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세계의 딜러 관리 시스템(DMS) 시장 예측

Global Dealer Management System Market, Forecast to 2025

리서치사 Frost & Sullivan
발행일 2019년 12월 상품 코드 920300
페이지 정보 영문 69 Pages
가격
US $ 4,950 ₩ 5,509,000 Web Access (Regional License) help
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세계의 딜러 관리 시스템(DMS) 시장 예측 Global Dealer Management System Market, Forecast to 2025
발행일 : 2019년 12월 페이지 정보 : 영문 69 Pages

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유럽 및 북미의 상위 딜러 그룹은 보다 통합적인 접근법을 채택할 것으로 전망됩니다. 자동차 소매업은 제품 중심 접근에서 고객 중심으로 이동하고 있으며, 변화하는 고객의 기대에 대응하는 것이 딜러에게 중요합니다.

세계의 딜러 관리 시스템(DMS : Dealer Management System) 시장에 대해 조사분석했으며, 통합 솔루션, 관여 모델, 비지니스 모델 분석, 향후 예측 등의 정보를 정리하여 전해드립니다.

개요

조사 범위·목적·배경·방법

자동차 딜러 관리 시스템(DMS) - 비지니스 모델 및 동향 분석

  • 주요 DMS 벤더, 지역별 - 미국, 캐나다, 남미
  • 주요 DMS 벤더, 지역별 - 유럽
  • 자동차 DMS 비지니스 모델 분석
  • DMS 벤더의 동향 - 태블릿/모바일 앱의 가용성
  • DMS 벤더의 동향 - CRM

시장 점유율 분석 - 북미·유럽

  • 커넥티드카 예측, 지역별
  • 자동차 DMS - 시장 규모 분석
  • DMS 시장 점유율 - 미국, 캐나다
  • DMS 시장 점유율 - 유럽

딜러의 동향 분석 - 북미·유럽

  • 신차 판매 및 시장 점유율, 제조업체별, 미국
  • 미국의 딜러 광고
  • F&I 프로세스의 디지털화
  • 미국 딜러의 서비스·부품 부문
  • 유럽의 딜러 에코시스템
  • 유럽의 소형자동차 딜러
  • 유럽의 온라인 소매 활동
  • 딜러의 미래 - VW

자동차 DMS 및 CRM - 비지니스 모델, 가격 설정, 도입 모델

  • 자동차 CRM 벤더 - 기능 분석
  • 자동차 CRM 벤더 관리 모델
  • CRM 기능 및 패키지 분석
  • 서드파티 CRM 벤더 vs. DMS 벤더
  • 자동차 CRM - 참여 기업의 동향 분석

자동차 딜러 관리 시스템 - 주요 기업

  • Adam Systems
  • Autologica
  • Auto/Mate
  • AutoSoft
  • Carsys
  • CDK Global
  • Datafirst DataCar
  • Dealer Built
  • incadea
  • Reynolds and Reynolds
  • Serti Information Solutions

성장 기회 분석

  • 자동차 DMS 및 CRM 기업
  • 자동차 DMS의 성장 기회
  • 자동차 DMS의 전략적 필수 사항

정리

부록

KSA 20.01.17

By 2022, 65.0% of the Dealerships will Leverage the Benefits of SaaS-based DMS Solutions

This study analyses the competitive landscape, business models, pricing, and future focus areas of dealerships, DMS providers, and third-party vendors in the automotive DMS market.

Frost & Sullivan research indicates that top dealer groups in Europe and North America believe in adopting a more integral approach rather than supporting a variety of separate add-on systems. Automotive retail is shifting from a product-driven approach to a customer-centric approach, and accommodating changing customer expectations have become crucial for dealers. However, dealerships are struggling to capture fine customer data through multiple online retail channels, to ensure that information is actionable, and to achieve a centralized view of customers across all stores. With Europe permitting the use of direct distribution channels, OEMs are replacing conventional dealerships with virtual showrooms. As a result, OEMs are divesting offline dealerships to independent dealer groups in Europe.

Automotive CRM's competitive landscape is evolving, with DMS providers entering the market and intensifying competition. Third-party CRM vendors are expected to become acquisition targets to major DMS providers. DMS vendors will offer integrated solutions with built-in CRM capabilities, thereby eliminating third-party contracts for customers.

DMS providers lack advanced CRM capabilities and are, hence, acquiring small CRM vendors to realize profitable business opportunities in the market. For example, CDK Global acquired ELEAD1ONE to strengthen CRM capabilities and expand its client base in the United States. Third-party CRM vendors are offering flexible integration interfaces to ensure that dealers connect to DMS systems seamlessly. It is essential that CRM and DMS providers work hand-in-hand to survive in the industry and for dealers to realize business profits. Dealerships/OEMs that establish a well-defined omni-channel strategy are likely to attract more customers, build trusted relationships, and transform the overall customer experience, thereby enabling higher profit margins in sales and aftersales.

Automotive dealerships will always be the primary consumers of CRM. DMS vendors are integrating CRM into their packages and offering end-to-end dealer solutions to maximise business profitability for dealerships. Although CRM vendors offer an integrated suite of services, they have to primarily work hand-in-hand with DMS vendors for dealerships and to realise business profitability. Large dealerships with DMS service providers are primarily under contract programs. In 2018, web-based solutions gained prominence with small dealerships with 1 or 2 rooftops across North America. Large dealerships will involve a long transition and security concerns when it comes to full cloud adoption and, hence, will remain sceptical towards cloud CRM until 2025.

Table of Contents

Executive Summary

  • Key Findings
  • Integrated DMS Solutions to Intensify Competition
  • DMS and CRM Engagement Models in the Auto Industry
  • Automotive DMS Business Model Analysis
  • Key Findings and Future Outlook

Research Aim and Objectives, Background, and Methodology

  • Research Scope
  • Research Aims and Objectives
  • Key Questions this Study will Answer
  • Research Background
  • Research Methodology

Automotive Dealer Management System-Business Model and Trend Analysis

  • Key DMS Vendors by Region-US, Canada, and South America
  • Key DMS Vendors by Region-Europe
  • Automotive DMS Business Model Analysis
  • DMS Vendor Trends-Availability of Tablet /Mobile App
  • DMS Vendor Trends-CRM

Market Share Analysis-North America and Europe

  • Connected Cars Forecast by Region
  • Automotive DMS-Market Size Analysis
  • DMS Market Share-US and Canada
  • DMS Market Share-Europe

Dealership Trends and Analysis-North America and Europe

  • New Vehicle Sales and Market Share by Manufacturer, US
  • Dealership Advertising in the US
  • F&I Process Digitization
  • Service and Parts Departments in US Dealerships
  • Service and Parts Departments in US Dealerships (continued)
  • European Dealership Ecosystem
  • European Light Vehicle Dealership
  • Online Retail Activities in Europe
  • The Future of Dealerships-Volkswagen 2020

Automotive DMS and CRM-Business Models, Pricing and Deployment Models

  • Automotive CRM Vendors-Feature Analysis
  • Automotive CRM Vendor Engagement Models
  • CRM Features and Package Analysis
  • Third-party CRM Vendors vs. DMS Vendors
  • Automotive CRM-Participants Trends Analysis
  • Automotive CRM-Participants Trends Analysis (continued)

Automotive Dealer Management System-Key Companies

  • Adam Systems
  • Autologica
  • Auto/Mate
  • AutoSoft
  • Carsys
  • CDK Global
  • Datafirst DataCar
  • Dealer Built
  • incadea
  • Reynolds and Reynolds
  • Serti Information Solutions

Growth Opportunity Analysis

  • Automotive DMS and CRM Companies
  • Automotive DMS Growth Opportunities
  • Strategic Imperatives for Automotive DMS

The Last Word

  • 3 Big Predictions
  • Legal Disclaimer

Appendix

  • Abbreviations and Acronyms Used
  • Market Engineering Methodology
  • List of Exhibits
  • List of Exhibits (continued)
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