Global Information
회사소개 | 문의 | 비교리스트

세계의 디스크리트 산업용 디지털 매뉴팩처링 시장 : 분석과 예측(-2022년)

Global Digital Manufacturing Market in Discrete Industries, Forecast to 2022

리서치사 Frost & Sullivan
발행일 2019년 05월 상품 코드 851175
페이지 정보 영문 101 Pages
가격
US $ 4,950 ₩ 5,952,000 Web Access (Regional License) help
리서치사의 웹사이트에 로그인할 수 있는 패스워드가 발급되며, PDF를 다운로드 받는 형태로 제공됩니다. 동일 국가 내에 있는 사업장의 모든 분들이 이용할 수 있는 라이선스이며, 이용 인원수 제한은 없습니다. 텍스트 등의 PDF 내용 편집은 불가능합니다. 인쇄횟수에 제한은 없으나, 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위에 준합니다.


세계의 디스크리트 산업용 디지털 매뉴팩처링 시장 : 분석과 예측(-2022년) Global Digital Manufacturing Market in Discrete Industries, Forecast to 2022
발행일 : 2019년 05월 페이지 정보 : 영문 101 Pages

본 상품은 영문 자료로 한글과 영문목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문목차를 참고해주시기 바랍니다.

인더스트리 4.0의 대두에 의해 디지털화가 진행되면서 제조 유연성 및 속도 향상, 고품질 관리, 정밀한 맞춤화, 생산성 향상이 실현되고 있습니다. 세계의 디스크리트 산업용 디지털 매뉴팩처링 시장은 기술의 급속한 발전으로 예측기간 중 8.04%의 연평균 성장률(CAGR)로 성장할 것으로 예측됩니다.

세계의 디스크리트 산업용 디지털 매뉴팩처링(Digital Manufacturing) 시장을 조사했으며, 시장 정의와 개요, 시장 성장 촉진요인과 과제, 매출 및 매출 비율 예측, 산업 부문·지역별 상세 분석, 경쟁 환경과 기업 점유율, 성장 기회·성공 전략 분석 등을 정리했습니다.

제1장 주요 요약

  • 주요 조사 결과
  • 시장 엔지니어링 측정
  • CEO에 의한 전망

제2장 시장 개요

  • 시장 정의
  • 주요 과제

제3장 성장 촉진요인과 장벽

제4장 시장 예측과 시장 동향

  • 시장 엔지니어링 측정
  • 예측 가정
  • 매출 예측
  • 매출 비율 예측 : 지역별
  • 매출 예측 : 지역별
  • 매출 예측 : 산업별

제5장 시장 점유율과 경쟁 분석

  • 경쟁 분석
  • 시장 점유율 분석
  • 경쟁 환경
  • 경쟁 요인과 평가

제6장 성장 기회와 추천 행동

  • 성장 기회 : 제조 공정의 디지털화
  • 성장 기회 : 디스크리트 산업의 급성장
  • 성장 기회 : 고객 서비스 강화
  • 성공 및 성장을 위한 전략적 원칙

제7장 자동차 및 운송 부문 분석과 예측

  • 주요 조사 결과
  • 시장 엔지니어링 측정
  • 매출 예측
  • 매출 예측에 관한 논의

제8장 항공우주 및 방위 부문 분석과 예측

  • 주요 조사 결과
  • 시장 엔지니어링 측정
  • 매출 예측
  • 매출 예측에 관한 논의

제9장 산업 및 기계 부문 분석과 예측

  • 주요 조사 결과
  • 시장 엔지니어링 측정
  • 매출 예측
  • 매출 예측에 관한 논의

제10장 하이테크 및 일렉트로닉스 부문 분석과 예측

  • 주요 조사 결과
  • 시장 엔지니어링 측정
  • 매출 예측
  • 매출 예측에 관한 논의

제11장 기타 최종사용자 부문 분석과 예측

  • 주요 조사 결과
  • 시장 엔지니어링 측정
  • 매출 예측
  • 매출 예측에 관한 논의

제12장 북미 시장 분석과 예측

  • 시장 엔지니어링 측정
  • 매출 예측
  • 매출 예측에 관한 논의

제13장 유럽 시장 분석과 예측

  • 시장 엔지니어링 측정
  • 매출 예측
  • 매출 예측에 관한 논의

제14장 아시아태평양 시장 분석과 예측

  • 시장 엔지니어링 측정
  • 매출 예측
  • 매출 예측에 관한 논의

제15장 기타 지역 시장 분석과 예측

  • 시장 엔지니어링 측정
  • 매출 예측
  • 매출 예측에 관한 논의

제16장 결론

  • 결론
  • 면책사항

제17장 부록

KSM 19.06.07

The Rise of Industry 4.0 has Created Enhanced Digitalisation, Driving Increased Manufacturing Flexibility, Speed, High Quality Control, Precise Customisation, and Improved Productivity

In today's competitive environment, companies are striving to use cutting-edge technology to stay ahead of the competition. Digital manufacturing is a subset of Product Lifecycle Management (PLM) and is an integrated approach to use computer technology for simulation, 3D visualization, and analytics to support manufacturing processes and improve the overall product efficiency. Digital manufacturing processes, coupled with digital manufacturing simulation, support process planning, streamlined simulation of operations, and collaborative communication. Digital manufacturing allows manufacturers to effectively plan production, thereby, decreasing production cost in a streamlined fashion.

The concept of PLM has been widely accepted by manufacturers and is considered to be an important approach to product strategy. The proliferation of technologies and their applications within the shop floor processes have created a lot of excitement among the small- and medium-sized manufacturers. The global digital manufacturing market for discrete industries achieved a moderate growth of 7.48% in 2017. It is expected to grow at a CAGR of 8.04%, owing to the rapid pace of technological advancements.

Research Highlights:

The market is very competitive and in order to remain competitive, end users demand advanced manufacturing processes to minimize errors and improve product quality and lifecycle. The research aims to identify the various drivers and restraints impacting the digital manufacturing market for discrete industries. The study also provides information on key end users like automotive and transportation, aerospace and defence, heavy machinery, and hi-tech electronics and discusses opportunities for digital manufacturing in these industries. Growth opportunities and actions to capitalise on them have also been included in the study.

Companies such as Dassault Systèmes, Siemens PLM, Autodesk, and PTC dominate the digital manufacturing market in discrete industries. Their strong position in the market is attributed to diverse product portfolios, robust distribution networks, and diverse application coverage. Digital manufacturing applications are likely to increase during the forecast period, owing to companies looking for opportunities to increase profitability by decreasing lead times and improving production efficiency.

Key Issues Addressed:

  • Is the market growing, how long will it continue to grow, and at what rate?
  • How would discrete industries evolve to provide opportunities for digital manufacturing?
  • What are the main competitive factors for participants in the market and how is the competitive landscape?
  • How will the structure of the market change with time?
  • What are the key growth opportunities for market participants and how can they be addressed?
  • Which end-user industries have a high growth potential?

Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

  • Key Findings
  • Market Engineering Measurements
  • Market Engineering Measurements (continued)
  • CEO's Perspective

2. MARKET OVERVIEW

  • Market Definitions
  • Key Questions this Study will Answer
  • Market Overview-Definitions
  • Market Overview-Scope of Research
  • Market Overview-Segmentation

3. DRIVERS AND RESTRAINTS-TOTAL DIGITAL MANUFACTURING MARKET IN DISCRETE INDUSTRIES

  • Market Drivers
  • Drivers Explained
  • Drivers Explained (continued)
  • Drivers Explained (continued)
  • Drivers Explained (continued)
  • Market Restraints
  • Restraints Explained
  • Restraints Explained (continued)
  • Restraints Explained (continued)

4. FORECASTS AND TRENDS-TOTAL DIGITAL MANUFACTURING MARKET IN DISCRETE INDUSTRIES

  • Market Engineering Measurements
  • Market Engineering Measurements (continued)
  • Market Engineering Measurements (continued)
  • Forecast Assumptions
  • Revenue Forecast
  • Revenue Forecast Discussion
  • Revenue Forecast Discussion (continued)
  • Per Cent Revenue Forecast by Region
  • Revenue Forecast by Region
  • Revenue Forecast Discussion by Region
  • Revenue Forecast by Vertical Market
  • Revenue Forecast Discussion by Vertical Market

5. MARKET SHARE AND COMPETITIVE ANALYSIS-TOTAL DIGITAL MANUFACTURING MARKET IN DISCRETE INDUSTRIES

  • Market Share-Competitive Analysis
  • Market Share Analysis
  • Competitive Environment
  • Competitive Factors and Assessment

6. GROWTH OPPORTUNITIES AND COMPANIES TO ACTION

  • Growth Opportunity 1-Digitise the Manufacturing Processes
  • Growth Opportunity 2-Upsurge in Discrete Industries
  • Growth Opportunity 3-Customer Service Enhancement
  • Strategic Imperatives for Success and Growth

7. AUTOMOTIVE AND TRANSPORTATION END-USER SEGMENT ANALYSIS

  • Automotive and Transportation Segment Key Findings
  • Automotive and Transportation Segment-Market Engineering Measurements
  • Automotive and Transportation-Revenue Forecast
  • Automotive and Transportation Segment-Revenue Forecast Discussion

8. AEROSPACE AND DEFENCE END-USER SEGMENT ANALYSIS

  • Aerospace and Defence Segment Key Findings
  • Aerospace and Defence Segment-Market Engineering Measurements
  • Aerospace and Defence Segment-Revenue Forecast
  • Aerospace and Defence Segment-Revenue Forecast Discussion

9. INDUSTRIAL AND MACHINERY END-USER SEGMENT ANALYSIS

  • Industrial and Machinery Segment Key Findings
  • Industrial and Machinery Segment-Market Engineering Measurements
  • Industrial and Machinery Segment-Revenue Forecast
  • Industrial and Machinery Segment-Revenue Forecast Discussion

10. HI-TECH AND ELECTRONICS END-USER SEGMENT ANALYSIS

  • Hi-tech and Electronics Segment Key Findings
  • Hi-tech and Electronics Segment-Market Engineering Measurements
  • Hi-tech and Electronics Segment-Revenue Forecast
  • Hi-tech and Electronics Segment-Revenue Forecast Discussion

11. OTHERS END-USER SEGMENT ANALYSIS

  • Others Segment Key Findings
  • Others Segment-Market Engineering Measurements
  • Others Segment-Revenue Forecast
  • Others Segment-Revenue Forecast Discussion

12. REGIONAL ANALYSIS-NORTH AMERICA

  • North America-Market Engineering Measurements
  • North America-Revenue Forecast
  • North America-Revenue Forecast Discussion

13. REGIONAL ANALYSIS-EUROPE

  • Europe-Market Engineering Measurements
  • Europe-Revenue Forecast
  • Europe-Revenue Forecast Discussion

14. REGIONAL ANALYSIS-ASIA-PACIFIC

  • Asia-Pacific-Market Engineering Measurements
  • Asia-Pacific-Revenue Forecast
  • Asia-Pacific-Revenue Forecast Discussion

15. REGIONAL ANALYSIS-ROW

  • RoW-Market Engineering Measurements
  • RoW-Revenue Forecast
  • RoW-Revenue Forecast Discussion

16. THE LAST WORD

  • The Last Word
  • Legal Disclaimer

17. APPENDIX

  • Market Engineering Methodology
  • List of Other Companies
  • List of Exhibits
  • List of Exhibits (continued)
  • List of Exhibits (continued)
Back to Top
전화 문의
F A Q