Global Information
회사소개 | 문의

아프리카 및 중동 국가(AME)의 멀티플레이 서비스 시장 동향

Multiplay Service Market Trends in Africa & the Middle East

리서치사 GlobalData
발행일 2018년 12월 상품 코드 758972
페이지 정보 영문 23 Pages
가격
US $ 1,195 ₩ 1,364,000 PDF by E-mail (Single User License) help
1명만 이용할 수 있는 라이선스입니다. PDF 파일은 Copy & Paste가 가능합니다. 인쇄횟수에 제한은 없으나, 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위에 준합니다.
US $ 2,390 ₩ 2,729,000 PDF by E-mail (Site License) help
동일 사업장 내 모든 분들이 공유하여 사용할 수 있습니다. 이용 인원수에 제한은 없습니다. PDF 파일은 Copy & Paste가 가능합니다. PDF 내의 컨텐츠 인쇄는 제한이 없으나, 전체보고서에 대한 제본은 원칙적으로 2부까지만 허용되며, 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위에 준합니다.
US $ 3,585 ₩ 4,093,000 PDF by E-mail (Global License) help
동일 기업의 모든 분들이 이용할 수 있는 라이선스입니다. 이용 인원수에 제한은 없으며, 해외 사업장 및 100% 자회사는 동일 기업으로 간주됩니다. PDF 파일은 Copy & Paste가 가능합니다. PDF 내의 컨텐츠 인쇄는 제한이 없으나, 전체보고서에 대한 제본은 원칙적으로 10부까지만 허용되며, 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위에 준합니다.


아프리카 및 중동 국가(AME)의 멀티플레이 서비스 시장 동향 Multiplay Service Market Trends in Africa & the Middle East
발행일 : 2018년 12월 페이지 정보 : 영문 23 Pages

아프리카 및 중동 국가의 멀티플레이 세대 보급률은 5.3%로 세계 전체에 비해 매우 낮은 수준입니다. 그 요인으로 지역내에 다수의 저개발국이 포함되어 있는 점과 고정회선 브로드밴드의 보급 지연을 들 수 있습니다. 한편, 상대적으로 소득이 높은 중동·북아프리카(MENA) 국가가 시장 성장을 촉진하고 있으며, 사하라 이남 아프리카 국가에서도 광섬유망 정비가 급속히 진행되고 있습니다.

아프리카 및 중동 국가(AME)의 멀티플레이 서비스(Multiplay Servic) 시장을 분석했으며, 시장의 기본 구조 및 세계 시장과의 동향 비교, 전체적인 시장 규모의 동향 전망, 종류별 상세 동향(더블/트리플/쿼드 플레이), 주요 국가 시장의 상세 정보, 업계 관계자 대상 제안 등의 정보를 정리하여 전해드립니다.

목차

  • 개요

제1장 아프리카 및 중동 국가(AME) : 세계 시장에서의 존재감

  • 아프리카 및 중동 국가의 인구 구조 : 개요
  • 세계 시장에서 아프리카 및 중동 국가의 지위

제2장 아프리카 및 중동 국가(AME)의 멀티플레이 시장

  • 지역내 멀티플레이 시장의 동향

제3장 지역내 멀티플레이 시장 매출의 동향

  • 멀티플레이용 가계 지출액 동향 : 종류별
  • 멀티플레이 서비스의 시장 매출 동향 : 종류별

제4장 각국 시장의 개요

  • 남아프리카공화국 : 멀티플레이 서비스의 동향

제5장 주요 분석 결과와 제안

부록

KSA 19.01.11

"Multiplay Service Market Trends in Africa & the Middle East", a new Telecom Insider Report by GlobalData, provides an executive-level overview of the multiplay market in the Africa and the Middle East. It delivers deep qualitative and quantitative insight into the multiplay market in the region, analyzing key trends and strategies adopted by service providers.

Compared to other global regions, Africa and the Middle East (AME) has the lowest multiplay household penetration, estimated at 5.3%. The presence of a vast number of under-developed economies with very low per-capita incomes and relatively low fixed broadband penetration levels, particularly in Sub-Saharan Africa (SSA), is a major factor behind the low levels of multiplay adoption. The Middle East and North Africa (MENA) has several countries such as Israel and the UAE which are leading fixed broadband adoption and are driving opportunities for multiplay growth. Governments in several AME countries, such as Niger, Cameroon and Cote d'Ivoire, among others, have initiated fiber-optic backbone projects to improve fixed broadband connectivity. This will support investments from telcos for the expansion of fixed broadband services and drive multiplay offerings across the region. Furthermore, increasing adoption of pay-TV services and local loop unbundling (LLU) regulations will promote multiplay adoption in the AME.

It provides in-depth analysis of the following -

  • Section 1: Africa and the Middle East in a global context; looks at the multiplay market in a global context, focusing on penetration and service adoption trends.
  • Section 2: Multiplay market in the Africa and the Middle East; provides a detailed description of the multiplay market in Africa and the Middle East, looking at subscriber growth, penetration trends, and service adoption by type of package.
  • Section 3: Multiplay revenue evolution in the Africa and the Middle East; analyzes the average monthly spends on three different type of packages and revenue trends over 2018-2023.
  • Section 4: Country Profiles; analyzes main ARPU and revenue trends in South Africa for the 2017-2023 period.
  • Key findings: the Insider concludes with a number of key findings for multiplay service providers in Africa and the Middle East.

Scope

  • Africa and the Middle East (AME) is characterized by a vast disparity in the maturity of fixed broadband infrastructure levels and has the lowest multiplay household penetration in comparison to other global regions, with a penetration level of 5.3% in 2018.
  • Double-play will account for bulk of the multiplay service revenue, with a 61.6% share, followed by triple-play with a 36.7% share. Due to the infancy of the multiplay market, double-play is expected to grow its share of total revenue in 2023 to 76.0% as fixed broadband connectivity improves across the AME region.
  • Multiplay household penetration in the AME will grow substantially during the 2018-2023 period, driven by growing fixed broadband adoption supported by national broadband plans and installation of submarine cable systems throughout AME.

Reasons to buy

  • This Insider Report provides a comprehensive examination of the main trends taking place in Africa and the Middle East multiplay market, helping executives fully understand market dynamics, determine what works and what doesn't, formulate effective product development plans, and optimize resource allocation and return on investment.
  • The report includes examples on strategies adopted by multiplay service providers that illustrate the findings of the report; this will help the reader understand both the challenges confronted in the real world and the strategies employed to overcome those challenges.
  • With more than ten charts, the report is designed for an executive-level audience, to help to understand the multiplay market, analyzing key trends and strategies.

Table of Contents

  • Table of contents 3
  • Executive summary 4

Section 1: Africa and the Middle East (AME) in a global context 5

  • AME's demographics at a glance 6
  • AME in a global context 7

Section 2: Multiplay market in the AME 9

  • Multiplay trends in the AME 10

Section 3: Multiplay revenue evolution in the AME 13

  • Multiplay household spend in the AME 14
  • Multiplay service revenue evolution in the AME 15

Section 4: Country profiles 16

  • Multiplay service evolution in South Africa 17

Section 5: Key findings and recommendations 18

Appendix 20

  • Acronyms and definitions 21
  • Related research 22
Back to Top
전화 문의
이용안내