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COVID-19 락다운 동안 제품 선택 촉진 동향(1-10주간) : 소비자 조사 인사이트

Trends Driving Product Choices during COVID-19 Lockdown for weeks 1-10 (Consumer Survey Insights)

리서치사 GlobalData
발행일 2020년 06월 상품 코드 948205
페이지 정보 영문 18 Pages
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COVID-19 락다운 동안 제품 선택 촉진 동향(1-10주간) : 소비자 조사 인사이트 Trends Driving Product Choices during COVID-19 Lockdown for weeks 1-10 (Consumer Survey Insights)
발행일 : 2020년 06월 페이지 정보 : 영문 18 Pages

쇼핑시 소비자의 우선순위는 COVID-19의 감염 확대에 따른 경제적인 불확실성과 불안으로 빠르게 변화하고 있습니다. 바이러스가 계속 확대됨에 따라 사회적 거리두기나 검역·격리 수단이 몇번이나 변화했으며, 그 결과 각각의 메가트렌드가 쇼핑 행동에 미치는 영향력도 지난 10주간에 크게 변화했습니다.

신종 코로나바이러스 감염증(COVID-19)에 의한 락다운 이후 1-10주간에 소비자의 제품 선택 기준이나 태도·경향이 어떻게 변화했는지에 대해 분석했으며, 8 종류 관점(메가트렌드)을 이용해 변화 방향성과 크기를 조사하고, 업계 관계자가 향후 취해야 할 행동에 대해 제시하고 있습니다.

분석 개요

  • 취약한 소비자는 "건강·웰니스" 메가트렌드로부터의 영향력이 평균치보다 높아지고 있습니다.
  • 다양한 레시피나 요리를 시도하고 있는 소비자는 "감각·쾌감" 메가트렌드로부터의 영향력이 평균치보다 높아지고 있습니다.
  • 감염 확대 동안 소셜 미디어에 많은 시간을 소비한 소비자는 "스마트·커넥티드" 메가트렌드로부터의 영향력이 평균치보다 높아지고 있습니다.

목차

제1장 제품 선택을 촉진하는 동향 : 1-10주

  • 서론
  • 제품 선택을 촉진하는 동향
  • 결론

제2장 조사 개요

KSM 20.07.30

"COVID-19 Consumer Survey Insights: Trends Driving Product Choices - Weeks 1-10" explores to what extent product choices are influenced by GlobalData's eight mega-trends, and how consumer attitudes have changed during this ten week period.

Consumer priorities when shopping are rapidly changing amid economic uncertainty and anxiety about COVID-19 contamination. As the virus has unfolded, social distancing, quarantine, and isolation measures have altered numerous times, subsequently affecting the level of influence each mega-trend has had on shopping activity throughout the ten-week period.

Scope

  • Vulnerable consumers are more likely than average to be influenced by the Health & Wellness mega-trend.
  • Consumers who have been experimenting with recipes and cuisines are more likely than average to be influenced by the Sensory & Indulgence mega-trend.
  • Consumers who have spent more time on social media during the pandemic are more likely than average to be influenced by the Smart & Connected mega-trend.

Reasons to Buy

  • Understand the relevant consumer trends and attitudes that can drive and support innovation, brand activity, or emerging services throughout the COVID-19 outbreak.
  • Gain a broader appreciation of the fast-moving consumer goods industry by gaining insights from both within and outside of your sector.
  • Access valuable strategic take-outs to help direct decision-making and inform new product development.

Table of Contents

1. Trends Driving Product Choices- Weeks 1-10

  • Introduction
  • Trends Driving Product Choices
  • Take-Outs

2. About the Survey

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