시장보고서
상품코드
1097832

타이어 제휴 안건 : 프로퍼티 프로파일, 스폰서십과 미디어 상황

Tire Partnerships - Property Profile, Sponsorship and Media Landscape

발행일: | 리서치사: GlobalData | 페이지 정보: 영문 32 Pages | 배송안내 : 즉시배송

※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문목차를 참고해주시기 바랍니다.

축구는 모터스포츠에 이어 타이어 시장에 대한 영향력이 크며, 클럽 및 연맹에 관련된 자동차 제조업체와의 다수의 제휴에도 불구하고 이 부문에 관련된 대형 안건이 다수 있습니다. Goodyear는 NASCAR와의 7,500만 달러라는 거액의 계약을 중심으로 스포츠 스폰서십에 연간 최대의 지출을 하고 있습니다.

타이어 업계와 스포츠 스폰서십 세계와의 관계를 조사했으며, 업계내 모든 활발한 안건의 설명, 스포츠별, 지역별 계약 내역, 세계 각지의 계약 상황, 축구라는 스포츠에서 업계에 관한 상세 분석 등의 종합적인 정보를 정리하여 전해드립니다.

목차

목차

  • 타이어 부문 분석
  • 스포츠별 안건
  • 장소별 안건
  • 상위 10의 최대 안건
  • 안건 지역
  • 상위 10의 기한 만료 안건
  • 발표된 안건의 타임라인
  • 축구의 제휴 안건
  • 프리미어 리그
  • 라 리가
  • 분데스리가
  • 세리에 A
  • 리그 1(Ligue 1)
  • 안건 내역
  • 브랜드 분석
  • 주요 브랜드
  • 캐스트 연구
  • 브랜드별 안건
KSA 22.07.14

A complete overview of the tire industry and its involvement in the world of sports sponsorship. The report outlines all active deals within the industry and breaks them down to understand the state of the market. Further to looking at the global industry as a whole, the report also goes into further detail in analyzing the industry within the sport of soccer.

Unsurprisingly motor sport is the standout for tire partnerships with supplier deals essential to its operations, with it offering a big opportunity for tire brands to promote their products with the fastest and best racing teams around. Soccer sits just behind motor racing in regard to influence of the tire market, with a number of big deals linked to the sector, despite a much larger number of automotive partners linked to clubs and federations. Goodyear comes out as the biggest spender per year on sports sponsorship which mainly based around its huge $75 million deal with NASCAR.

Deals breakdown by sport and location, as well as a look at where these deals are being signed around the world. A look at all of the biggest deals in the market as well as a number of high profile expiring deals in 2022. A look at how the big five European soccer leagues are involved with tire partners as well as a breakdown as to how brands are investing the market on an individual basis.

Scope

  • The offers a snapshot of the market for what is a growing category of partnership in the world of sport. It offers an insight as to which brands are most involved in different sports and looks to show how much money each of them if paying for its differing partnership rights.

Reasons to Buy

  • It offers a big insight into the world of tire partnerships and how they are currently being sold in global sport. Deals are broken down by brand, sport type and spend to offer more granular detail than just data.

Table of Contents

Table of Contents

  • Tire Sector Analysis
  • Deals by Sport
  • Deals by Location
  • Top 10 Biggest Deals
  • Deal Geography
  • Top 10 Expiring Deals
  • Announced Deals Timeline
  • Tire Partnerships in Soccer
  • Premier League
  • La Liga
  • Bundesliga
  • Serie A
  • Ligue 1
  • Deals Breakdown
  • Brand Analysis
  • Key Brands
  • Cast Studies
  • Deals by Brand
비교리스트
0 건의 상품을 선택 중
상품 비교하기
전체삭제