploration Technologies[SpaceX], United Launch Alliance, Rocket Lab)은 발사 가격을 경쟁적으로 인하하고 있으며, 이것이 위성 수요의 증가에 직접 기여하고 있습니다. 또한 지구 주회 위성 운영회사는 보완적 기업의 인수, 합병, 제휴의 기회를 인식하고, 능력의 향상과 매출의 증가를 도모하고 있으며, 투자액이 감소하고 있음에도 불구하고 서비스에 대한 수요는 계속 증가하고 있습니다.

세계의 우주 산업 통합에 대해 조사분석했으며, 성장 촉진요인과 억제요인, 매출 전망, 합병, 인수, 파트너십, 성장 기회 등을 검증하고 있습니다.

목차

전략적 필수사항

  • 성장이 더욱 더 곤란해지는 이유는?
  • The Strategic Imperative 8(TM)
  • 우주 산업 통합에 대한 상위 3 전략적 필수사항의 영향
  • 성장 기회가 Growth Pipeline Engine(TM)을 촉진

성장 기회 분석

  • 분석 범위
  • 성장 촉진요인
  • 성장 억제요인

업계 인사이트

  • 업계 세분화
  • 업계 프레임워크
  • 업계 상황

업계의 합병, 인수, 파트너십

  • 합병 : Rocket Lab와 Vector Acquisition
  • 합병 : Spire Global와 NavSight Holdings
  • 합병 : BlackSky와 Osprey Technology
  • 합병 : Astra Space와 Holicity
  • 인수 : Maxar Technologies와 Aurora Insights
  • 인수 : Voyager Space와 The Launch Company
  • 인수 : Slingshot, Numerica 및 Seradata
  • 민관 파트너십의 개요
  • 민관 파트너십 : Aerojet Rocketdyne
  • 민관 파트너십 : The Boeing Company
  • 민관 파트너십 : Lockheed Martin
  • 민관 파트너십 : Northrop Grumman
  • 상업 파트너십
  • 결론

성장 기회 세계

  • 성장 기회 1 : M&A
  • 성장 기회 2 : 우주 지속가능성
  • 성장 기회 3 : 위성군
  • 도표 리스트
  • 면책사항
KSA 23.06.07

Innovative Business Models and Industry Convergence Drive Investments, Mergers, Acquisitions, and Partnerships

The space industry is no longer sustained by governmental bodies and aerospace and defense companies. In the modern space race, the private sector is dominating by discovering new opportunities regarding innovations and public-private partnerships.

The term "NewSpace" heralds the arrival of private space company ventures. Start-ups, investors, and research institutions will have easier access to space and its related services. Private-public collaborations will become increasingly important in developing countries to enhance their economies and for better access to space and its related services.

In the past five years, the industry has seen significant growth in satellite demand for communications, Earth applications, and navigation, resulting in an increase in space launches and related activities. The leading launch providers (Space Exploration Technologies [SpaceX], United Launch Alliance, and Rocket Lab) have been competitively reducing their launch prices, which has directly contributed to the rise in satellite demand.

Operators of low Earth orbit satellite constellations recognize opportunities to acquire, merge, or partner with complementary companies to enhance capabilities and increase revenue. Despite a decline in investments, demand for services continues to rise.

This analysis examines industry growth drivers and restraints; the revenue outlook; mergers, acquisitions, and partnerships; leading industry participants and some of the programs they support; and growth opportunities for all stakeholders.

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on Space Industry Consolidation
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Growth Opportunity Analysis

  • Scope of Analysis
  • Growth Drivers
  • Growth Restraints

Industry Insight

  • Industry Segmentation
  • Industry Framework
  • Industry Landscape

Industry Mergers, Acquisitions, and Partnerships

  • Industry Mergers: Rocket Lab and Vector Acquisitions
  • Industry Mergers: Spire Global and NavSight Holdings
  • Industry Mergers: BlackSky and Osprey Technology
  • Industry Mergers: Astra Space and Holicity
  • Industry Acquisitions: Maxar Technologies and Aurora Insights
  • Industry Acquisitions: Voyager Space and The Launch Company
  • Industry Acquisitions: Slingshot and Numerica and Seradata
  • Overview of Public-Private Partnerships
  • Public-Private Partnerships: Aerojet Rocketdyne
  • Public-Private Partnerships: The Boeing Company
  • Public-Private Partnerships: Lockheed Martin
  • Public-Private Partnerships: Northrop Grumman
  • Commercial Partnerships
  • Conclusion

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1: Mergers and Acquisitions
  • Growth Opportunity 2: Space Sustainability
  • Growth Opportunity 3: Satellite Constellations
  • List of Exhibits
  • Legal Disclaimer
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