공지 : 도쿄증권거래소 JASDAQ 스탠다드 시장 신규 상장 관련 안내

Global Information
회사소개 | 문의 | 비교리스트

소매 프로세스 자동화를 구현하는 기술 컨버전스

Technology Convergence Enabling Retail Process Automation

리서치사 Frost & Sullivan
발행일 2017년 12월 상품 코드 600233
페이지 정보 영문 37 Pages
가격
US $ 4,950 ₩ 5,635,000 Web Access (Regional License) help
리서치사의 웹사이트에 로그인할 수 있는 패스워드가 발급되며, PDF를 다운로드 받는 형태로 제공됩니다. 동일 국가 내에 있는 사업장의 모든 분들이 이용할 수 있는 라이선스이며, 이용 인원수 제한은 없습니다. 텍스트 등의 PDF 내용 편집은 불가능합니다. 인쇄횟수에 제한은 없으나, 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위에 준합니다.


소매 프로세스 자동화를 구현하는 기술 컨버전스 Technology Convergence Enabling Retail Process Automation
발행일 : 2017년 12월 페이지 정보 : 영문 37 Pages

본 상품은 영문 자료로 한글과 영문목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문목차를 참고해주시기 바랍니다.

소매 프로세스 자동화를 구현하는 기술 컨버전스의 동향을 조사했으며, 소매 프로세스 자동화의 개요, 최근 소매 에코시스템 환경의 변화, 주요 구현 기술과 최전선 기업, 향후 전망, 애널리스트의 견해 등을 정리하여 전해드립니다.

제1장 개요

제2장 토픽 개요

  • 디지털화에 의한 소매 프로세스 자동화
  • 현대 소매 에코시스템의 환경 변화
  • 서비스 관리의 생산성 향상을 향한 동향
  • POS 자동화 추진 동향
  • 온라인 인터랙티비티(Online Interactivity) 강화 동향

제3장 소매 프로세스 자동화를 구현하는 주요 기술

  • 소매업의 클라우드 컴퓨팅
  • 소매업의 클라우드 컴퓨팅 : 최전선 기업
  • 소매업의 비디오 애널리틱스
  • 소매업의 비디오 애널리틱스 : 최전선 기업
  • 소매업의 바이오메트릭 결제
  • 소매업의 바이오메트릭 결제 : 최전선 기업
  • 소매업의 AR
  • 소매업의 AR : 최전선 기업
  • 소매업의 AI
  • 소매업의 AI : 최전선 기업
  • 소매업의 소셜미디어 애널리틱스
  • 소매업의 소셜미디어 애널리틱스 : 최전선 기업

제4장 기술 컨버전스 : 향후 인비저닝

  • 다이나믹 프라이싱 : 온라인 & 오프라인 스토어의 경계를 모호하게 한다.
  • 보다 편리성 높은 쇼핑을 위한 모바일 영상 인식
  • 고객과의 인터랙티비티를 향상시키는 홀로그래픽 디스플레이
  • 게이미피케이션에 의한 매출 확대와 디스카운트
  • 드론 : 제품 배송 서비스를 향상시킨다.

제5장 애널리스트의 견해·주요 연락처

KSA 18.02.02

Making the Digital Connection From Brands to Customers

The retail industry is transforming at an ever-increasing speed with the introduction of new information and communication technologies in the sector. With the changes in the behavior of the customers along with the introduction of new channels and formats of marketing, the retailers are required to quickly adjust the existing business models according to the changing needs of the market. To satisfy the dynamic needs of customers, retail organizations are finding it very difficult to adjust the changes in the existing business model manually. It is also increasing the cost for employing additional resources to manage the omni-channel market place. In recent years, retailers are trying to engage customers with the introduction of new technologies in the space. Automation across the value chain is proving to be a vital strategy for the retailers to manage the changing landscape and better engage customers with the brands.

This report identifies the key trends in the retail space and highlights the key technologies and their convergence prospects to envision the future retail market.

In brief, this research service provides the following:

  • An overview of retail process automation
  • The changing landscape of modern retail ecosystem
  • Key trends toward enhancing service management productivity
  • Key trends facilitating point of sales automation
  • Key trends enhancing online interactivity
  • Technologies enabling retail process automation
  • Key innovations across the identified technologies for retail
  • Snapshot of technology convergence scenarios
  • Emerging opportunities and benefits for various stakeholders in the value chain

Table of Contents

1.0. Executive Summary

  • 1.1. Research Scope
  • 1.2. Key Findings
  • 1.3. Research Methodology

2.0. Overview of the Topic

  • 2.1. Retail Process Automation Through Digitization
  • 2.2. The Changing Landscape of Modern Retail Ecosystem
  • 2.3. Trends Toward Enhancing Service Management Productivity
  • 2.4. Trends Facilitating Point of Sales Automation
  • 2.5. Trends Enhancing Online Interactivity

3.0. Key Technologies Enabling Retail Process Automation

  • 3.1. How Can Cloud Computing be Used in Retail?
  • 3.2. Companies at the Forefront of Cloud Computing Market
  • 3.3. How Can Video Analytics be Used in Retail?
  • 3.4. Companies at the Forefront of Video Analytics Market
  • 3.5. How Can Biometric Payment be Used in Retail?
  • 3.6. Companies at the Forefront of Biometric Payment Market
  • 3.7. How Can Augmented Reality be Used in Retail?
  • 3.8. Companies at the Forefront of the Augmented Reality Market
  • 3.9. How Can Artificial Intelligence be Used in Retail?
  • 3.10. Companies at the Forefront of Artificial Intelligence Market
  • 3.11. How Can Social Media Analytics be Used in Retail?
  • 3.12. Companies at the Forefront of Social Media Analytics Market

4.0. Technology Convergence: Envisioning the Future

  • 4.1. Dynamic Pricing Could Blur the Line Between Online and Offline Stores
  • 4.2. Mobile Image Recognition For More Convenient Shopping
  • 4.3. Holographic Displays Enhance Interactivity With Customers
  • 4.4. Gamification Could Drive Sales and Increase Price Discounts
  • 4.5. Drones Will Improve Product Delivery Services

5.0. Analyst Viewpoint & Key Contacts

  • 5.1. Analyst Viewpoint
  • 5.2. Key Contacts
  • 5.2. Key Contacts (Continued)
  • Legal Disclaimer
Back to Top
전화 문의
F A Q