Global Information
회사소개 | 문의 | 위시리스트

ASEAN 국가의 관광 시장 분석 : 지역 상황, 각국 시장 동향, 위험, 기회

Tourism Destination Market Insights: Association of South East Asian Nations (ASEAN) - Regional snapshot, country focused analysis, risks and opportunities

리서치사 GlobalData
발행일 2019년 03월 상품 코드 588430
페이지 정보 영문 40 Pages
가격
US $ 1,495 ₩ 1,803,000 PDF by E-mail (Single User License) help
1명만 이용할 수 있는 라이선스입니다. PDF 파일은 Copy & Paste가 가능합니다. 인쇄횟수에 제한은 없으나, 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위에 준합니다.
US $ 2,990 ₩ 3,607,000 PDF by E-mail (Site License) help
동일 사업장 내 모든 분들이 공유하여 사용할 수 있습니다. 이용 인원수에 제한은 없습니다. PDF 파일은 Copy & Paste가 가능합니다. PDF 내의 컨텐츠 인쇄는 제한이 없으나, 전체보고서에 대한 제본은 원칙적으로 2부까지만 허용되며, 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위에 준합니다.
US $ 4,485 ₩ 5,411,000 PDF by E-mail (Global License) help
동일 기업의 모든 분들이 이용할 수 있는 라이선스입니다. 이용 인원수에 제한은 없으며, 해외 사업장 및 100% 자회사는 동일 기업으로 간주됩니다. PDF 파일은 Copy & Paste가 가능합니다. PDF 내의 컨텐츠 인쇄는 제한이 없으나, 전체보고서에 대한 제본은 원칙적으로 10부까지만 허용되며, 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위에 준합니다.


ASEAN 국가의 관광 시장 분석 : 지역 상황, 각국 시장 동향, 위험, 기회 Tourism Destination Market Insights: Association of South East Asian Nations (ASEAN) - Regional snapshot, country focused analysis, risks and opportunities
발행일 : 2019년 03월 페이지 정보 : 영문 40 Pages

현재 ASEAN 국가에서 관광업이 빠르게 성장하고 있으며, 그 예로 태국에서는 2009-2017년 입국 관광객이 147% 증가했습니다. ASEAN에서는"ASEAN 관광 전략 계획 2016-2025"으로 다양하고 독특한 관광 서비스를 제공해 지역 전체에 큰 경제 효과를 가져오는 것을 목표로 하고 있습니다.

ASEAN 국가(태국, 베트남, 캄보디아, 싱가포르, 브루나이, 인도네시아, 필리핀, 말레이시아, 라오스, 미얀마)의 관광 및 여행 시장에 대해 분석했으며, 지역 전체 시장 전망, 주요 동향과 최신 상황, 주요 국가(관광지)의 동향과 상황, 향후 시장 위험 및 시장 기회 등의 정보를 전해드립니다.

1. 목차

  • 개요
  • ASEAN 국가의 지도
    • 시장 개요
    • 주요 동향과 새로운 발전
  • 각국 시장 동향
    • 미얀마
    • 태국
    • 싱가포르
  • 위험 분석
    • 시장 위험과 기회
    • 향후 전망

2. 부록

KSM 17.12.20

이 페이지에 게재되어 있는 내용은 최신판과 약간 차이가 있을 수 있으므로 영문목차를 함께 참조하여 주시기 바랍니다. 기타 자세한 사항은 문의 바랍니다.

The ASEAN is one of the fastest growing destination regions in the world. With rich history and varying religious influences, there are plenty of cultural experiences to leverage in order to attract visitors to the ASEAN region. The rapid rise in tourism flows has brought a number of benefits including jobs and incomes.

Furthermore, business travel in the region has grown 35.2% since 2014, from 27.3 million to 37.1 million and is forecast to keep growing. Improving infrastructure links are expanding each country's capability to host meetings, conferences, and events.

However, given that several of the nations of the region are among the most tourist dependent countries in the world, there are a number of issues which need to be addressed if growth is to be sustained.

From creating unique and diverse tourism offerings, to fostering regional collaboration and investing in infrastructural projects, this report sheds light onto how ASEAN nations can leverage their strengths and capitalize on new trends to ensure the future success of the sector and economic prosperity.

Destination Market Insight series provides in-depth analysis of a tourist destination and its key source markets, as well as an assessment of the trends and issues in the covered destination market, in this case for the Association of South East Asian Nations (ASEAN) region. The countries included in this report are Indonesia, Thailand, Malaysia, Singapore, Philippines, Vietnam, Cambodia, Myanmar, Brunei, and Laos.

The report "Tourism Destination Market Insights: Association of South East Asian Nations (ASEAN)", uses regional and country focused analysis to explore inbound tourist markets, infrastructure and attractions, as well as risks and opportunities. The report provides clear insight into current and future tourism developments in the region.

Scope

  • Thailand, Malaysia, and Indonesia are the leading tourist destinations in the region in terms of international arrivals.
  • The majority - 61% in 2018 - of tourism in the region is for leisure purposes. The low price of items such as food and accommodation in much of the ASEAN region, makes it easy to travel around on a budget.
  • Business travel in the region has grown 35.2% since 2014, from 27.3 million to 37.1 million and is forecast to keep growing. Improving infrastructure links are expanding each country's capability to host meetings, conferences, and events. As a significant business and economic hub in Asia-Pacific, Singapore attracts a large number of business travelers from other major business centers in the Asia-Pacific region.

Reasons to buy

  • Obtain a clear and detailed insight into new developments in a fast growing tourist destination.
  • Use data and analysis to explore future trends related to international arrivals, airlines, niche tourism, and hotel developments.
  • Gain a strong understanding of the opportunities in the market, as well as the risks, to support better business decisions.

Table of Contents

  • Overview
    • ASEAN member states
    • Snapshot
    • Key trends and new developments
  • Types of travel
    • Medical & wellness
    • Backpacking
    • Food tourism
  • Country focus
    • Thailand
    • Malaysia
    • Indonesia
  • Risks and opportunities
  • Appendix
Back to Top
전화 문의
F A Q