공지 : 도쿄증권거래소 JASDAQ 스탠다드 시장 신규 상장 관련 안내

Global Information
회사소개 | 문의 | 비교리스트

물류용 SaaS E-Commerce 기술의 성장 기회

Growth Opportunities of SaaS E-commerce Technologies in Logistics

리서치사 Frost & Sullivan
발행일 2020년 12월 상품 코드 988595
페이지 정보 영문 41 Pages
가격
US $ 4,950 ₩ 5,742,000 Web Access (Regional License) help
리서치사의 웹사이트에 로그인할 수 있는 패스워드가 발급되며, PDF를 다운로드 받는 형태로 제공됩니다. 동일 국가 내에 있는 사업장의 모든 분들이 이용할 수 있는 라이선스이며, 이용 인원수 제한은 없습니다. 텍스트 등의 PDF 내용 편집은 불가능합니다. 인쇄횟수에 제한은 없으나, 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위에 준합니다.


물류용 SaaS E-Commerce 기술의 성장 기회 Growth Opportunities of SaaS E-commerce Technologies in Logistics
발행일 : 2020년 12월 페이지 정보 : 영문 41 Pages

본 상품은 영문 자료로 한글과 영문목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문목차를 참고해주시기 바랍니다.

물류 소프트웨어 관리 플랫폼은 운송중인 상품을 추적하는 것뿐만 아니라 첨단 데이터 분석 솔루션을 제공하고, 중요한 차이를 식별하여 기업에 비용이 발생하기 전에 대책을 강구할 수 있습니다. 특히 이동이 빠른 소비재(FMCG)를 취급하는 경우, 복수의 제품 취급에는 지속적으로 개선된 배송과 창고 관리가 필요합니다. 이것에 의해 대폭적인 비용 절감, 명확성의 향상, 판매자와 물류 서비스 프로바이더의 생산성 향상으로 연결됩니다.

온라인 상품의 수요 증가는 기업에 옴니채널화를 야기합니다. 온라인 머천다이징은 약 10억 명의 사용자와 수조 달러의 가치가 있습니다. Covid-19는 구입의 다양성과 양의 양측을 확대하는 것에 의해 E-Commerce 사업의 수요를 가속시켰습니다. 이 동향은 소비자가 보다 편리해지기 위해 온라인 머천다이징을 모색하는 것에 의해 향후 수년간 계속되는 새로운 기준이 될 가능성이 있습니다.

물류용 SaaS E-Commerce 기술에 대해 조사했으며, 기술의 개요, 주요 기업의 동향, 성장 기회 등의 정보를 정리하여 전해드립니다.

목차

제1장 StrategicImperative

제2장 물류용 소프트웨어 기술의 개요

  • 오더 풀필먼트를 위한 E-Commerce 밸류체인
  • 디지털 전환 : 애플리케이션의 유형과 사용 사례
  • 현재의 최첨단 기술 : 커스터마이제이션과 유통의 최적화
  • 물류 소프트웨어 시스템의 실장에서 성장 및 억제요인
  • 주요 소프트웨어 기술 혁신으로서의 첨단데이터 통합 및 분석과 커스터마이즈 서비스
  • E-Commerce 물류를 실현하기 위한 기타 혁신 분야인 창고 최적화와 루트 최적화
  • 중점 분야의 하나인 수급 관리 및 통신 플랫폼

제3장 기업의 동향

  • CLICKPOST : 인도
  • ANCHANTO : 싱가포르
  • AMAZON FBA : 미국
  • ALLOY.AI : 미국
  • NEKTRIA : 스페인
  • ESR : 중국

제4장 성장 기회

  • 성장 기회 1 : 제품 관리, E-Commerce(2020)
  • 성장 기회 2 : 수요와 공급 관리 - 비지니스에 대한 유연성(2020)
  • 성장 기회 3 : 디지털 전환을 실현하기 위한 기술 통합

제5장 주요 연락처

다음 스텝

KSA 21.03.02

Advancement in Artificial Intelligence, Data Analytics, and Machine Learning encourage Growth Opportunities

Rather than just merely tracking goods in transit, the logistics software management platform provides advanced data analytics solutions to identify key variances and to take actions before incurring costs to companies. Multiple product handling particularly when handling fast-moving consumer goods (FMCG) needs continuous improvement delivery and warehouse management. This leads to saving substantial costs, increasing clarity, and improving productivity to both sellers and logistics service providers.

Software system enables centralization and increases the transparency of the value chain in the system. As the result, removing non-value adding activities, resources, and costs can be prevented. Recognizing and identifying key stakeholders and tracking workflow for order fulfilments. This includes streamlining warehouse operations, strategizing goods delivery, and replenishing the right stocks at the right time to match market demand.

Increasing demand for online goods has caused companies to be omnichannel. Online merchandising worth trillions of dollars with almost one billion users. Covid-19 just accelerated the demand in E-commerce businesses by broadening both the variety and quantity of purchases. This trend will set a new norm that can last for the next few years as consumers find online merchandising to be more convenient.

Table of Contents

Chapter 1: Strategic Imperatives

  • 1.1 The Strategic Imperative 8™
  • 1.2 THE STRATEGIC IMPERATIVE 8™
  • 1.3 The Impact of the Top Three Strategic Imperatives in Software Innovation for Logistics
  • 1.4 About The Growth Pipeline Engine™
  • 1.5 Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™
  • 1.6 Research Process & Methodology
  • 1.6 Research Process & Methodology
  • 1.7 Key Findings

Chapter 2: Overview of Software Technologies in Logistics

  • 2.1 E-commerce Value Chain for Order Fulfilment
  • 2.2 Digital Transformation: Types of Applications and Use Cases
  • 2.3 Current State of Art: Moving Toward Customization and Delivery Optimization
  • 2.4 Drivers and Restraints in Implementation of Logistics Software System
  • 2.5 Key Software Technology Innovations include Advanced Data Consolidation and Analysis and Customized Services
  • 2.6 Warehouse Optimization and Route Optimization are the other Innovations Areas for Fulfilling E-commerce Logistics
  • 2.7 Supply and Demand Management and Communication Platforms are other Areas of Focus

Chapter 3: Companies to Action:

  • 3.1 CLICKPOST, INDIA
  • 3.2 ANCHANTO, SINGAPORE
  • 3.3 AMAZON FBA, US
  • 3.4 ALLOY.AI, US
  • 3.5 NEKTRIA, SPAIN
  • 3.6 ESR, CHINA

Chapter 4: Growth Opportunities

  • 4.1 Growth Opportunity 1: Product Management, for E-commerce, 2020
  • 4.1 Growth Opportunity 1: Product Management, for E-commerce, 2020 (Continued)
  • 4.2 Growth Opportunity 2: Supply and Demand Management: Flexibility to Businesses, 2020
  • 4.2 Growth Opportunity 2: Supply and Demand Management: Flexibility to Businesses, 2020 (Continued)
  • 4.3 Growth Opportunity 3: Converging Technologies to Achieve Digital Transformation
  • 4.3 Growth Opportunity 3: Converging Technologies to Achieve Digital Transformation (Continued)

Chapter 5: Key Contacts

  • 5.1 Key Contacts

Next Steps

  • Your Next Steps
  • Why Frost, Why Now?
  • Legal Disclaimer
Back to Top
전화 문의
F A Q