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유럽의 기업 우선 순위 : 클라우드 컨택센터 솔루션

Enterprise Priorities in Europe: Cloud Contact Center Solutions

리서치사 Frost & Sullivan
발행일 2014년 06월 상품 코드 306883
페이지 정보 영문 49 Pages
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유럽의 기업 우선 순위 : 클라우드 컨택센터 솔루션 Enterprise Priorities in Europe: Cloud Contact Center Solutions
발행일 : 2014년 06월 페이지 정보 : 영문 49 Pages

유럽에서는 약 37%의 컨택센터 조직이 호스티드/클라우드 컨택센터 솔루션을 이용하고 있으며, 이 비율은 2016년까지 86%에 이를 것으로 예측됩니다. 중소 규모의 컨택센터는 클라우드 솔루션의 초기 도입자(얼리어답터)이나, 대규모 컨택센터 조직은 현재 클라우드형 컨택센터 애플리케이션에서 선도하고 있습니다. 컨택센터 애플리케이션을 클라우드로 이동시키는 주요 촉진요인은 사용 편의성, 유연한 확장성, 사업 지속 능력의 향상, IT 총소유비용 감소 및 자본 지출 회피입니다.

유럽 컨택센터의 현재 클라우드 컨택센터 솔루션 이용 동향 및 향후 도입 동향에 대해 조사했으며, 국가, 컨택센터 규모 및 산업별 분석을 정리하여 전해드립니다.

제1장 조사 배경·목적·조사 방법

제2장 개요

제3장 호스티드/클라우드 솔루션의 현재 용도

제4장 호스티드/클라우드 솔루션 이동 결정의 중요 요인

  • 호스티드/클라우드 솔루션 이동 결정의 중요 요인 : 국가별
  • 호스티드/클라우드 솔루션 이동 결정의 중요 요인 : 컨택센터 규모별
  • 호스티드/클라우드 솔루션 이동 결정의 중요 요인 : 산업별

제5장 호스티드/클라우드 컨택센터 애플리케이션

  • 현재 호스티드/클라우드 솔루션으로 이용되고 있는 컨택센터 애플리케이션 : 국가별
  • 현재 호스티드/클라우드 솔루션으로 이용되고 있는 컨택센터 애플리케이션 : 컨택센터 규모별
  • 현재 호스티드/클라우드 솔루션으로 이용되고 있는 컨택센터 애플리케이션 : 산업별
  • 호스티드/클라우드 솔루션으로 이동할 예정인 컨택센터 애플리케이션 : 국가별
  • 호스티드/클라우드 솔루션으로 이동할 예정인 컨택센터 애플리케이션 : 컨택센터 규모별
  • 호스티드/클라우드 솔루션으로 이동할 예정인 컨택센터 애플리케이션 : 산업별

제6장 호스티드/클라우드 컨택센터 벤더

  • 공급 벤더수
  • 현재·향후 호스티드/클라우드 컨택센터 프로바이더
  • 현재 호스티드/클라우드 컨택센터 프로바이더 : 국가별
  • 현재 호스티드/클라우드 컨택센터 프로바이더 : 컨택센터 규모별
  • 현재 호스티드/클라우드 컨택센터 프로바이더 : 산업별
  • 향후 호스티드/클라우드 컨택센터 프로바이더 : 국가별
  • 향후 호스티드/클라우드 컨택센터 프로바이더 : 컨택센터 규모별
  • 향후 호스티드/클라우드 컨택센터 프로바이더 : 산업별

제7장 호스티드/클라우드 컨택센터 솔루션 이동의 저해요인

제8장 부록

제9장 FROST & SULLIVAN 소개

KSA 14.07.25

Cloud Contact Center Solutions

The overall research objective of this research service was to investigate the current use and future adaptation of cloud contact center solutions in European contact centers. About 37% of contact center organizations in Europe use a hosted/cloud contact center solution, which is expected to reach 86% by 2016. While small and medium contact centers were the early adopters of cloud solutions, large contact center organizations have now taken the lead in terms of using cloud-based contact center applications. The main drivers for moving contact center applications to the cloud are ease of use, flexible scalability, improved business continuity capabilities, reduced total cost of ownership of IT, and capital expenditure avoidance.

Table of Contents

1. RESEARCH BACKGROUND, OBJECTIVES, AND METHODOLOGY

Research Background, Objectives, and Methodology

  • 1. Research Background and Objectives
  • 2. Methodology
  • 3. Methodology (continued)
  • 4. Overall Firmagraphic Details

2. EXECUTIVE SUMMARY

Executive Summary

  • 1. Executive Summary

3. CURRENT USE OF HOSTED/CLOUD SOLUTIONS

Current Use of Hosted/Cloud Solutions

  • 1. Current Use of Hosted/Cloud Contact Center Solutions

4. IMPORTANT FACTORS IN THE DECISION TO MOVE TO HOSTED/CLOUD SOLUTIONS

Important Factors in the Decision to Move to Hosted/Cloud Solutions

  • 1. Important Factors in the Decision to Move to Hosted/Cloud Solutions by Country
  • 2. Important Factors in the Decision to Move to Hosted/Cloud Solutions by Contact Center Size
  • 3. Important Factors in the Decision to Move to Hosted/Cloud Solutions by Industry

5. HOSTED/CLOUD CONTACT CENTER APPLICATIONS

Hosted/Cloud Contact Center Applications

  • 1. Contact Center Applications Currently Used as Hosted/Cloud Solutions by Country
  • 2. Contact Center Applications Currently Used as Hosted/Cloud Solutions by Country (continued)
  • 3. Contact Center Applications Currently Used as Hosted/Cloud Solutions by Contact Center Size
  • 4. Contact Center Applications Currently Used as Hosted/Cloud Solutions by Industry
  • 5. Contact Center Applications Planned to be Moved to Hosted/Cloud Solutions by Country
  • 6. Contact Center Applications Planned to be Moved to Hosted/Cloud Solutions by Country (continued)
  • 7. Contact Center Applications Planned to be Moved to Hosted/Cloud Solutions by Contact Center Size
  • 8. Contact Center Applications Planned to be Moved to Hosted/Cloud Solutions by Industry

6. HOSTED/CLOUD CONTACT CENTER VENDORS

Hosted/Cloud Contact Center Vendors

  • 1. Number of Vendors Sourced
  • 2. Current and Future Hosted/Cloud Contact Center Providers
  • 3. Current Hosted/Cloud Contact Center Providers by Country
  • 4. Current Hosted/Cloud Contact Center Providers by Contact Center Size
  • 5. Current Hosted/Cloud Contact Center Providers by Industry
  • 6. Future Hosted/Cloud Contact Center Providers by Country
  • 7. Future Hosted/Cloud Contact Center Providers by Contact Center Size
  • 8. Future Hosted/Cloud Contact Center Providers by Industry

7. RESTRAINTS TO MOVING TO HOSTED/CLOUD CONTACT CENTER SOLUTIONS

Restraints to Moving to Hosted/Cloud Contact Center Solutions

  • 1. Restraints to Moving to Hosted/Cloud Contact Center Solutions
  • 2. Legal Disclaimer

8. APPENDIX

Appendix

  • 1. Business Functions
  • 2. Languages Supported

9. THE FROST & SULLIVAN STORY

The Frost & Sullivan Story

  • 1. The Frost & Sullivan Story
  • 2. Value Proposition: Future of Your Company & Career
  • 3. Global Perspective
  • 4. Industry Convergence
  • 5. 360° Research Perspective
  • 6. Implementation Excellence
  • 7. Our Blue Ocean Strategy
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