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가상현실(몰입형 컴퓨팅)의 향후 용도

Future Applications of Virtual Reality (Immersive Computing)

리서치사 Frost & Sullivan
발행일 2016년 12월 상품 코드 422223
페이지 정보 영문 54 Pages
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가상현실(몰입형 컴퓨팅)의 향후 용도 Future Applications of Virtual Reality (Immersive Computing)
발행일 : 2016년 12월 페이지 정보 : 영문 54 Pages

가상현실(몰입형 컴퓨팅)의 향후 잠재적 용도를 조사했으며, VR의 개요, VR 하드웨어·디바이스의 종류, 기술 로드맵, 주요 최종사용자 산업의 새로운 용도, 주요 참여 사업자, 시장 성장과 향후 시장 기회 분석, 주요 특허, 향후 전망 분석 등을 정리하여 전해드립니다.

제1장 개요

제2장 서론·개요

  • VR의 필요성
  • VR : 디바이스 종류

제3장 VR 기술 로드맵

  • VR 기술 로드맵
  • 기술 로드맵에 관한 주요 인사이트
  • VR의 메가트렌드에 대한 영향

제4장 산업별 용도

  • 자동차 산업
  • 자동차 산업의 새로운 용도
  • 자동차 산업용 VR에 초점을 맞춘 기업
  • 의료 부문
  • 의료 부문의 새로운 용도
  • 의료 부문용 VR에 초점을 맞춘 기업
  • 제조업
  • 제조업의 새로운 용도
  • 제조업용 VR에 초점을 맞춘 기업
  • 항공우주·방위 산업
  • 항공우주·방위 산업의 새로운 용도
  • 항공우주·방위 산업용 VR에 초점을 맞춘 기업

제5장 시장 규모·향후 시장 기회

  • VR : 세계 소프트웨어 시장의 잠재성
  • VR 용도의 특허 동향
  • VR의 잠재적 시장 기회

제6장 주요 특허

제7장 성장 기회

  • 성장 기회
  • VR 이해관계자에게 전략적인 필수요건

제8장 기업과 활동

  • VR 기반 의료 트레이닝 : Immersive Touch

제9장 애널리스트의 견해

제10장 주요 연락처

제11장 Frost & Sullivan 소개

KSA 17.01.26

Emerging Applications and Opportunities for Virtual Reality

Virtual reality (VR) is an interactive three-dimensional (3D) environment that is computer generated. Immersion into VR is an individual's perception of having a physical presence in the non-physical world or the virtual world. Technology advancement in in VR in the recent years has led to significant improvements in quality, reductions in overall cost and has attracted deep investments from private companies, federal bodies and other funding organizations globally.

The objective of this research is to understand development trends, offer a technology roadmap for ecosystem participants, identify the key emerging applications across industries, highlight patent and funding trends and assess the future opportunities in the VR space. In brief, this research service provides the following:

  • a) A brief snapshot on VR and different types of devices associated with VR hardware
  • b) Evaluate the technology roadmap and understand key insights
  • c) Development trends impacting mega trends
  • d) Key emerging application areas across industries
  • e) Key market participants across industry-specific applications
  • f) Market sizing and future opportunities
  • g) Key patent and funding trends in Virtual Reality

Table of Contents

1. 1.0. EXECUTIVE SUMMARY

  • 1.1. Research Scope
  • 1.2. Research Methodology
  • 1.3. Key Findings

2. 2.0. INTRODUCTION AND OVERVIEW OF TOPIC

  • 2.1. Why Do We Need Virtual Reality?
  • 2.2. Virtual Reality - Types of devices

3. 3.0. VR TECHNOLOGY ROADMAP

  • 3.1. Virtual Reality Technology Roadmap
  • 3.2. Key Insights from Technology Roadmap
  • 3.3. How Virtual Reality Impacts Mega Trends?

4. 4.0. APPLICATIONS BY INDUSTRY TYPE

  • 4.1. Virtual Reality for the Automotive Industry
  • 4.2. Emerging Application Areas in the Automotive Industry
  • 4.3. Companies Focusing on VR Applications in Automotive Industry
  • 4.4. Virtual Reality for the Healthcare Industry
  • 4.5. Emerging Application Areas in the Healthcare Industry
  • 4.6. Companies Focusing on VR Applications in Healthcare Industry
  • 4.7. Virtual Reality for the Manufacturing Industry
  • 4.8. Emerging Application Areas in the Manufacturing Industry
  • 4.9. Companies Focusing on VR Applications in the Manufacturing Industry
  • 4.10. Virtual Reality for the Aerospace & Defense Industry
  • 4.11. Emerging Application Areas in the Aerospace & Defense Industry
  • 4.12. Companies Focusing on VR Applications in Aerospace & Defense Industry

5. 5.0. MARKET SIZING AND FUTURE OPPORTUNITIES

  • 5.1. Virtual Reality - Global Software Market Potential
  • 5.2. Virtual Reality Application Patent Trends by Year and Region (2013-2016)
  • 5.3. Potential VR Opportunities in the Future

6. 6.0. KEY PATENTS

  • 6.1. Key Patents in Virtual Reality
  • 6.1. Key Patents in Virtual Reality (continued)

7. 7.0. GROWTH OPPORTUNITIES

  • 7.1. Growth Opportunities - Virtual Reality
  • 7.2. Strategic Imperatives for VR Stakeholders

8. 8.0. COMPANIES TO ACTION

  • 8.1. VR-based Medical Training - Immersive Touch, US

9. 9.0. ANALYST INSIGHTS

  • 9.1. Analyst Insights

10. 10.0. KEY CONTACTS

  • 10.1. Key Contacts
  • 10.1. Key Contacts (continued)
  • Legal Disclaimer

11. 11.0. THE FROST & SULLIVAN STORY

  • 11.1. The Frost & Sullivan Story
  • 11.2. Value Proposition: Future of Your Company & Career
  • 11.3. Global Perspective
  • 11.4. Industry Convergence
  • 11.5. 360° Research Perspective
  • 11.6. Implementation Excellence
  • 11.7. Our Blue Ocean Strategy
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