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의료 진단을 전환하는 새로운 센서 기술

Emerging Sensor Technologies Transforming Medical Diagnostics

리서치사 Frost & Sullivan
발행일 2017년 12월 상품 코드 600237
페이지 정보 영문 117 Pages
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의료 진단을 전환하는 새로운 센서 기술 Emerging Sensor Technologies Transforming Medical Diagnostics
발행일 : 2017년 12월 페이지 정보 : 영문 117 Pages

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의료 진단을 전환하는 새로운 센서 기술의 동향을 조사했으며, 새로운 센서 기술의 종류와 개요, 기술 환경 및 사업 환경, 스마트 센싱 아키텍처, 주요 사업자, 주요 오퍼레이션 모델, 주요 자금조달 모델, 시장의 잠재성, 특허 상황, 베스트 프랙티스, 향후 전망, 퍼포먼스 벤치마킹, 전략적 제안 등을 정리하여 전해드립니다.

제1장 개요

제2장 기술 개요·기술 동향

  • 분석의 주요 요소 : '스마트니스' 컨셉
  • 새로운 센서 기술 : 개요·동향
  • 새로운 센서 기술 : 나노바이오와 마이크로인코딩
  • 새로운 센서 기술 : 바이오인텔리전스에 대한 초점
  • 기존 용도 : 임상 진단
  • 파괴적 용도 : IoT의 영향

제3장 환경 분석·밸류체인 분석

  • 의료 진단 정보의 과제
  • 기술·사업 환경 : 촉진요인
  • 기술·사업 환경 : 과제
  • 스마트 센싱 아키텍처 : 신기술의 통합
  • 능력의 확장
  • 모델·전략 : 새로운 의료 문화의 구축
  • 의료 진단 비지니스 모델 : 새로운 틈새 시장
  • 밸류체인 프레임워크

제4장 영향평가·전략 분석

  • 인텔리전트 솔루션
    • 스마트 제품으로서의 새로운 센서
    • 미래의 의료를 향한 진화
    • 초점 고객
    • 다음 10년의 새로운 센서

제5장 산업 환경·시장 동향

  • 주요 참여 사업자 : 의료를 재형성하는 센서 개발업체
  • 주요 이해관계자 : 기능과 역할
  • 주요 운영 모델 : 관리의 방향성
  • 센서 제품의 개발 : 혁신 경로
  • 주요 자금 제공 모델 : 4개의 접근법
  • 스마트 에코시스템 : 앙상블 포트레이트
  • 주요 역할 : 혁신 촉진요인·저해요인
  • 주요 인프라 개발 : 세계의 시나리오
  • 주요 행동 : 스마트 센서의 성장 룰

제6장 시장의 잠재성·지적재산권

  • 시장의 잠재성 : 예측·마일스톤
  • 시장 세분화 : 초점 기술·지역
  • 세계의 발자국(Footprint) : 새로운 센서 동향
  • 시장 점유율 : 경쟁 환경
  • 시장 제품 : TOP Tier 사업자의 주요 동향
  • 주요 경쟁업체 : SWOT 분석
  • IP : 새로운 센서의 특허 동향
  • IP : 새로운 센서의 연구 초점

제7장 베스트 프랙티스·전략적 인사이트

  • 새로운 센서를 추진하는 혁신 모델
  • 혁신을 선도하는 오픈 협업 모델
  • 새로운 틈새 시장의 경쟁력 획득
  • 새로운 센서 기술 : 용도 환경
  • 성장 기회 : 기술 시너지의 개척
  • 성장 기회 : 5가지 주요 전망
  • 전략적 필수요건 : 중요 성공요인

제8장 퍼포먼스 벤치마킹·전략적 제안

  • 벤치마킹 방법
  • 혁신 벤치마킹
    • 전략 평가
    • 기업 개요
    • 주목 기업
    • 기타 주목 기업
    • 주요 협력 관계
    • 전략적 비지니스 사례
    • 결론

제9장 부록

KSA 18.02.02

The Optimal Synergy between Leading-edge Science and Medical Innovation

TechVisions latest research service profiles innovations in sensing technologies and their impact on clinical diagnosis. The emergence of point of care (PoC) testing has necessitated compact, more portable testing kits, to replace laboratory testing. In the light of global epidemic outbreaks, there is also a greater need for high throughput testing to process infectious disease diagnosis faster. In view of these emerging trends, there is a greater dependence on faster, more accurate biochemical sensors. This research report focuses on implications for infectious diseases, cancer and lifestyle diseases such as cardiovascular diseases and Diabetes.

Table of Contents

1.0. Executive Summary

  • 1.1. Research Scope: Emerging Sensor Technologies
  • 1.2. Research Focus: Technology Synergy Driving Smart Sensing
  • 1.3. Research Framework: Emerging Sensors Concept
  • 1.4. Research Methodology: The Frost & Sullivan Core Value
  • 1.5. Research Methodology: The Five Steps Toward Success
  • 1.6. Key Facts and Findings: The Global Picture in Numbers

2.0. Technology Snapshot and Trends

  • 2.1. Key Elements of Analysis: The ‘Smartness' Concept
  • 2.2. Emerging Sensor Technologies: Brief Overview and Trends
  • 2.3. Emerging Sensor Technologies: NanoBio and MicroEncoding
  • 2.4. Emerging Sensor Technologies: Biointelligence Focus
  • 2.5. Conventional Applications: Clinical Diagnostics
  • 2.6. Conventional Applications: Clinical Diagnostics
  • 2.7. Conventional Applications: Clinical Diagnostics
  • 2.8. Disruptive Applications: The Impact of Internet of Things

3.0. Environmental Analysis and Value Chain Assessment

  • 3.1. Medical Diagnostics Information Challenges
  • 3.2. Technology and Business Landscape: Accelerators
  • 3.3. Technology and Business Landscape: Accelerators
  • 3.4. Technology and Business Landscape: Challenges
  • 3.5. Technology and Business Landscape: Challenges
  • 3.6. Smart Sensing Architecture: Integrating Emerging Technology
  • 3.7. Empowering People: Expanding Participants' Capabilities
  • 3.8. Models and Strategies: Building a New Healthcare Culture
  • 3.9. Medical Diagnostics Business Models: Leveraging New Niches
  • 3.10. Value Chain Framework: The Pieces on the Board

4.0. Impact Assessment and Strategic Analysis

  • 4.1. Intelligent Solutions: Emerging Sensors as Smart Products
  • 4.2. Intelligent Solutions: The Evolution Toward Future Medicine
  • 4.3. Intelligent Solutions: Customer Focus
  • 4.4. Intelligent Solutions: Emerging Sensors Coming Next Decade

5.0. Industry Landscape and Market Trends

  • 5.1. Key Participants: Sensors Developers Reshaping Healthcare
  • 5.2. Key Stakeholders: Functions and Responsibilities
  • 5.3. Key Operational Models: The Four Managing Directions
  • 5.4. Sensor Product Development: The Innovation Road
  • 5.5. Key Funding Models: The Four Approaches
  • 5.6. Smart Ecosystems: The Ensemble Portrait
  • 5.7. Key Roles: Factors Pulling and Pushing Innovation
  • 5.8. Key Infrastructure Development: The Global Scenario
  • 5.9. Key Actions: Rules for Success in the Smart Sensors Space

6.0. Market Potential and Intellectual Property

  • 6.1. Market Potential: Forecast and Milestones
  • 6.2. Market Segmentation: Technology and Regional Focus
  • 6.3. Global Footprint: Emerging Sensors Trends in 2022
  • 6.4. Market Share: The Competitive Landscape
  • 6.5. Market Products: Key Trends for Top Tier Participants
  • 6.6. Top Competitors: SWOT Analysis
  • 6.7. Intellectual Property: Emerging Sensors Patent Trends
  • 6.8. Intellectual Property: Emerging Sensors IP Research Focus

7.0. Best Practices and Strategic Insights

  • 7.1. The Road Ahead: Innovation Model Driving Emerging Sensors
  • 7.2. The Road Ahead: Open Collaboration Models Leading Innovation
  • 7.3. The Road Ahead: Gaining Competitiveness in New Niches
  • 7.4. Emerging Sensor Technologies - The Application Landscape
  • 7.5. Emerging Sensor Technologies - The Application Landscape
  • 7.6. Emerging Sensor Technologies - The Application Landscape
  • 7.7. Emerging Sensor Technologies - The Application Landscape
  • 7.8. Emerging Sensor Technologies - The Application Landscape
  • 7.9. Growth Opportunities: Tapping Into Technology Synergy
  • 7.10. Growth Opportunities: The Five Major Prospects
  • 7.11. Strategic Imperatives: Critical Success Factors

8.0. Performance Benchmarking and Strategic Recommendations

  • 8.1. Multicriteria Approach for Benchmarking: Methodology
  • 8.2. Multicriteria Approach for Benchmarking: Strategic Portfolio
  • 8.3. Multicriteria Approach for Benchmarking: Level 0 Criteria
  • 8.4. Multicriteria Approach for Benchmarking: Level 1 Criteria
  • 8.5. Multicriteria Approach for Benchmarking: Level 1 Criteria
  • 8.6. Multicriteria Approach for Benchmarking: Level 1 Criteria
  • 8.7. Multicriteria Approach for Benchmarking: Level 2 Criteria
  • 8.8. Multicriteria Approach for Benchmarking: Analytic Results
  • 8.9. Multicriteria Approach for Benchmarking: Final Assessment
  • 8.10. Innovation Benchmarking: Strategy Assessment
  • 8.11. Innovation Benchmarking: Companies to Profile
  • 8.12. Innovation Benchmarking: Companies to Profile
  • 8.13. Innovation Benchmarking: Companies to Profile
  • 8.14. Innovation Benchmarking: Worldwide Companies to Watch
  • 8.14. Innovation Benchmarking: Worldwide Companies to Watch (continued)
  • 8.14. Innovation Benchmarking: Worldwide Companies to Watch (continued)
  • 8.14. Innovation Benchmarking: Worldwide Companies to Watch (continued)
  • 8.14. Innovation Benchmarking: Worldwide Companies to Watch (continued)
  • 8.14. Innovation Benchmarking: Worldwide Companies to Watch (continued)
  • 8.14. Innovation Benchmarking: Worldwide Companies to Watch (continued)
  • 8.14. Innovation Benchmarking: Worldwide Companies to Watch (continued)
  • 8.15. Innovation Benchmarking: Other Companies at the Spotlight
  • 8.15. Innovation Benchmarking: Other Companies at the Spotlight (continued)
  • 8.15. Innovation Benchmarking: Other Companies at the Spotlight (continued)
  • 8.16. Innovation Benchmarking: Major Collaborations
  • 8.17. Innovation Benchmarking: Strategic Business Cases
  • 8.17. Innovation Benchmarking: Strategic Business Cases (continued)
  • 8.17. Innovation Benchmarking: Strategic Business Cases (continued)
  • 8.18. Innovation Benchmarking: Final Remarks

9.0. Appendix

  • 9.1. Key Industry Influencers
  • 9.1. Key Industry Influencers (continued)
  • 9.1. Key Industry Influencers (continued)
  • 9.1. Key Industry Influencers (continued)
  • 9.2. Key Granted Patents
  • 9.2. Key Granted Patents (continued)
  • 9.2. Key Granted Patents (continued)
  • 9.2. Key Granted Patents (continued)
  • 9.2. Key Granted Patents (continued)
  • 9.2. Key Granted Patents (continued)
  • 9.2. Key Granted Patents (continued)
  • 9.2. Key Granted Patents (continued)
  • 9.2. Key Granted Patents (continued)
  • 9.2. Key Granted Patents (continued)
  • 9.2. Key Granted Patents (continued)
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