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라틴아메리카의 승용차 시장 전망(2019년)

Latin America Passenger Vehicle Market Outlook, 2019

리서치사 Frost & Sullivan
발행일 2019년 03월 상품 코드 820542
페이지 정보 영문 82 Pages
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라틴아메리카의 승용차 시장 전망(2019년) Latin America Passenger Vehicle Market Outlook, 2019
발행일 : 2019년 03월 페이지 정보 : 영문 82 Pages

2019년 라틴아메리카 지역의 자동차 판매 대수는 572만 대로 예측되며, 이는 전년보다 4.3% 증가한 수치입니다.

라틴아메리카의 승용차(Passenger Vehicle) 시장에 대해 조사했으며, 자동차 판매 대수의 동향, 국가별 분석, 시장에 영향을 미치는 주요 요인, 기술 전망, E-Mobility의 전망, 새로운 모빌리티 비지니스 모델의 전망, 자동차 소매·애프터마켓의 전망 및 주요 기업 개요 등의 정보를 정리하여 전해드립니다.

제1장 개요

제2장 조사 범위·세분화

제3장 주요 라틴아메리카 국가의 자동차 판매 동향

  • 주요 라틴아메리카 국가의 VIO(Vehicles in Operation)
  • 주요 시장 : 판매 대수별
  • 주요 시장 : 차량 부문별
  • 주요 판매 모델 : 국가별
  • 지역 스포트라이트 : 아르헨티나
  • 지역 스포트라이트 : 브라질
  • 지역 스포트라이트 : 칠레
  • 지역 스포트라이트 : 콜롬비아
  • 지역 스포트라이트 : 멕시코
  • 지역 스포트라이트 : 페루

제4장 라틴아메리카의 자동차 시장에 영향을 미치는 주요 변혁적 요인

  • 요인 1 : 브라질의 ROTA 2030 프로그램
  • 요인 2 : 메르코수르(MERCOSUR)의 미래
  • 요인 3 : 북미의 USMCA
  • 요인 4 : 소매 프로세스를 재정의하는 새로운 전략 & 플랫폼
  • 요인 5 : 상승 부문 : SUV
  • 요인 6 : 퍼블릭 아젠다에서의 E-모빌리티(Electro-Mobility)
  • 요인 7 : 중고차 시장의 구조 변화
  • 요인 8 : MaaS(Mobility-as-a-Service) 에코시스템의 성숙
  • 요인 9 : 기존 OEM이 모빌리티 서비스 기업으로 이동
  • 요인 10 : 마이크로 모빌리티의 부상
  • 요인 11 : 라틴아메리카의 중국 OEM

제5장 기술 전망(파워트레인, 커넥티비티 및 안전성)

  • 주요 라틴아메리카의 파워트레인 조사
  • 라틴아메리카의 파워트레인 히트맵 및 주목 기술 동향
  • 차량 판매 대수 예측 : 변속기 믹스·국가별
  • 차량 판매 대수 예측 : 파워트레인 믹스·국가별
  • 규제·규격
  • 커넥티드카의 인스톨 기반 추산
  • 라틴아메리카의 커넥티드 인포테인먼트 스냅숏
  • 라틴아메리카의 안전 & 보안 기준

제6장 E-모빌리티 전망

  • EV 추진을 위한 규제 프레임워크
  • HEV 판매 : 국가별
  • BEV & PHEV 판매 : 국가별
  • 라틴아메리카 신흥 EV 시장의 수요를 촉진하는 주요 구상
  • 라틴아메리카의 E-Mobility 시장을 촉진하는 신규 기업
  • 라틴아메리카의 전기버스 구상

제7장 새로운 모빌리티 비지니스 모델 전망

  • 주요 라틴아메리카 도시의 스마트 모빌리티 전망
  • 통합형 모빌리티의 중요성 증가
  • 규제되지 않은 공공 교통 시스템의 스마트 모빌리티
  • 라틴아메리카의 E-hailing, 라이드셰어링 및 카풀링
  • 라틴아메리카의 카셰어링
  • 라틴아메리카의 오토바이 셰어링 & 마이크로 모빌리티
  • 실사례 1 : 브라질 새로운 도시 모빌리티 에코시스템의 성숙
  • 실사례 2 : 딜리버리 앱 서비스의 호황

제8장 자동차 소매·애프터마켓 전망

  • 라틴아메리카에서 자동차 소매업을 형성하는 변혁적 전환
  • 새로운 소매 포맷이 자동차 소매 프로세스를 재형성
  • 고객 여정을 통한 주요 이해관계자의 영향
  • 실사례 : Audi, Nissan 및 Hyundai의 경험 포맷
  • 애프터마켓의 변혁적인 비지니스 모델
  • 애프터 세일즈 서비스 & 메인터넌스의 진보
  • 사례 연구 1 : "Reparador" 워크샵 웹사이트 및 B2B eCommerce

제9장 주요 결론·성장 기회

  • 라틴아메리카의 성장 기회
  • 성공·성장의 전략적 필수요건
  • 결론·전망

제10장 부록

KSA 19.04.18

The Market will Keep Growing, Mainly Pushed by Brazil, Reaching 5.72 Million Units, with a 4.3% Growth from 2018

The present study analyzes the Latin American automotive market growth forecast for 2019, which is expected to be around 5.72 million units to be commercialized in the region, representing a 4.3% growth from previous year's sales volumes. The study focuses in analyzing country-specific market performances and dynamics for the period 2017-2019, with focus on Argentina, Brazil, Chile, Colombia, Mexico and Peru. Key macroeconomic and political factors impacting the local automotive markets have been analyzed for each case. The OEM competitive market scenario is also presented for each country and analyzed along the vehicle segment composition of each market.

This research service has also put special analytical focus on the key transformative factors impacting the Latin American automotive world in 2018-2019. Firstly, there is a discussion on the immediate impact of Plan Rota 2030 in Brazil and the South American markets, accompanied with a presentation of the top trends in terms of safety and security in these markets, and a broader presentation of the potential impacts of a reconfiguration of trade dynamics of Mercosur trade-bloc. Alongside other geo-political discussions, this study also presents the impacts of 2018-2019 USCMA new trade clauses, and the emergence of Chinese automotive OEMs in several Latin American markets. Other key trends analyzed are the emergence of maturation of mobility services in the region, and the emergence of micro-mobility and last-mile solutions, amongst others.

Moreover, this investigation features four specific dedicated sections, where specific topics are analyzed: (1) An outlook of all transformative powertrain and technology trends in the Latin American markets - including a brief outlook of connected cars and safety & security standards in the region; (2) A specific outlook of the current electro-mobility scenario in Latin America, focusing on regulations and incentives, market performance, startups, initiatives and e-bus experiences; (3) An outlook of the top Mobility-as-a-Service (MaaS) trends and experiences in Latin American markets, as integrated mobility solutions, digital solutions to public transportation problems, sharing-services, the rise of micro-mobility or delivery apps; (4) Lastly, an outlook of the top game-changing trends in automotive retailing, after-sales service, aftermarket and used car markets, covering, for example, new store formats, digital tools applied to retailing and on-demand customized solutions is discussed. Disruptive retailing solutions are changing the Latin American vehicle customer journey from a lineal process towards a brand equity building and customer retention cyclical process. The study then concludes with key growth opportunities, strategic imperatives for sustained growth, and top study conclusions.

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

  • 2018 Key Highlights
  • Key LATAM Transformative Factors for 2019
  • Key LATAM Transformative Factors for 2019 (Continued)
  • 2019 Top Predictions

2. RESEARCH SCOPE AND SEGMENTATION

  • Research Scope

3. KEY LATIN AMERICAN AUTOMOTIVE SALES TRENDS

  • Vehicles in Operation (VIO) in Key LATAM Countries
  • Top Markets by Sales Volume (2017-2019)
  • Top Markets by Vehicle Segments (2017-2019)
  • Top Selling Models by Country (2018)
  • Regional Spotlight-Argentina
  • Regional Spotlight-Brazil
  • Regional Spotlight-Chile
  • Regional Spotlight-Colombia
  • Regional Spotlight-Mexico
  • Regional Spotlight-Peru

4. KEY TRANSFORMATIVE FACTORS IMPACTING THE LATIN AMERICAN AUTOMOTIVE MARKET IN 2019

  • Factor 1-Plan Rota 2030 in Brazil
  • Factor 2-The Future of Mercosur
  • Factor 3-USMCA in North America
  • Factor 4-New Strategies & Platforms Redefining the Retailing Process
  • Factor 5-Rising segments: SUVs
  • Factor 6-Electro-Mobility on the Public Agenda
  • Factor 7-Changing Structure of the Used Car Market
  • Factor 8-Maturing Mobility-as-a-Service (MaaS) Ecosystem
  • Factor 9-Traditional OEMs Converging into Mobility Service Companies
  • Factor 10-Micro-mobility on the Rise
  • Factor 11-Chinese OEMs in Latin America

5. TECHNOLOGIES OUTLOOK(POWERTRAIN, CONNECTIVITY AND SAFETY)

  • Key LATAM Powertrain Observations for 2019
  • 2018 LATAM Powertrain Heatmaps and Technology Trends to Watch
  • Unit Vehicle Sales Forecast by Transmission Mix by Country
  • Unit Vehicle Sales Forecast by Powertrain Mix by Country
  • Regulations and Standards
  • Connected Car Installed Base Estimates
  • Connected Infotainment Snapshot in LATAM
  • Connected Infotainment Snapshot in LATAM (continued)
  • Safety & Security Standards in LATAM

6. E-MOBILITY OUTLOOK

  • Regulatory Frameworks for EV Promotion
  • HEV Sales Per Country
  • BEV & PHEV Sales Per Country
  • Key Initiatives Driving Emerging EV Market Demand in Latin America
  • Startups Driving the E-Mobility Market in LATAM
  • Electric Bus Initiatives in Latin America

7. NEW MOBILITY BUSINESS MODELS OUTLOOK

  • Smart Mobility Outlook in Selected LATAM Cities
  • The Growing Importance of Integrated Mobility
  • Smart Mobility in Unregulated Public Transport Systems
  • E-hailing, Ride-sharing & Car-pooling in Latin America
  • Car-sharing in Latin America
  • Bike-Sharing & Micro-Mobility in Latin America
  • Case Example 1-Mature New Urban Mobility Ecosystem in Brazil
  • Case Example 2-Boom of Delivery App Services

8. AUTOMOTIVE RETAIL AND AFTERMARKET OUTLOOK

  • Transformative Shifts Shaping Automotive Retailing in LATAM
  • New Retail Formats are Reshaping the Automotive Retail Process
  • Influence of Key Stakeholders Across the Customer Journey
  • Case Example-Audi, Nissan & Hyundai Experience Formats
  • Transformative Business Models in the Aftermarket
  • Aftersales Service & Maintenance Advancements
  • Case Study 1-“Reparador” Workshop Website and B2B eCommerce

9. KEY CONCLUSIONS AND GROWTH OPPORTUNITIES

  • Growth Opportunity in LATAM
  • Strategic Imperatives for Success and Growth
  • Key Conclusions and 2019 Outlook

10. APPENDIX

  • List of Acronyms
  • List of Acronyms (continued)
  • Legal Disclaimer
  • List of Exhibits
  • List of Exhibits (continued)
  • List of Exhibits (continued)
  • List of Exhibits (continued)
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