Global Information
회사소개 | 문의 | 위시리스트

북유럽 시설 관리(FM) 시장의 성장 기회

Growth Opportunities in the Nordic Region Facility Management Market

리서치사 Frost & Sullivan
발행일 2018년 09월 상품 코드 702315
페이지 정보 영문 72 Pages
가격
US $ 4,950 ₩ 5,862,000 Web Access (Regional License) help
리서치사의 웹사이트에 로그인할 수 있는 패스워드가 발급되며, PDF를 다운로드 받는 형태로 제공됩니다. 동일 국가 내에 있는 사업장의 모든 분들이 이용할 수 있는 라이선스이며, 이용 인원수 제한은 없습니다. 텍스트 등의 PDF 내용 편집은 불가능합니다. 인쇄횟수에 제한은 없으나, 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위에 준합니다.


북유럽 시설 관리(FM) 시장의 성장 기회 Growth Opportunities in the Nordic Region Facility Management Market
발행일 : 2018년 09월 페이지 정보 : 영문 72 Pages

북유럽 시설 관리(FM) 시장은 세계 선진 시장 중 하나입니다. 장기적으로 고수익의 지속적인 성장을 가져오려면 새로운 비지니스 모델, 새로운 가치 제안, 새로운 서비스 제공 등 기술을 혁신할 필요가 있습니다.

북유럽의 시설 관리(FM : Facility Management) 시장에 대해 조사 분석했으며, 성장 예측, 서비스 세분화, 전체 시장 메트릭스, 경쟁 분석, 서비스 동향, 고객 부문 동향, 가장 매력적인 성장 기회 등의 정보를 정리하여 전해드립니다.

제1장 주요 요약

제2장 주요 대쉬보드

제3장 성장 기회 : 시장 개요

  • 시장 정의
  • 북유럽의 FM : 서론
  • 북유럽의 FM : 현재 현황
  • FM 서비스 프로바이더 현황
  • 성장 촉진요인과 억제요인

제4장 시장 예측

  • 시장 엔지니어링 평가
  • 북유럽의 FM 시장
  • 매출 예측 : 북유럽의 FM 시장
  • 북유럽의 FM 시장, 고객 부문별
  • 북유럽의 FM 시장, 서비스 부문별
  • ESC, EPC 시장 : 매출 예측
  • 북유럽의 FM 시장, 지역별
  • 북유럽의 경쟁 : 경쟁 환경
  • 북유럽의 경쟁 : 시장 점유율 발전
  • 북유럽의 경쟁 : 주요 기업, 국가별
  • 북유럽의 경쟁 : 서비스 전략
  • 북유럽의 인수합병(M&A) 활동

제5장 비저닝 시나리오

  • 북유럽의 변화 촉진요인
  • 북유럽의 변화 억제요인
  • 기타 시장에 대한 북유럽 벤치마킹
  • Macro-to-Micro 비저닝
  • 북유럽 FM 시장에 영향을 미치는 동향/요인
  • 북유럽 FM 시장 주요 예측

제6장 성장 파이프라인

  • 성장 촉진요인
  • 북유럽 FM 시장의 5대 성장 기회
  • 성장 기회 1 : 작업 공간 최적화와 WCM
  • 성장 기회 2 : 에너지 관리
  • 성장 기회 3 : 데이터 분석
  • 성장 기회 4 : XaaS 비지니스 모델
  • 성장 기회 5 : 서비스 자기 제공

제7장 성장 기회 매트릭스

  • 기업 성장 존
  • 성장 기회 1-5 : 비전과 전략
  • 성장 기회 매트릭스

제8장 성장 전략과 도입

  • 기업의 성장 전략
  • 시행을 통한 우선 기회
  • 면책사항

제9장 부록

LSH 18.10.02

Service Innovation and Contract Integration to Drive Growth and Industry Transformation

The facility management (FM) market in the Nordic region is one of the most advanced in the world, but it's also one of the most mature and revenue growth is becoming hard to find. Companies need to innovate around technology, new business models, emerging value propositions, and creative new service offerings to find ways to deliver profitable and sustainable growth in the long term.

The Nordic FM market also has one of the most competitive supply bases with a blend of local and international participants operating alongside each other. FM services are commoditizing and organic growth is limited which means only the most dynamic firms will keep growing and remain profitable. The industry will continue to move towards service integration and sophisticated advisory services focused on business productivity. The hard (technical) services market will grow more quickly than the large mature soft (support) services market and Finland and Norway will be the fastest growing countries in the region. At the same time, M&A activity will continue.

Research Highlights:

This study takes a deep look at the growth opportunities in the Nordic (Denmark, Finland, Norway and Sweden) FM market in the wake of these market transformations and disruptions. The study includes growth forecasts, service segmentations, comprehensive market metrics, competitive analysis, service trends, customer sector trends, and a mapping of the most attractive opportunities for growth until 2025.

This study also looks at opportunities in adjacent and converging service markets, such as energy management, sustainability, FM technology, and workplace change management. All of these will have a transforming effect on FM in the Nordics over the coming years.

Key Issues Addressed:

  • Which are the fastest growing service delivery models for FM services in the Nordic region?
  • How will the FM market evolve until 2025, in terms of growth opportunities?
  • What will the competitive landscape look like by 2025 and what type of companies will be leading the way?
  • Which are the fastest growing customer segments and in which Nordic countries?
  • What types of services will see growth and which will be the most challenged by the maturation of the market?
  • How will suppliers react to the need for dynamic new value propositions in the marketplace?
  • What impact will technology and new business models have on the future of FM in the Nordics?
  • What are the 5 most attractive growth opportunities for FM services in the Nordic region?

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

  • Key Findings and CEO 360 Degree Perspective
  • Key Transformations of FM in the Nordic Region
  • Nordic Region FM Market in Numbers
  • Associated Research and Multimedia on FM

2. EXECUTIVE DASHBOARD

  • Purpose of this Experiential Study
  • 5-Step Process to Transformational Growth
  • Strategic Imperatives for FM Suppliers
  • Nordic Region FM Market Dashboard
  • Nordic Region FM Market Dashboard (continued)

3. GROWTH ENVIRONMENT-MARKET OVERVIEW

  • Market Definitions
  • Market Definitions (continued)
  • Market Definitions (continued)
  • Market Definitions (continued)
  • FM in the Nordics-Introduction
  • FM in the Nordics-Today's Context
  • FM Service Provider Landscape
  • Drivers and Restraints

4. MARKET FORECASTS

  • Market Engineering Measurements
  • Market Engineering Measurements (continued)
  • The Nordic Region FM Market Universe
  • Revenue Forecast-Nordic Facility Management Market
  • The Nordic FM Market by Customer Sector
  • The Nordic FM Market by Customer Sector (continued)
  • The Nordic FM Market by Customer Sector (continued)
  • The Nordic FM Market by Service Segment
  • The Nordic FM Market by Service Segment (continued)
  • ESC and EPC Market-Revenue Forecast
  • The Nordic FM Market by Region
  • The Nordic FM Market by Region (continued)
  • The Nordic FM Market by Region (continued)
  • Competition in the Nordics-Competitive Environment
  • Competition in the Nordics-Market Share Evolution
  • Competition in the Nordics-Main Players by Country
  • Competition in the Nordics-Service Strategies
  • M&A Activities in the Nordics

5. VISIONING SCENARIOS

  • Drivers of Change in the Nordics
  • Barriers to Change in the Nordics
  • Benchmarking the Nordics Against Other Markets
  • Benchmarking the Nordics Against Other Markets (continued)
  • Macro-to-Micro Visioning
  • Trends/Factors Impacting the Nordic FM Market
  • Top Predictions for the Nordic FM Market

6. GROWTH PIPELINE

  • Levers for Growth
  • Top 5 Growth Opportunities in the Nordic FM Market
  • Growth Opportunity 1-Workplace Optimisation and WCM
  • Growth Opportunity 2-Energy Management
  • Growth Opportunity 3-Data Analytics
  • Growth Opportunity 4-XaaS Business Models
  • Growth Opportunity 5-Self-Delivery of Services

7. GROWTH OPPORTUNITIES MATRIX

  • Identifying Your Company's Growth Zone
  • Growth Opportunities 1-5: Vision and Strategy
  • Growth Opportunities Matrix

8. GROWTH STRATEGY AND IMPLEMENTATION

  • Growth Strategies for Your Company
  • Prioritised Opportunities Through Implementation
  • Legal Disclaimer

9. APPENDIX

  • Abbreviations and Acronyms Used
  • List of Exhibits
  • List of Exhibits (continued)
Back to Top
전화 문의
F A Q