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레벨 4/레벨 5(L4/L5) 자율주행에서의 비약적인 센서 혁신

Breakthrough Sensor Innovations in L4 and L5 Autonomous Driving

리서치사 Frost & Sullivan
발행일 2019년 06월 상품 코드 877677
페이지 정보 영문 45 Pages
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레벨 4/레벨 5(L4/L5) 자율주행에서의 비약적인 센서 혁신 Breakthrough Sensor Innovations in L4 and L5 Autonomous Driving
발행일 : 2019년 06월 페이지 정보 : 영문 45 Pages

가까운 미래에 레벨 4/레벨 5(L4/L5) 자율주행을 구현하는 기술에 대해 조사했으며, 현재의 자율주행 레벨과 L4/L5 자율주행 기술 개발에서의 미충족 요구, LiDAR, 레이더 및 센서 융합 기술 등의 자율주행을 위한 센서 진보, 센서의 진보와 센서 융합 기술의 진보가 자율주행 구현에 미치는 영향 등에 대해 분석했습니다.

제1장 주요 요약

제2장 L4/L5 자율주행을 구현하는 센서의 종류

  • 자율주행 레벨
  • 자율주행에서 LIDAR 기술의 중요성
  • 자율주행에서 레이더 기술의 중요성
  • 현재 자율주행에서 센서 융합 기술의 중요성
  • L4/L5 자율주행을 위한 인테리어 센서

제3장 L4/L5 자율주행의 전망

  • L4/L5 자율주행 주요 촉진요인
  • L4/L5 자율주행 주요 진출기업
  • 다양한 부문에서 LiDAR 및 레이더 센서 진보의 영향
  • L4/L5 자율주행에서 센서의 영향에 관한 견해
  • L4/L5 자율주행용 센서 개발 지역 분석

제4장 L4/L5 자율주행 사례 연구

  • Volkswagen은 독일에서 L4 자율주행을 테스트
  • Audi의 자회사인 Autonomous intelligence Driving(AID)와 Aeva
  • Jaguar Land Rover와 Waymo

제5장 L4/L5 자율주행에서 혁신의 영향 평가

  • L4/L5 자율주행을 구현하는 LiDAR 기술에서 센서의 진보
  • L4/L5 자율주행용 레이더 센서의 진보
  • L4/L5 자율주행용 센서 융합 기술의 진보

제6장 지식재산권(IP) 및 자금 평가

  • L4/L5 자율주행으로 향하는 이니셔티브의 자금 분석
  • L4/L5 자율주행 개발에서의 제휴 및 인수합병(M&A)
  • 상업 용도 L4/L5 자율주행 개발에서의 주요 변화

제7장 기술 로드맵과 전략적 인사이트

제8장 부록

LSH 19.07.10

Advancement in Sensor Technologies encouraging L4 and L5 Autonomous Drivability

Level 4 autonomous vehicles or self driving vehicles have a high level of automation in which the vehicle can perform all driving tasks and monitor the driver's environment. The vehicle can operate without the driver's inputs or oversight under certain conditions, such as type of road or geographic area. Level 5 autonomous vehicles have full automation; the vehicle can perform all of the driving under all circumstances (types of roads and conditions) without any guidance or input from the driver. This research study aims to provide an in-depth view of the technologies which will enable L4 and L5 autonomous driving in the near future. The current level of autonomous driving and unmet needs in technology development for L4 and L5 autonomous driving are evaluated. The recent advancements in sensors for autonomous driving such as LiDAR and Radar, and sensor fusion technologies are also captured. The impact on the advancement of sensors and sensor fusion technologies toward the realization of driverless vehicles is also discussed in the report.

Further technology developments initiated by the key participants in terms of partnerships, M&As, and funding to accelerate the development of L4 and L5 autonomous vehicles is included along with the information on the related technology coupled with case studies related to autonomous driving are illustrated in the report. Regional analysis in terms of the analysis of concentrations in investments, R&D activity, advanced sensor manufacturing companies, and regional collaborations are included in the research study.

Key topics covered in the study:

  • The key technologies that contribute to the development of L4 and L5 autonomous driving.
  • The key participants, mergers & acquisitions, partnerships, and funding that are important for improving sensor technologies in fully autonomous driving.
  • Current case studies or pilot tests conducted by automotive manufacturers for L4 and L5 autonomous driving.
  • The challenges in the development and implementation of L4 and L5 autonomous driving in the near future.
  • The technology forecast for L4 and L5 autonomous driving for the period between 2019 and 2022.

Table of Contents

1.0. Executive Summary

  • 1.1. Research Scope
  • 1.2. Research Process and Methodology
  • 1.3. Key Findings
  • 1.3. Key Findings (continued)

2.0. Types of Sensors Enabling L4 and L5 Autonomous Driving

  • 2.1. Levels of Autonomous Driving
  • 2.2. The Significance of LIDAR Technology in Autonomous Driving
  • 2.3. The Significance of Radar Technology in Autonomous Driving
  • 2.4. Significance of Sensor Fusion Technology in Current Autonomous Driving
  • 2.5. Interior Sensors for L4 and L5 Autonomous

3.0. Outlook on L4 and L5 Autonomous Driving

  • 3.1. Key Drivers of L4 and L5 Autonomous Driving
  • 3.2. Key Participants in L4 and L5 Autonomous Driving
  • 3.2. Key Participants in L4 and L5 Autonomous Driving (continued)
  • 3.2. Key Participants in L4 and L5 Autonomous Driving (continued)
  • 3.2. Key Participants in L4 and L5 Autonomous Driving (continued)
  • 3.2. Key Participants in L4 and L5 Autonomous Driving (continued)
  • 3.3. Impact of Advances of LiDAR and Radar Sensors on Diverse Sectors
  • 3.4. Viewpoints on the Impact of Sensors in L4 and L5 Autonomous Driving
  • 3.5. Regional Analysis of Development of Sensors for L4 and L5 Autonomous Driving

4.0. Case Studies on the Development of L4 and L5 Autonomous Driving

  • 4.1. Volkswagen Test Drives its L4 Autonomous Vehicle in Germany
  • 4.2. Audi's Autonomous intelligence Driving (AID) and Aeva
  • 4.3. Jaguar Land Rover and Waymo

5.0. Innovations Impact Assessment in L4 and L5 Autonomous Driving

  • 5.1. Advances in Sensors in LiDAR Technology Enabling L4 and L5 Driving
  • 5.2. Advances in Radar Sensors for L4 and L5 Autonomous Driving
  • 5.3. Advances in Sensor Fusion Technology for L4 and L5 Autonomous Driving

6.0. IP & Funding Assessments

  • 6.1. Funding Analysis in Initiatives towards L4 and L5 Autonomous Driving
  • 6.2. Partnerships and Mergers and Acquisitions in the Development of L4 and L5 Autonomous Driving
  • 6.3. Key Challenges in the Development of L4 and L5 Autonomous Driving for Commercial Applications

7.0. Technology Roadmap and Strategic Insights

  • 7.1. Technology Roadmap of L4 and L5 Autonomous Driving
  • 7.2. Analyst Insights

8.0. Appendix

  • 8.1. Key Contacts
  • 8.2. Key Patents
  • 8.2. Key Patents (Continued)
  • Legal Disclaimer
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