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EU 및 북미의 상용차 텔레매틱스 시장 기회 분석과 예측(-2025년)

CV Telematics Opportunity Analysis by Industry, EU and NA, Forecast to 2025

리서치사 Frost & Sullivan
발행일 2019년 01월 상품 코드 783289
페이지 정보 영문 56 Pages
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EU 및 북미의 상용차 텔레매틱스 시장 기회 분석과 예측(-2025년) CV Telematics Opportunity Analysis by Industry, EU and NA, Forecast to 2025
발행일 : 2019년 01월 페이지 정보 : 영문 56 Pages

Logistics 4.0, ELD의 의무화, Amazon의 영향 등의 요인이 일부 지역·업종에서 텔레매틱스 서비스의 보급을 추진할 전망입니다. 이와 마찬가지로 플러그 앤드 플레이, OBD-II 동글 등의 기술이 소형 상용차(LCV) 부문에 대한 텔레매틱스 도입을 추진하고 있습니다.

EU·북미의 상용차 텔레매틱스(CV Telematics) 시장을 조사했으며, 시장 배경, 주요 산업 플릿 관련 과제, 상용차 텔레매틱스의 용도·도입 사례, 상용차 텔레매틱스의 보급률, 성장 기회·성공 전략 분석 등을 정리하여 전해드립니다.

제1장 개요

  • 주요 조사 결과
  • 텔레매틱스를 이용한 상용차 산업
  • 플릿 관리 회사의 기존 페인포인트(Pain Points) : 산업별
  • 플릿 관리 솔루션에 대한 투자의 이유

제2장 조사 범위·조사 목적·조사 방법

제3장 정의·시장 세분화

제4장 플릿 오너의 소리

  • 플릿 관리 솔루션의 인지도
  • 텔레매틱스 솔루션의 선호도 : 프로바이더 종류별
  • 텔레매틱스 보급률
  • 이용중인 비텔레매틱스 플릿 관리 솔루션의 종류

제5장 사례 연구 : 산업별

  • HAVI Group : 식품 및 음료·물류
  • TNT Express N.V. : 운송·물류
  • Bill Howe Plumbing : 배관·HVAC
  • Red Hawk Fire & Security : 유틸리티
  • Gorski Bulk Transport : 석유·화학제품·식품 및 음료
  • Plote Construction : 건설·광업

제6장 텔레매틱스 서비스 프로바이더의 견해

  • 석유·화학제품 : 현재·향후 페인포인트
  • 건설·광업 : 현재·향후 페인포인트
  • 소매·택배 : 현재·향후 페인포인트
  • 서비스 & 유지보수·유틸리티 : 현재·향후 페인포인트
  • 식품 및 음료 : 의약품 : 현재·향후 페인포인트

제7장 시장 측정·시장 분석

  • 상용차·중형·대형 상용차 텔레매틱스의 보급 동향 : 지역별
  • 유럽의 텔레매틱스 보급 동향 : 산업별
  • 북미의 텔레매틱스 보급 동향 : 산업별

제8장 성장 기회·권장 행동

  • 주요 페인포인트 - 텔레매틱스 서비스에 대한 지도제작
  • 텔레매틱스의 주요 차별화 서비스 : 산업별
  • 성장 기회
  • 전략적 필수요건

제9장 결론

  • 결론 : 3대 예측
  • 면책사항

제10장 부록

KSA 19.02.18

Transportation and Logistics Expected to have the Highest Installed Base amongst Industries in Both Regions by 2025

The commercial vehicle industry faces common challenges, such as rising fixed costs, difficulty in ensuring immediate truck availability, prolonged delivery time, high operating costs, high fuel spend, increased repair cost, and sub-optimal asset utilisation. Telematics has been the go-to solution for industry participants in addressing these challenges.

However, the CV industry is comprised of a variety of vocational vehicles facing challenges that differ by the vehicle type and the industry vertical they operate in.

Research Highlights:

The industry verticals discussed in this study are:

  • Construction and Mining
  • Food and Beverage; and Pharmaceuticals
  • Petroleum and Chemicals
  • Retail and Parcel Delivery
  • Service and Maintenance
  • Transportation and Logistics
  • Utilities

Whilst the unique challenges facing fleet operators in the construction and mining industry are related to maintenance scheduling, idling, preventing theft, ensuring safety, and regulating load weight, those in the food and beverages / pharma industry relate to managing food safety, trailer management, diversified fleets, and vehicle downtime. This study identifies the unique challenges facing each industry vertical mentioned above and analyses their implications. Most importantly, it highlights how these unique pain points can be addressed with the help of separate telematics-based solutions or a combination thereof. It also differentiates the current pain points from those that are likely to arise in future and identifies the telematics solutions required to address them over the short-term, mid-term, and long-term period.

Key Features:

Trends such as Logistics 4.0, ELD mandates, and the Amazon effect are expected to propel the penetration of telematics services in specific regions and vocations. Similarly, technologies such as plug and play and OBD-II dongles will boost telematics adoption in the light commercial vehicle (LCV) segment. This study discusses the trends affecting each industry along with their impact on telematics adoption.

Mergers and acquisitions are amongst the many growth opportunities identified in this study. Telematics service providers believe that there are gaps in their product portfolio when it comes to addressing challenges specific to certain industries, regions, or vehicle models, and they are looking at M&As as the solution to this.

Key Issues addressed:

  • What are the challenges that fleet operators from different industries or vocations are facing?
  • How can the pain points of fleet operators of different vocations/industries be addressed using telematics?
  • What is the penetration rate of CV telematics in different industries in Europe?
  • What is the penetration rate of CV telematics in different industries in North America?
  • What are the growth opportunities for CV telematics in different industries in Europe and North America?

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

  • Key Findings
  • Commercial Vehicle Industries Using Telematics
  • Industry-wise Fleet Manager Existing Pain Points
  • Reasons for Investing in Fleet Management Solutions

2. RESEARCH SCOPE, OBJECTIVES, AND METHODOLOGY

  • Research Scope
  • Research Aim and Objectives
  • Research Methodology
  • Key Questions this Study will Answer

3. DEFINITION AND SEGMENTATION

  • Vehicle Segmentation
  • Industry-wise Truck Segmentation
  • Solution Types
  • Key Telematics Services-An Overview

4. VOICE OF FLEET OWNERS

  • Familiarity with Fleet Management Solutions
  • Preference for Telematics Solution Provider by Type
  • Percentage of Telematics Penetration
  • Types of Non-Telematics Fleet Management Solutions Used

5. CASE STUDIES BY INDUSTRY

  • HAVI Group-Food and Beverages: Logistics
  • TNT Express N.V.-Transportation and Logistics
  • Bill Howe Plumbing-Plumbing and HVAC
  • Red Hawk Fire & Security-Utilities
  • Gorski Bulk Transport-Petroleum and Chemicals; F&B
  • Plote Construction-Construction and Mining

6. TELEMATICS SERVICE PROVIDER VIEW

  • Petroleum and Chemicals-Current and Future Pain Points
  • Construction and Mining-Current and Future Pain Points
  • Retail and Parcel Delivery-Current and Future Pain Points
  • Service and Maintenance; Utilities-Current and Future Pain Points
  • Food and Beverages; Pharmaceuticals-Current and Future Pain Points

7. MARKET MEASUREMENT AND ANALYSIS

  • Regional LCV and M/HCV Telematics Penetration
  • Telematics Penetration by Industry in Europe-Current and Future
  • Telematics Penetration by Industry in North America-Current and Future

8. GROWTH OPPORTUNITIES AND COMPANIES TO ACTION

  • 5 Core Pain Points Identified-Mapped to Telematics Services
  • Key Differentiating Telematics Services by Industry
  • Growth Opportunity
  • Strategic Imperatives

9. THE LAST WORD

  • The Last Word-3 Big Predictions
  • Legal Disclaimer

10. APPENDIX

  • Abbreviations and Acronyms Used
  • Market Engineering Methodology
  • List of Exhibits
  • List of Exhibits (continued)
  • List of Exhibits (continued)
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